Caferacers Göteborg ��

wapper

Medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans IV Cafe Racér
Tack för en bra tur. Tre hojar begav sig av mot Marstrand strax efter 14.00.

Erik
 

The Daggen

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Mölndal
Hoj
Moto Guzzi V7
IMG_0811.jpg

Tack Sixty och Wapper för en riktigt bra körning ! Bra vägar, fint väder och trevligt sällskap.
Men nästa gång får vi se till att vara fler än tre. Och köra genom fler tunnlar :tummenupp
 

Johan Olers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2013
Ort
Göteborg
Hoj
2013 Triumph Thruxton
bild(8).JPGbild(9).JPG

Hej på er,

Idag har det varit "Brighton Burn Up". Det är ett stort café-event där man kör från Ace Cafe i norra London till klassisk mark på Madeira Drive i Brighton. Min flickvän som bor där tog dessa bilder idag, både mods och rockers representerade, dock var rockers i majoritet för en gångs skull.

Om det finns intresse för en lite längre utflykt nästa år så tar jag gärna på mig att arrangera en trip hit. Jag har kört mycket där borta men det hade varit kul att göra det i sällskap. Vi har ju väldigt gott om tid att fundera på detta. Syns snart för kortare turer.

/Johan
 

p e r

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
W800
Har en fråga som nån kanske kan svara på?
På min W800 sitter en stor och möjligen 'Triumph-inspirerad' kromblaffa i plast på tankens båda sidor.
Vill gärna få bort dessa så hojens fina linjer kan stå fram.
Har fått tips om att använda värmepistol för att mjuka upp limmet.
Nån som gjort detta?
Måste man tömma tanken först?
Eller räcker det att täcka av den och skydda lacken?
Finns det andra sätt att bli av med kromet?
Tacksam för svar!
Kommer köra gentlemen's nästa helg om vädret tillåter, vore kul om vi blev fler!
Hörs!
 

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Hey! En till V7 Guzzi med Magnis i Göteborg, känner igen den sen Rockers vs Mods 2011 i Stockholm.
Ännu snyggare nu! Väldigt sugen på att sparka däck och byta erfarenheter.
Någon som ska ta en sväng ikväll eller imorgon?
 

The Daggen

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Mölndal
Hoj
Moto Guzzi V7
Tja ! Funderar på att hänga med på gentlemen´s ride nu på söndag. Vilka mer är det som ska åka ?
Hade varit kul att mötas upp på marmelad för att sen åka i samlad trupp. Vad sägs ?
Som cafe räcer ägare i Göteborg känns ju detta som ett måste !
 

The Daggen

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Mölndal
Hoj
Moto Guzzi V7
Hey! En till V7 Guzzi med Magnis i Göteborg, känner igen den sen Rockers vs Mods 2011 i Stockholm.
Ännu snyggare nu! Väldigt sugen på att sparka däck och byta erfarenheter.
Någon som ska ta en sväng ikväll eller imorgon?

Tja ! Hojen är ny för mig och jag har bara haft den i ca 3 veckor men älskar den redan ; )
Förra ägaren har uppdaterat den sen 2011 med bla clipons och ISR frambroms. Men det sitter en sticker från Rockers vs mods så jag antar att det är den. Den rullade i stockholm innan.
Hade varit kul att köra lite nu innan säsongen är slut men hinner nog inte nu i veckan.
Hur ser det ut i helgen ? Funderar på att åka Gentlemen's nu på söndag.
 

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Visst är v7 grymma hojjar. Får inte alls ihop den extrmt klena specen på motorn med hur den beter sig.
Jag är väldigt nyfiken på om ditt dynojet kit ger något, vill gärna byta hoj någon gång för att jämföra.
Har anmält mig till Söndagens gentlemens ride så det kanske kan bli att vi ses då.
 

The Daggen

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Mölndal
Hoj
Moto Guzzi V7
Visst är v7 grymma hojjar. Får inte alls ihop den extrmt klena specen på motorn med hur den beter sig.
Jag är väldigt nyfiken på om ditt dynojet kit ger något, vill gärna byta hoj någon gång för att jämföra.
Har anmält mig till Söndagens gentlemens ride så det kanske kan bli att vi ses då.

Min hoj har inget dynojet kit vad jag vet. Såvida jag inte missuppfattat och du inte skriver till mig ; eller om någon annan hoj. Men den är lite klen. Speciellt på man ligger och ska göra omkörningar eller liknande. Men hojen har ju helt ok bottenvrid så på kurviga vägar funkar den utmärkt. Kanske inget jag skulle köra europa runt på men jag kör mest små rundor på helgerna ändå. Sen är ju ljudet helt beroende framkallade.
Kör du också V7:a eller är du sugen på att köpa en ?

Jag postade att det hade varit kul att samlas på Marmelad innan och åka dit i samlad trupp. Jag kör själv numera då alla mina polare har sålt sina hojar och det är ju inte lika kul att köra ensam. Så om du vill mötas där så hade det ju varit kanon !
 

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
image.jpg

Pratade med killen som hade din hoj för två år sen, då var din hoj kittad med Dynojet. Min cykel går helt OK med originalmappning och betydligt bättre än vad den gjorde med originalljuddämparna (låter självklart bättre). Men jag är väldigt nyfiken på om ditt kit sitter kvar. Vill gärna ha några extra hästar till på min hoj.
Vill inte kidnappa tråden så jag hoppas att jag hinner vara med på Söndag. Lägger upp en bild från årets R'vs'M utanför Wappers brors garage som vi fick låna över natten, min V7a med kåpa.
 

The Daggen

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Mölndal
Hoj
Moto Guzzi V7
View attachment 392392

Pratade med killen som hade din hoj för två år sen, då var din hoj kittad med Dynojet. Min cykel går helt OK med originalmappning och betydligt bättre än vad den gjorde med originalljuddämparna (låter självklart bättre). Men jag är väldigt nyfiken på om ditt kit sitter kvar. Vill gärna ha några extra hästar till på min hoj.
Vill inte kidnappa tråden så jag hoppas att jag hinner vara med på Söndag. Lägger upp en bild från årets R'vs'M utanför Wappers brors garage som vi fick låna över natten, min V7a med kåpa.

Tjena. Ne vi ska inte kidnappa tråden så vi får snacka mer på söndag. Jag bytte till mig V7:an mot min HD får bara 3 veckor sedan så det är mycket möjligt att den har dynojet kit men att han missade att tala om detta. Kanon i så fall ! ; )
Jä#lar va nice det blev med kåpa. Du gav min inspiration för ett vinterprojekt. Ska bli kul att se din hoj för att kolla hur du gjort. Antar att du flyttat mätare osv. Hoppas du kan va med på söndag och att det blir sol :tummenupp
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
+10 och sol i morgon enligt yr. Någon som har tillräckligt varma långkalsonger för att ta en fika på Marmelad?:)

#vägrar tro att säsongen är slut!
 

p e r

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
W800
Är inte 'hemligheten' (precis som med min w800) max vrid på låga varv?
På guzzin ligger max vid 2800 rpm jämfört med vid 6800 för en bonneville, som har bra mycket mer häst annars.
Det blir helt olika upplevelse. Antar att trajjan är snabbare än både din guzzi och min kawa, men den behöver varvas mer för att få ut effekten.
I slutändan handlar det säkert om vilken körstil som passar en bäst.
Jag gillar verkligen den lugna vridiga karaktären på min hoj men jag förstår verkligen att man kan bli torsk på triumphen. :p
 

The Daggen

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Mölndal
Hoj
Moto Guzzi V7
Imorgon är det Gentelman´s ride ! Kommer bli grymt !
Någon som vill ses kl 09:45 utanför marmelad och åka dit ihop ??
Osäker vilka som ska åka från sporthoj men hade varit kul om vi var ett gäng. :yoparty
 

The Daggen

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Ort
Mölndal
Hoj
Moto Guzzi V7
Kanon ! Ses på Marmelad 09:45.
Kallt ? Nejdå ; ) jag kör med underställ under kostymen sen e det nog helt ok så länge man står i solen.
Skulle bli fint väder imorgon men jag hoppas på vindstilla också.
Ses imorgon för lite Cafe race !:yoparty
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top