Caferacers Göteborg ��

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Blir inget för mig. Körde omkull i rullgrus på väg till kornhalls färja. Inget allvarligt men är nyröntgad med en väldigt blå stortå. Väntar på ortoped just nu.
 

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
:död Tack, hojjen är körbar. Kåpglas, fotpinne, och kopplinsgrepp kvaddade. En hel del repor annars. Jag tog cykeln till Adam Nestor som hjälpte mig att få den körbar (min brors hoj blev donatorhoj).
Nu tar det nog lite tid innan det känns ok att peta i växlar igen.
 

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati sport classic
Va det den långa vänster kurvan innan långa rakan till färjan som du åkte av?
 

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Ja, den svängen. När jag gav gas i utgången av kurvan började bakhjulet sladdra. Trodde jag hade punka. Så fort jag la ned det minsta för att följa kurvan blev det ohållbart, bakändan bara kastade. Brakade in på planen där det står en massa hästteansporter och gick omkull lungt och städat efter att ha studsat ned i en djup vattenpöl.
Ingen punka, massor med grus genom hela kurvan.
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Grus är trist. Skönt att det gick bra, relativt sett. Plåt o plast går ju alltid att laga, eller köpa nytt.
/ stevie

Ps.Söndag är nog en dag som jag kan också
/ds
 

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati sport classic
Ja, den svängen. När jag gav gas i utgången av kurvan började bakhjulet sladdra. Trodde jag hade punka. Så fort jag la ned det minsta för att följa kurvan blev det ohållbart, bakändan bara kastade. Brakade in på planen där det står en massa hästteansporter och gick omkull lungt och städat efter att ha studsat ned i en djup vattenpöl.
Ingen punka, massor med grus genom hela kurvan.

Fy fasen va otäckt det låter :( Men som sagt det viktigaste är ju att du klarade dig med kroppen i behåll.
Det blir en tankeställare när man läser ditt inlägg och du beskriver att du gör allting rätt och ändå går hojen i backen.. lurigt med gruset.

Vilken tid passar på söndag för er som kan, 14? Ses vi på marmelad eller ngt annat väl valt kaffe?
 

p e r

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
W800
Har vart borta en vecka och missade dagens träff med nån timma.
Men jag är hemma ett tag nu och ses gärna på fika.
Kanske nån dag nu i veckan?
Adam, skönt att höra att det gick förhållandevis bra ändå. Gillar inte grus. Ses!
 

TTias

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2001 Triumph Legend TT
Skulle korsa övergångsstället vid Götaplatsen igår vid 16:40 ungefär och får då njuta av tre mycket eleganta ekipage som rullar upp från Berzeliigatan och svänger ner på Avenyn. Silver, gult och rött, kan detta varit wapper, E.M., och Johan måntro? Det såg jäkligt snyggt ut! :tummenupp

Mina söndagsköraplaner grusades p.g.a. blocketköpare med taskig tidsuppfattning :mad:, men solen skiner ju idag med, så det får bli en tur efter jobbet.
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Då har jag fyra veckors semester med enbart kortare resor hemifrån. Skriv gärna i tråden om det blir nåt åka av. Ska jag uppfatta det som att söndagar numera är standard? Har fått en liten knodd, så jag har inte kunnat vara med på ett tag, men nu börjar det lugna ner sig.
 

Johan Olers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2013
Ort
Göteborg
Hoj
2013 Triumph Thruxton
Då har jag fyra veckors semester med enbart kortare resor hemifrån. Skriv gärna i tråden om det blir nåt åka av. Ska jag uppfatta det som att söndagar numera är standard? Har fått en liten knodd, så jag har inte kunnat vara med på ett tag, men nu börjar det lugna ner sig.

Hej,

Det har varit lite blandat lördag och söndag. Blir det något till helgen så annonseras det säkerligen här:)

/Johan
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Är hemma över helgen! (efter diverse sommar-förnöjelser)

Så om någon är sugen på en kortare tur så hojta till.
Marmelad kl. 14 i morgon lördag, någon?
Eller något annat under fredag-lö-sö-månd?

EDIT 31/7: och nu är jag inbokad på annat några dagar. Får bli cafétur igen tidigast 6 augusti!
 
Last edited:

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Någon här som tänkt sig Linköpings Motorstadion som utflyktsmål i helgen? Årsracet, Classic Racing med temat "Moto da Corsa Italiane". Om jag minns rätt så finns det väl några här som gillar italienska hojar? Min egen CompactRaceTour2013 skulle kunna vara både upp o ner på lördagen. Eller stanna till söndagen. Eller inte åka alls. Åker man inte samtidigt, så kan man ju i alla fall ha en rendevouz på plats.
 

Johan Olers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2013
Ort
Göteborg
Hoj
2013 Triumph Thruxton
Hej,

Låg aktivitet från min och alla andras sida. Det är väl på grund av semestrande...
Är det några som kan Marmelad imorn vid 14?

/Johan
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top