Cafefighter-bygge? Yamaha XS 500 -80

Dragkedjan

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Floda
Hoj
Street triple R -14
Det sitter bara någon form av stabilisator stag istället för framskärm.
Dom sa ingenting om att jag inte hade någon skärm.
Tänk på att sätta i "låspinnarna" genom hjulbultarna när du ska besiktiga, annars blir det 2:a på dom.
Har du någon bild på ditt bygge?☺

Ok, va bra.. då får det bli någon form av stabilisator... står ju att det skall finnas en framskärm, dock står det ju inga mått. Så det är ju en tolkningsfråga.:tummenupp

Det skall jag göra! Sitter inga där nu, så jag lär ju glömma det om jag inte köper det idag:arsele
Tyvärr Inga bilder värda att visa... Har inte kommit så långt. endast rivet ner och renoverat frambromsen. Är ett ladufynd som vart avställt i 15år. Så jag har lite att gå igenom:fyllisar

När det börjar hända lite roligare saker och jag har samlat på mig lite bilder så skall jag lägga upp en byggtråd.
 

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Jag har besiktat flera hojar utan skärm varken fram eller bak utan problem. Kan bero på årsmodell eller så har de varit snälla...

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Dragkedjan

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Floda
Hoj
Street triple R -14
Jag har besiktat flera hojar utan skärm varken fram eller bak utan problem. Kan bero på årsmodell eller så har de varit snälla...

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Det låter lovande!
Dom borde ju inte va så gnälliga på en gammel -79a
Snyggast såklart utan skärmar, lite opraktiskt dock... men ska man vara fin så.......:fakta
 

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Jag åker bara i finväder och på asfalt ändå sååå... ?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

T.Olsson

Desmoholic
Gick med
15 Feb 2004
Ort
På fjället
Hoj
En stor och en liten Honda
Backspeglar behöver man inte heller ha på besiktningen. Men dom är rätt praktiska att ha, för ett par veckor sedan blev jag stoppat av 2 stressade poliser som sladda in framför mig.
Dom hade legat bakom mig ca 2km med blåljus och när jag inte stanna (Jag såg dom inte pg.a inga speglar)
så trodde dom att jag försökte åka ifrån dom. Ska tillägga att nummerplåten syntes väldigt dåligt också så dom trodde väl att det var ett stulet fordon jag åkte på.

När dom hade stannat mig och jag fått förklarat för dom att jag inte sett dom så lugnade dom ner sig. Men dom ville bötfälla mig för dold nummer plåt och brist på backspegel.
Jag tyckte det var konstigt att jag skulle få böter för min spegel när det inte behövdes för besiktningen.

Men efter en trevlig pratstund så frågade dom mig till slut om jag ville ha böter? Jag svarade då att jag inte va jättenoga med detta. Då struntar vi i detta idag om du lovar att fixa till bristerna så fort du kommer hem.

Tack för det och ha en fortsatt trevlig dag svarade jag då!:tummenupp
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top