Dildo
Ny medlem
- Gick med
- 14 May 2011
- Ort
- Gävle
- Hoj
- KTM 625, Yamaha TDM 850, Kawasaki ZZR600-08, VFR Rc36, Yamaha YZ 250
Bytte till mig en Yamaha tdm 850. Den pulserade kraftigt i bromshandtaget och typ betedde sig som att framhjulet skulle plötsligt blivit ovalt vid inbromsning så den förra ägaren gav med nya bromsskivor vilka han menade hade "slagit" sig. (tror det var så han kallade det).
Bytte skivorna igår och passade samtidigt byta helt nya belägg. Rengjorde noga fälgen innan jag monterade dom nya skivorna. Tog en liten testrunda runt kvarteret och allt funkade bra.
Tog en längre tur idag och märkte att den fortfarande pulserade vid låga farter. Inte alls lika mycket som innan men ändå märkbart mycket. Känns mer som framhjulet är ovalt vid inbromsning men det skulle märkas annars vid körning.
Rullar jag normalt med hojen så känns inga vibrationer utan den går precis som den ska.
Vad kan vara felet? Kan det vara så illa att dom nya skivorna eller en av dom är skev från fabrik eller kräver nya skivor o belägg någon inkörning?
Bytte skivorna igår och passade samtidigt byta helt nya belägg. Rengjorde noga fälgen innan jag monterade dom nya skivorna. Tog en liten testrunda runt kvarteret och allt funkade bra.
Tog en längre tur idag och märkte att den fortfarande pulserade vid låga farter. Inte alls lika mycket som innan men ändå märkbart mycket. Känns mer som framhjulet är ovalt vid inbromsning men det skulle märkas annars vid körning.
Rullar jag normalt med hojen så känns inga vibrationer utan den går precis som den ska.
Vad kan vara felet? Kan det vara så illa att dom nya skivorna eller en av dom är skev från fabrik eller kräver nya skivor o belägg någon inkörning?