Byte ramverk, idag!

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Hej Swedie.

Min mc-dagbok, blogg på Sporthoj.com...... trasig :- (Glad ändå att all min text är kvar, många bilder har ni ju tagit bort.)

1, Idag ligger hela min blogg (mc-dagbok) som jag började skriva 2008 02 21 i min bloggdel... 340 inlägg, det vart ju ungefär ett inlägg per vecka. Jag delade upp det och varje kvartal startade jag en ny blogg. del 1 och 2 osv. Hade ju lite utstickare också, några andra bloggdelar såsom Dragracing och Superbikes osv. Om dessa är kvar vet jag ej ännu.

2. Hur gör jag för att starta en ny bloggdel, typ nya del1 o 2 osv?

3, på min sida... Toyman finns ingen länk till mina bloggar?

4, på min sida... om jag nu skulle bygga upp ett garage med flera hojar, kommer det att bli en länk då på min sida till respektive hoj i garaget, typ senaste inlägget/trådarna?

5, Finns gamla Sporthoj.com kvar någonstans?

Mvh
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Nä, nu suger forumet getballe faktiskt.
Jag saknar:
- Vännerknapp, är dom online, skicka pm osv.
- Vem citerade mig - knapp.
- Noteringar försvann.
- Att pm, gilla, och gästboks-ikonerna har olika storlek stör mig.

Kommer säkert på nåt mer när jag nyktrat till :hej
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Nä, nu suger forumet getballe faktiskt.
Jag saknar:
- Vännerknapp, är dom online, skicka pm osv.
- Vem citerade mig - knapp.
- Noteringar försvann.
- Att pm, gilla, och gästboks-ikonerna har olika storlek stör mig.

Kommer säkert på nåt mer när jag nyktrat till :hej

Håller med att man saknar lite hur det va. Jag kan inte heller se texter i annonserna.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag saknar fortfarande den lilla genvägsikonen som visade om jag var citerad/gillad/pm:ad. Nu har jag ingen aning om någon citerat mig, och den nya gilla-layouten där en del av första meningen i inlägget visas suger (ursäkta...), för den visar den citerade texten ifall jag har citerat någon annan.

Vissa saker var bättre förr.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Trådrubrikerna visas inte i sin helhet. Däremot om man klickar sig in för att läsa ämnet så ser man hela. Fältet behöver förlängas.

Är det någon som jobbar med den feedback ni får?
Jag ser att grundspråket är engelska nu. Det var det inte igår. Jag ser ingen fördel med det. Varför är det så?
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Precis när ja tänkte på en sak ligger tråden uppe.. Avataren (bilden) när man är inne på/hos någons profil är väldigt smal.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Lite mycket privat. SH är ju inte mitt heltidsjobb heller. Ska försöka ta detta imorgon! Promiss!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hej Swedie.

Min mc-dagbok, blogg på Sporthoj.com...... trasig :- (Glad ändå att all min text är kvar, många bilder har ni ju tagit bort.)

1, Idag ligger hela min blogg (mc-dagbok) som jag började skriva 2008 02 21 i min bloggdel... 340 inlägg, det vart ju ungefär ett inlägg per vecka. Jag delade upp det och varje kvartal startade jag en ny blogg. del 1 och 2 osv. Hade ju lite utstickare också, några andra bloggdelar såsom Dragracing och Superbikes osv. Om dessa är kvar vet jag ej ännu.

2. Hur gör jag för att starta en ny bloggdel, typ nya del1 o 2 osv?

3, på min sida... Toyman finns ingen länk till mina bloggar?

4, på min sida... om jag nu skulle bygga upp ett garage med flera hojar, kommer det att bli en länk då på min sida till respektive hoj i garaget, typ senaste inlägget/trådarna?

5, Finns gamla Sporthoj.com kvar någonstans?

Mvh

1) Ledsen för om systemet inte känns 100.

2) Tyvärr kan man inte ha flera bloggar i vBulletins bloggsystem. Förstår om du är besviken på det. Förhoppningsvis kan vi göra det så bra det går ändå.

3) Detta är nu fixat! Så dina senaste blogg-inlägg visas upp!

4) Se bifogad bild. Så ska det se ut som exempel i din profil om du har 1 eller flera fordon.
exempel.jpg

5) Nope
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Är det någon som jobbar med den feedback ni får?
Jag ser att grundspråket är engelska nu. Det var det inte igår. Jag ser ingen fördel med det. Varför är det så?

Det finns ingen 100%-ig översättning av vBulletin till den version vi kör på och det är rätt bökigt att göra. Ser jag något, så brukar jag översätta manuellt om det är för störigt att ha på ett annat språk (engelska).
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag saknar fortfarande den lilla genvägsikonen som visade om jag var citerad/gillad/pm:ad. Nu har jag ingen aning om någon citerat mig, och den nya gilla-layouten där en del av första meningen i inlägget visas suger (ursäkta...), för den visar den citerade texten ifall jag har citerat någon annan.

Vissa saker var bättre förr.

Jag har gjort en förändring nu runt "Gillade inlägg". Ordnade så citerade texten inte är det som syns först. Se om det känns bättre.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag hinner tyvärr inte mer idag =/ fast med ungen idag.

Kvar är iaf att lösa följande:

- Kalender på startsidan
- Fler knappar / genvägar från profilsidan

Fyll gärna på med fler önskemål så tar jag det vid nästa tillfälle jag kan sitta med detta! :tummenupp
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Det finns ingen 100%-ig översättning av vBulletin till den version vi kör på och det är rätt bökigt att göra. Ser jag något, så brukar jag översätta manuellt om det är för störigt att ha på ett annat språk (engelska).

Det var mitt fel. Svenska i telefonen och laptopen. På paddan kunde jag ändra till svenska. Jag hade kanske inte lagt märke till det innan. Hoppas att du inte la allt för mycket tid på detta :tummenupp
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag har gjort en förändring nu runt "Gillade inlägg". Ordnade så citerade texten inte är det som syns först. Se om det känns bättre.

Mycket bättre! Nu saknar jag bara den lilla gemensamma genvägsknappen för citat/gilla/pm.

Men se till att ta tid till dig själv och familjen nu. Det är sommar och vi kommer att vara kvar och fortsätta...komma med konstruktiv kritik...i samma stil resten av året också. Barn växer och partners behöver vårdas. Du gör ett hästjobb här och det skall du ha all heder för!
:Bugar
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Mycket bättre! Nu saknar jag bara den lilla gemensamma genvägsknappen för citat/gilla/pm.

Men se till att ta tid till dig själv och familjen nu. Det är sommar och vi kommer att vara kvar och fortsätta...komma med konstruktiv kritik...i samma stil resten av året också. Barn växer och partners behöver vårdas. Du gör ett hästjobb här och det skall du ha all heder för!
:Bugar

Den togs väl bort av en anledning den där. Det var lite dubbelt att ha en ikon i mitten, samtidigt som de till höger. Den i mitten blinkade väl aldrig om jag minns rätt?

Eller är det snarare snabbheten att se vem som citerat du eftersök?

Då kanske jag kan lösa det så när man håller över den blinkande ikonen att man ser en preview på senaste gillade inläggen (om något nytt finns). Låter rimligt?

Men japp, nu är det helg. Grillfest imorgon osv. Checkar ut :) Måndag fixar jag saker igen!
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Jag kör Arch Linux och efter uppdateringen så kan jag knappt läsa förstasidan samt även i trådarna. Det beror nog på att fonten inte stöds av min dist.
Ska tillägga att alla övriga sidor som jag surfar på fungerar som vanligt.

Så jag kommer nog inte att hänga på SH så mycket framöver. Trist men det är helt värdelöst när det knappt går att läsa texten.

Ha en bra sommar.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top