Byte av FRAMGAFFEL gixxer!?

CAPTAIN AWESOME

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Oslo
Hoj
Gixxer 750
Sitter i tankarna på att byta framgaffel på min gsxr 750 -00 till en framgaffel från gsxr 1000 -01 och undrar hur mycket jag behöver modda för att det ska flyta på smidigt....misstänker ju själv att gaffelbenen från 1000 är grövre och tyvärr inte passar i gaffelkronorna och att infästingen till bromsoken inte är samma....någon som vill bringa fram lite ljus i mörkret!?

Sen när jag ändå förpestar forumet...har mycket oförbränd olja från motorn som inte mår helt hundra gunnar och gör att det kan ryka ganska mycket......påverkar detta avgasvärdet på besiktingen?
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Man mäter väl aldrig avgaser på MC?
Varför ska du byta gaffel? Är den krökt eller? För du får ju inte en speciellt mycket bättre gaffel om du byter.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Fork-Conversion-Details.jpg


Vassego
 

yahman

Ben Spies+YAMAHA=Winner!
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
banhoj
Tabell för andra märken?

Stort tack för den tabellen:tummenupp Vart hittade du den? Finns den för andra märken också?
 

CAPTAIN AWESOME

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Oslo
Hoj
Gixxer 750
Hm....måste varit full förra gången jag besiktigade isf haha...jag tänkte om man kan få en smäll på fingrarna på något sätt av besiktningsmannen om han ser att det kommer lite smårök hela tiden från avgassystemet och fattar att det inte är kondensvatten
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Pajade gaffeln på min gixxer 1000 - 01 och smällde då på en från en 750. Passade perfekt.
 

CAPTAIN AWESOME

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Oslo
Hoj
Gixxer 750
Vesslan...vad bytte du när du smällde på 750:ins och vilken årsmodell kom den ifrån? Jag trodde att diametern skillde sig och att bromsoket inte skulle passa....1000 har ju trotsallt 6-kolvok mot 750:s 4-kolvs och sen skiljer väl skivstorleken?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Stort tack för den tabellen:tummenupp Vart hittade du den? Finns den för andra märken också?
Den är hemmagjord av en jänkare tror jag det var. Vet inte om det finns för andra märken.
Den där är väl gjord för att veta vad man ska skaffa för grejer till en TLS eller en TLR, men du bör kunna kika lite på den iallafall.
 

CAPTAIN AWESOME

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Oslo
Hoj
Gixxer 750
Hm...inte om man kollar på den där listan...som jag förövrigt inte lyckats utläsa....(läste bara matte A:p)
 

CAPTAIN AWESOME

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2007
Ort
Oslo
Hoj
Gixxer 750
Mm jag upptäckte det precis:) Kom ihåg när jag skulle slänga på en R1:gaffel på en R6:a...blev mer jobb än jag hade önskat mig men det blev kanon tillslut där också
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
det är bara att byta, det enda som är skillnad är att K1-K2 1000 gaffeln är lite länger..
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top