Styre är inte svårt att byta.
Nu vet jag inte exakt hur det ser ut på just gs500f.. (Googlade dock å såg en bild på en 04 och 05)
Jag har bytt på både min gamla XT350, crossar, TWN BOSS och min Ktm Prestige 05.
Lossa skruvarna till reglagen på båda sidorna, dom går ofta att dela på. För att veta vart alla skruvar ska vara så är det enklaste att sätta tillbaka dom i reglagen där dom ska vara igen lite löst, så slipper du fundera på senare vart allt skulle va.
Osäker? Fota innan du skruvar bort så e det bara att kika på bilderna när allt åka ihop.
Försök att få bort reglagen och handtag mm från styret innan du lossar styret från kronan, handtagen kan krävas milt våld för att dom ska lossa, ibland sitter dom som fan å då kan man (jag har gjort) använda nån form av wd40, 5-56 med en sån där fin å lång plastpip å spruta in mellan handtag å styre, se dock till att göra rent ordentligt med typ (jag gjorde) bromsrengöring.
Annars kan man ta hjälp av tryckluft på den sidan som gashandaget sitter på då den är lätt att få av, blås in luft där så hjälper de till att trycka av handtaget, självklart måste du se till att det är tätt när du blåser in luft, annars gör de ingen nytta.
Att tänka på när du ska dit med handtagen i gen är att du inte ska använda olja för att det ska gå på lättare.
Den försvinner inte så handtaget kommer alltid sitta löst.
Jag använde lite vatten/saliv bara, värsta fall kan man ta liiiite tvål. Men de ska va lite.
Sitter handtaget löst så ta bort det å dra en rämsa eller 2 med eltejp längs med styret.
Jag köpte Biltemas fatbar styre, samma aluminium som dom dyrare på finaffärerna med bra mycket billigare, nu förstår jag ju att du inte ska ha ett sånt, men kolla vad dom har.
Hoppas de hjälpte nått.