Byta mot en R1 på 5000 mil. Dumt?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jo, men jag pratar inte om R1-säljaren utan om trådskaparen.

Du menar att han skulle hitta på en story för att få länka sin annons där den syns mest? Ingen skulle väl komma på tanken att göra något sånt här!? :brynad
Fast jag väljer att inte tro det.

Jag tror faktiskt att TS har ärliga avsikter i det här fallet. Han har ju tidigare startat trådar där han bett om hjälp med tidigare hojar, så att han är öppen med sin okunskap borde inte vara anledning nog att tro att han trollar. Det är väl det som är en del av tanken med ett öppet forum, att man ska få ställa frågor när man känner sig osäker.
 

Frankie019

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2014
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 99
Jag har fått svar på det jag sökte! Så kan väl ta bort tråden nu då, så slipper människor störa sig! :)
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag tror faktiskt att TS har ärliga avsikter i det här fallet. Han har ju tidigare startat trådar där han bett om hjälp med tidigare hojar, så att han är öppen med sin okunskap borde inte vara anledning nog att tro att han trollar. Det är väl det som är en del av tanken med ett öppet forum, att man ska få ställa frågor när man känner sig osäker.

Okunniga har vi alla varit och är vi alla än i de flesta ämnen, så det är inga problem. Det var lite misstänkt retorik som fick mig att ana troll i mossen. Men det verkar vara fel av mig. Ber om ursäkt till TS!
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
150 förgasarhästar motsvarar minst 220+++ insprutningshästar mätt på kall asfalt, och med chippade förknasare är de lätt snabbare än en lätt trimmad Opel Manta -84. :fakta
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Den är ju chipstrimmad jue...
 

Bifogat

  • chiptrim.jpg
    chiptrim.jpg
    139.8 KB · Visningar: 91

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Han säger att det sitter original mätare på...

Chippade boxar, effektsystem och mappad. Det han sagt!

Och som sagt, vill ha er hjälp med detta. Och inte bli kallad idiot :)

220hk kräver turbo eller en ganska trimmad S1000RR motor i ramen.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Hela streetfighter-idén gör mig lite illamående.
Först lägger man omkull sin sporthoj, sen river man bort kåpresterna och snor krÅsstYret från lillbrorsans DT 50 - klart!
Nej visst fan, glömde spreja tanken mattsvart - klart! :zpy

Och precis som med R1:an i annonsen tror "byggherrarna" att deras hojar är unika och värda mer än innan de vurpades...

Min är iaf unik.
Men den var ju inte omkullagd utan totalt herrejössesvurpad :D
 

zzoink

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Ort
askersund
Hoj
Ktm 690 smc-r 2014
han har försökt sålt den där länge men ingen verkar vilja köpa den.. kankse inte så otippat heller :gnissla 220hk och fighter säger ju allt :fyllisar
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Annonsen är borttagen.... Men som sagt, en r1 med 150 hk standard som har annat avgas och powercommander el dyl...ger inte mycket mer än kanske 160-165 hk i motorn om man har en jävla tur! Den där killen som säljer har ingen koll på nånting enligt min mening...
 

zzoink

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Ort
askersund
Hoj
Ktm 690 smc-r 2014
Annonsen är borttagen.... Men som sagt, en r1 med 150 hk standard som har annat avgas och powercommander el dyl...ger inte mycket mer än kanske 160-165 hk i motorn om man har en jävla tur! Den där killen som säljer har ingen koll på nånting enligt min mening...

vet vem han är och min reaktion när jag såg annonsen var "vafan har han hoj?!".. det är iallafall den sista personen jag skulle handla nåt sånt där av :gnissla
 

Frankie019

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2014
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 99
Allright! Jag behåller hojjen och om inte annat så behåller jag den och bygger lite på den!

Jag undrar vad man ska ha för rör som ramen är i, 25mm? Som är svetsvänligt!
Ska ha bakramen i rör och samma färg, sen lite annat! Men vart kan man köpa bästa rören som håller för passagerare efter svets?
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Allright! Jag behåller hojjen och om inte annat så behåller jag den och bygger lite på den!

Jag undrar vad man ska ha för rör som ramen är i, 25mm? Som är svetsvänligt!
Ska ha bakramen i rör och samma färg, sen lite annat! Men vart kan man köpa bästa rören som håller för passagerare efter svets?

Rören kommer nog inte vara den klena faktorn oavsett vad du väljer för kvalisort om tillbygget är i storlek med t.ex en café-böj i ändan. Åk till din lokala smed, de kan säkerligen fixa rätt grejor åt dig. Annars är det väl chromoly som används till ram-byggen.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top