Byta kopplingssats på en peugeot expert 2.0 hdi

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Det är inte dieselfiltret som läcker?


hqdefault.jpg
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Det är inte dieselfiltret som läcker?


hqdefault.jpg

Hittade felet.. På något konstigt vänster så har jag lyckats dra loss bulten som man skruvar fast oljefiltret med när jag bytte olja sist så de läckte mellan motorblock och den hållaren som du skruvar fast oljefiltret på. Kan inte fatta hur för jag körde endå med bilen ca 30-40 mil innan läckan börja.. Såg att de satt en packning där med mellan motorblock o hållaren. Kanske skal ta o byta den endå. Nu har jag dragit åt men ligger så mycket spill olja som letar sig ner varge gång man torkar så kan inte riktigt va hundra på att läckan e borta men den e i vilket fall betydligt mindre. Nästa problem e att få på remmen till ac pumpen o generator. Båda brytrullarna går ej att spänna med så då e frågan hur får jag på skiten igen. Släppa på generatorn e ju as bökigt. O de som borde vara de enklaste... Föresten om du undrar varför jag lossat på ac pumpen o släppt på remmen så e de för att all olja sippra ner bakom den o vi trodde de va oljetrågs packning som va felet där bakom o ville se hur de såg ut där.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
uppdaterar sitter en givare över oljefiltret som jag tror kan vara boven... tror de är oljetrycksgivare:va kan va den som läcker ner runt hållaren till oljefiltret så de ser ut som de är oljefilter hållaren som läcker:huvet de va alltså inte varken oljefilter eller hållaren har även kollat slangar som går ner till denna hållaren om de kan va dom som läcker men ser torrt ut på dom... allt e ju så j---vla svårt att komma åt eller se:huvet
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
1. Ta bort växelllådan.
2. Byt koppling.
3. Montera tillbaka växellådan.
4. Klart.



Några genvägar kan jag inte tipsa om, skiten måste bort, drivaxlar, startmotor, osv.

Tjena sportbike:) jag satt o snegls lite över webasto värmare. Har ju en sittandes i bilen nu men den är ju mera till för att endast hjälpa till o få bilen varmare fortare vid kallstarter samt få ner bränsleförbrukning. Men går de att endast köpa in clocka o koppla in till denna värmare eller måste jag köpa kablage o annat med? Tror inte de går nämligen o köpa endast kablage om de inte räcker med en klocka. Vet du om dom dragit fram o förberett på dessa bilar så man ska kunna kopla in något av möjligheterna man har?

Tack på förhand
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Tjena sportbike:) jag satt o snegls lite över webasto värmare. Har ju en sittandes i bilen nu men den är ju mera till för att endast hjälpa till o få bilen varmare fortare vid kallstarter samt få ner bränsleförbrukning. Men går de att endast köpa in clocka o koppla in till denna värmare eller måste jag köpa kablage o annat med? Tror inte de går nämligen o köpa endast kablage om de inte räcker med en klocka. Vet du om dom dragit fram o förberett på dessa bilar så man ska kunna kopla in något av möjligheterna man har?

Tack på förhand
Tjena, kan du se vad värmaren heter så kan jag ta reda på det.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Så här är det: du behöver en "parkerings-sats" vilken innehåller kablage. klocka och en cirkulationspump.
Delar ligger på c:a 5-6 tusen för detta kit.
Tillkommer arbete, men det löser du kanske själv.
Allra viktigast är ju pumpen, annars överhettar värmaren på två minuter.
Kopplingsschema kanske jag kan få loss om jag frågar.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Så här är det: du behöver en "parkerings-sats" vilken innehåller kablage. klocka och en cirkulationspump.
Delar ligger på c:a 5-6 tusen för detta kit.
Tillkommer arbete, men det löser du kanske själv.
Allra viktigast är ju pumpen, annars överhettar värmaren på två minuter.
Kopplingsschema kanske jag kan få loss om jag frågar.

Ok... Hoppades på att de gick o koppla till klocka typ så va de klart. Hade inte velat lägga så mycket pengar på denna bilen. Den har redan kostat mig en hel del.. Men ska hålla utkik på blocket om man hittar något som kan va intressant. Skrotar kanske? Jag få tacka för hjälpen i allafall sportbike! Du är en stor tillgång här
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag provar att fråga här och ser om nån har svar.

Jag ska montera motorvärmare på min Expert 1.6 HDI -07, jag kikade lite snabbt och såg att det kan bli tufft att få dit en doppvärmare?
Slangvärmare verkar vara vägen att gå. Finns det några åsikter kring det?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag fortsätter här och hoppas på att nån Peugeot-fantast ser att jag ar problem...

Min bil visar 2 felkoder, P0087 (Bränsletryck) samt P1351 (glödstift).
Googlar man runt så finns det en bunt med olika eventuella problem som kan orsaka det här.
Har vi nån med erfarenhet med problemet som kan svara på vad man ska byta?

Det verkar som att en del har bytt 8 grejer och inget har hjälpt medans andra byter 1 av dom 8 så löser det problemet....
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top