Jo, att bygga om var ju vinterns projekt, vilket jag inte har något emot, bara kul. Ska kontakt bilprovningens tekniska avd på måndag. Jag förstår ju självklart att detta är lätt att missbruka, men hur som, vi får se vad de säger. Jag återkommer med besked då vi har svar, detaljer och tillvägagångssätt.
Givetvis kan man byta ut en ram mot en annan och behålla fordonets identitet det görs ibland t.ex. vid fabríkationsfel, allvarliga sprickor mm.
Men då har man fallet en identitet och en reservdel (ramen).
Jag tolkade det som att du har två cyklar och två identiteter som skall växlas och att du ville göra det
utan att riva ner dom och byta ramarna. Men river du ned dom och växlar ramarna föreligger inga problem.
Ett litet tips bara ha alla papper i ordning (på båda hojarna) innan du ringer bilprovningen, dom är åtminstone enligt min erfarenhet äckligt kinkiga med sånt. Då tänker jag på allt från reghandligar till köpekontrakt kort och gott ju mer papper du kan stoppa i halsen på dom destå bättre.
Dom fick ju för sig att min Husqvarna -53 kunde vara importerad trots gamla skyltar med länsbokstav och intyg från tidigare ägare om dess ursprung, orginal regbevis saknades och därmed kunde inte ursprung styrkas. Jag löste det med att nosa upp ett skogsvrak (en gravrostig ram med en halv bakskärm) av samma modell och årgång fast med papper. Denna ram fick bidra med ett ramrör, där numret satt. Resten "ersattes med reservdelar" från min ej registrerbara hoj. Och vips var allt frid och fröjd.