Byta hoj till Hayabusa...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Folksam, betalar ca 15000kr/år.
Visst, small problem hitta väskor. Men busan blir bredare över baken. Med väskor än andra hojar.
Som ZZR1400. Och du ville ju toura ner i Europa också.
Och bredden ser jag som en bakdel. Beror givetvis på egna bakbredden om hojens bredd har nån betydelse. :)
Här var det ena väskan som fastnade.....
https://www.youtube.com/watch?v=tSLiYLyfDyg
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Försök hitta några sidoväskor till en busa i Sverige. När du hittat lägg ut länken här så jag vet var jag skall handla till min busa. Och problemet är inte väskorna, problemet är hitta "racken" att fästa väskorna med på busan här i Sverige.
Busan är mycket bred över baken, två mindre vingar av plast sticker ut på sidorna under passagerar sadeln.
Och bredden gör det lite svårare få dit sidoväskor.
Titta därför också på ZZR1400, 1400 finns med både kedja och kardan, heter nått annat med kardan.
Yamaha FJR 1300
BMW K1300
tror alla har vettig försäkring.
Och har säkert lättare få dit sidoväskor än busan.
Jag håller med om att busan går fint på motorväg. Men nöjer man sig med att marscha strax över 200km/h räcker tex
http://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/triumph/sprint-st-1050/
Men visst, själv ville jag kolla hur det känns att köra i hastigheter som en busa kan nå.
Nu vet jag det och det är inte spännande längre.
Mer intresserad behålla lappen.

Sidoväskor ?
De är väl för chopper åkare ala Easy Rider fans ! lr ?
Jag har en Ninja ryggsäck ! Där ryms min Macbook 13 Pro , min phone och mina plastkort !

Happy Valentine ! :banana
 

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Umeå
Hoj
BATBIKE
Folksam, betalar ca 15000kr/år.
Visst, small problem hitta väskor. Men busan blir bredare över baken. Med väskor än andra hojar.
Som ZZR1400. Och du ville ju toura ner i Europa också.
Och bredden ser jag som en bakdel. Beror givetvis på egna bakbredden om hojens bredd har nån betydelse. :)
Här var det ena väskan som fastnade.....
https://www.youtube.com/watch?v=tSLiYLyfDyg

Fick jävligt bra erbjudande från länsförsäkringar på runt 10.

Trygghansa brukar vara dyrast. Min impreza kostade 1/3 att försäkra hos länsförsäkringar. :)

Funderar fortfarande.... svårt å bestämma sig. Bredden bak med packväskor är skitsamma för min del. I värsta fall skaffar jag en top box. :) Brukar ha ryggsäck med minimal packning när jag ska nånstans.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Funderar fortfarande.... svårt å bestämma sig. Bredden bak med packväskor är skitsamma för min del. I värsta fall skaffar jag en top box. :) Brukar ha ryggsäck med minimal packning när jag ska nånstans.

Toppbox?
Hur tänkte du nu?
Kör med plastkort i innerfickan, liten tankväska och ev. En liten rulle surrad på passagerarsadeln.
 

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Umeå
Hoj
BATBIKE

TheCrow

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Intruder M800 -06(Till Salu), GSX650FA -13, M1800R - 08
Ok, är det stor skillnad till Hayabusan?
 

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Min Gen2 Hayabusa jag sålde förra våren är tveklöst den bästa hoj jag haft. Saknar den som fan. Sålde den för att köra bana med min gixxer750.

Men under tiden jag ägde den hann jag bland annat med en en tur till Ungern. Tveklöst helt fantastisk på långresa i snabbtempo. Längsta dagsetappen var från Rostock ner Budabest, drygt 140mil i sträck. Visst var jag trött när jag kom fram, men jävlar va hojjen var skön att köra. :Bugar

Jag provade den även lite på bana, och den var kul även där. Visst märker man av att den är tung, men den går absolut att svänga med!

Jag kommer definitivt att köpa en sån igen! :yoparty:yoparty

Försäkringen hade jag hos suzuki originalförsäkring, betalade ca 10000/år i halvförsäkring. 30-bast i stockholmsförort.
 

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Umeå
Hoj
BATBIKE
Låter precis som det jag är ute efter mao. :)

Ska kika på orginalförsäkring.

10 k på länsförsäkringar hel och är 23 tyckte jag lät bra. :hej
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top