Byggtråd: "Jörgens Sportster"

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Du har ite de gamla effektkurvorna liggande?
Kunde vara roligt att jämföra.
Kanske någon spoling som vill lägga in kurvorna på symaskinen?
Kul att se under hur stort intervall en R1a har högre effekt än jänkesänket..
Har man kört storkubikare känns allt annat barnsligt..
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Ny film på G om ca 15 minuter! blev en ca 5 minuter lång film. Ljudet blev mycket bättre den här gången :yoparty
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Tack! Ja jag är jäkligt nöjd med kurvan. Trots att megafonerna ger en rejal backpuls vid 3000-3500 rpm vilket fetar upp blandningen i det området så är effektkurvan ändå så fyllig hela vägen. Den passerar ju 100 bakhjulshäst redan vid 3800 rpm. Det var mer än jag hade vågat hoppas på.

Men herre dj**ar! Det är ju rena traktorvarvtal!!! Det är ju siffror man såg för 100 år sen när man pillade med gjutjärns bigblocks, och då var det 6 cyllar och ett antal liter till i slagvolym :)

Grymt härligt att se att allt lirar som det ska! :tummenupp
Måste nästan släpa mig ner till tyresödonken någon onsdagskväll och se om man hittar ett mullrande smycke att dregla över (hojen alltså) ;)

/Danne
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Filmtajm II

men det var väl själva..., att du ska vara så titt-kåt att du inte kan vänta några minuter :rolleyes: :D

Solly :gnissla

men här är den! http://rapidshare.com/files/36034448/Baenkningen.wmv.html


Tryck på "Free"
Skriv in koden
Spara som

Det här ska även Dr.Bike klara av :pannkyss


Behövs inte så mycket introduktion, crank up the volume. That's it!

Ska binga nu, när jag vaknar imorgon förväntar jag mig stående ovationer och hyllningar av alla dess slag :)
:D
 
Last edited:

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Jag har aldrig någonsin hört en få-cylindrig, stor mc-motor svara så omedelbart på gasen! Vilken jäkla raket du byggt!

En massa credit till hovfotografen också; det sparsmakade formatet och det häftiga innehållet följer byggets stuk perfekt!
 
Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Underbar film!!! Försöker fortfarande bestämma mig för om motorljudet eller musikvalet var bäst!:tummenupp

Var Sothoran möjligen på turne i Tyresö vid pass 22 tiden? Var ute med mördarkamphundarna och hörde/kände en störning i kraften....:yoparty
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Underbar film!!! Försöker fortfarande bestämma mig för om motorljudet eller musikvalet var bäst!:tummenupp

Var Sothoran möjligen på turne i Tyresö vid pass 22 tiden? Var ute med mördarkamphundarna och hörde/kände en störning i kraften....:yoparty
Motorljudet rockade rejält och distanserade musiken (som iofs var suverän) med hästlängder, helt underbart :yoparty

Med den sången i snurran så är väl svaret på frågan rätt klart. Fast jag tror inte den behöver vara i närheten av tyresö för det, för störningarna i kraften går väl nästan att mäta på Seismologiska Institutet i Uppsala när den är igång :tungan

kanon, nu vill vi se film när den rullar på gatan :)
Instämmer, mer film vill vi ha :tummenupp

Annars tvingas jag snart ta en tur till kungliga huvudstaden för att höra den live :)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Men herrejävlar. :hihi

Det är inte en motorcykel - det är en otämjd best. Den ryter, hoppar och morrar. Och kan säkert bita ifrån ganska så ordentligt om man inte har koll på vad man pysslar med. :fakta

Är du sugen att testa den på 402m nu och se vad den kan prestera där?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Du har ite de gamla effektkurvorna liggande?
Kunde vara roligt att jämföra.
Kanske någon spoling som vill lägga in kurvorna på symaskinen?
Kul att se under hur stort intervall en R1a har högre effekt än jänkesänket..
Har man kört storkubikare känns allt annat barnsligt..

De för 1200:an menar du? Jo de har jag. Den gav 98.7 hk på topp och 120 Nm. Kamikaze Kids mor äger den spisen nu. Harley Lizzie här på forumet!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Men herre dj**ar! Det är ju rena traktorvarvtal!!! Det är ju siffror man såg för 100 år sen när man pillade med gjutjärns bigblocks, och då var det 6 cyllar och ett antal liter till i slagvolym :)

Grymt härligt att se att allt lirar som det ska! :tummenupp
Måste nästan släpa mig ner till tyresödonken någon onsdagskväll och se om man hittar ett mullrande smycke att dregla över (hojen alltså) ;)

/Danne

Tack! Ja trots att Barkarbydagarna tjänar till att få stopp på svartåkeriet så är det nog inte helt osannolikt att jag testar henne där. Bara för att, det var ju med sånt mitt hojintresse började.

För nostalgins skull tror jag att jag även att jag ska försöka få med Calle på att filma henne på gamla Kistarakan. Det var trots allt där alla hojar fick gå mot varann på 80-talet :yoparty
Jag blir nog som sagt rostad av en modern literhoj om ngn duktig drag-förare dyker upp, men det ska bli kul att få elda för publik på gamla Kistarakan en sista gång :kär

För hade många av Katana-rejskillarna gömda dunkar med 120-oktan i buskarna där liksom i parken ovan Sveadonken. Då var rödljusrejsandet seriöst! :hihi

/J

Solly :gnissla

men här är den! http://rapidshare.com/files/36034448/Baenkningen.wmv.html


Tryck på "Free"
Skriv in koden
Spara som

Det här ska även Dr.Bike klara av :pannkyss


Behövs inte så mycket introduktion, crank up the volume. That's it!

Ska binga nu, när jag vaknar imorgon förväntar jag mig stående ovationer och hyllningar av alla dess slag :)
:D

Tack bubben!! Du är en ängel!! :krama

/Jörgen


Fick ont i öronen!:tummenupp

Så ska det vara när man tillbringar tid med mig, annars har du fel på öronen.
Tack!

/J

Jag har aldrig någonsin hört en få-cylindrig, stor mc-motor svara så omedelbart på gasen! Vilken jäkla raket du byggt!

En massa credit till hovfotografen också; det sparsmakade formatet och det häftiga innehållet följer byggets stuk perfekt!

Tack!
Ja Calle är vassare än hojen måste jag tillstå.
Det här är hans första film av en bänkning!
/J
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Underbar film!!! Försöker fortfarande bestämma mig för om motorljudet eller musikvalet var bäst!:tummenupp

Var Sothoran möjligen på turne i Tyresö vid pass 22 tiden? Var ute med mördarkamphundarna och hörde/kände en störning i kraften....:yoparty

Joo, jag var där och sniffade lite efter gummirök :hihi

/J

kanon, nu vill vi se film när den rullar på gatan :)

Vi ska försöka! Jag knäpper mina händer för att Calle vill. Annars har jag ingen lust.

/J

Motorljudet rockade rejält och distanserade musiken (som iofs var suverän) med hästlängder, helt underbart :yoparty

Med den sången i snurran så är väl svaret på frågan rätt klart. Fast jag tror inte den behöver vara i närheten av tyresö för det, för störningarna i kraften går väl nästan att mäta på Seismologiska Institutet i Uppsala när den är igång :tungan


Instämmer, mer film vill vi ha :tummenupp

Annars tvingas jag snart ta en tur till kungliga huvudstaden för att höra den live :)


Sååå hemsk är det ju inte, även om jag är nöjd med henne för att ha originalkammen ;)

Vi ska se om vi inte kan göra ngn mer film, det beror på Calle.

Jörgen B vill fortfarande sätta i Redshift-643-kammar så att "den sjunger lite grann". Men han är ju dragracekille :näsblod
Jag känner mig rätt nöjd som hon är nu, girl power! :hihi

/J
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Men herrejävlar. :hihi

Det är inte en motorcykel - det är en otämjd best. Den ryter, hoppar och morrar. Och kan säkert bita ifrån ganska så ordentligt om man inte har koll på vad man pysslar med. :fakta

Är du sugen att testa den på 402m nu och se vad den kan prestera där?

Ja jag ska köra henne på strippen. Jag ska bara hitta ett bra tillfälle. Kanske blir det Harley Drags, Jörgen Byströms kollega Lasse vill prompt att jag kör där mot Supertwins egen Harley. Den lär jag ju dock bli rostad av :näsblod
Calle har sett monstret.
/J
 

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Nacka
Hoj
sm570r
Tack tack allihopa :tummenupp Det lär bli fler filmer i sommar!


Underbar film!!! Försöker fortfarande bestämma mig för om motorljudet eller musikvalet var bäst!:tummenupp

Haha, fick lite storhetsvansinne när den klassiska musiken kom upp, men et är ju nästan så att Jörgens gasningar är i takt till musiken :yoparty Lite besviken på att jag inte fick använda "third gear" i beachboys låten, men Jörgens låda är för tätstegad :huvet
:näsblod
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Top