Bygge på Honda VT600 med oklar tidsplan och budget

FilipSanden

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Bobber
Tack för tips! Var runt lite igår men som du säger hade ingen något vettigt hemma. Får nog bli att jag slänger på ett billigt crosstyre provisoriskt inför helgens långkörning.

Lite nyfiken på hur det funkar med dina nya rör, går den bra med öppna rör så? Mina är som du ser avsågade och tidigare ägare har tryckt in lite stålull, men effektkurvan är märklig. Känns stark på vissa varvtal men sen tappar den för att åter komma igen. Börjar fundera på ifall man måste leta upp någon ljuddämpare..
 

Syra_BErit

Ny medlem
Gick med
21 May 2013
Ort
Solna
Hoj
2003 KTM ADV-S och bobbern
Snart ska det hända något också

Inser att det åter har uppdaterats dåligt här. Lite ljusa nyheter är att jag äntligen fixat hem ett skärmämne. Så med lite flax så ska det svetsas ihop nya fästen för det veckan som kommer. Sedan testade jag snabbt att se hur den skulle se ut med grå tank så jag slängde på några lager plasti-dip i "gun metal gray". Såg sådär ut så det gummit ska strax skalas av.

Men för att ha lite roligt och förbereda mig inför framtiden så köpte jag på mig några burkar bättre sprayfärg och lekte lite i föreningens hobbyverkstad. Har bestämt mig för att det säkerligen går att lacka skitsnyggt med sprayburk. I vårt sopförråd så hittade jag till och med ett objekt att leka med....en soppskål. Den fick bli blåmetallic med silverstripes. Insåg efter den lackeringen att det är relativt enkelt att undvika rinningar, att grundfärg fäster relativt dåligt på glaserat porslin, att fiskfjällsmönster är svårt att göra med sprayburk, att man behöver en bra kvalitet på maskeringstejpen för att göra stripes på välvd yta och att man om man går ut utan nyckeln hem får sitta ute och vänta på sambon i några timmar.

Tyvärr har jag tappat min mobil så den är inne på lagning. Det innebär brist på bilder. Har en riktigt dålig på grundarbetet av soppskålen. Så den förgyller jag er vardag med... Vassego :crash

Soppa.jpg
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top