Bygga om till streetfight, besiktning?

Gsxrstreet

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2022
Hoj
Suzuki gsxr
Hej, har en gsxr 750 från 96 jag håller på att bygga om till streetfighter.
Vad säger besiktning om man byter styre samt framlampa?
Mvh
 

Gsxrstreet

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2022
Hoj
Suzuki gsxr
Har redan köpt allt jag tänker komma bli snyggt, men behöver jag bessa den med org delar eller kan man bessa med en enduro lampa och annat styre, blinkers och hastighetsmätaren kommer självklart sitta på plats med.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Du är ju inte riktigt först ut med att göra det här, och så länge hojen inte är helfordonsgodkänd, grejerna har rätt E-märkning, den inte är farlig osv, så ska det inte vara några problem. Sen är det lite mått och grejer som måste vara rätt också, men allt sånt finns hos Transportstyrelsen.

Min hoj blev underkänd på besiktningen för att jag hade ett kamerafäste frampå toppkåpan, bredvid kåpglaset, det förvandlade min hoj till ett mordredskap enligt kontrollanten. :dummer
 

Gsxrstreet

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2022
Hoj
Suzuki gsxr
Men åker man på regbess då eller är de bara underkänd bess så man får återställa den och köra in igen?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En 96:a är inte helfordonsgodkänd.
Det kom 99 alternativt 01 lite beroende på vilken del av lagtexten man lutar sig mot.

Byta styre eller lampa är inga problem. Se bara till att lampan är godkänd i sig. Typ e-märkning och för högertrafik.
 

Gsxrstreet

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2022
Hoj
Suzuki gsxr
En 96:a är inte helfordonsgodkänd.
Det kom 99 alternativt 01 lite beroende på vilken del av lagtexten man lutar sig mot.

Byta styre eller lampa är inga problem. Se bara till att lampan är godkänd i sig. Typ e-märkning och för högertrafik.
Tack det va ett tydligt svar!
 

Gsxrstreet

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2022
Hoj
Suzuki gsxr
Ljusbilden vet jag inte hur den är, lampan kommer fästas med plattjärn från styrkronan till lampan.
Den är justerbar
 

Gsxrstreet

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2022
Hoj
Suzuki gsxr
Och är E-godkännandet för en blinkers eller arbetsbelysning så är det heller inte godkänt, även om den ser ut som en framlampa.
Blinkers blir dom som satt på innan bara att dom sitter på framlyktan så dom borde va okej, framlampan kan jag dock inte se på sidan jag beställde på om den e godkänd
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Blinkers blir dom som satt på innan bara att dom sitter på framlyktan så dom borde va okej, framlampan kan jag dock inte se på sidan jag beställde på om den e godkänd
Tänk bara på att du måste ha minst 24cm mellan inre delen av den lysande ytan på blinkersen fram, och 18cm bak. Det kan ju bli tight om du sätter dom direkt på en endurolykta.
 

Gsxrstreet

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2022
Hoj
Suzuki gsxr
Tänk bara på att du måste ha minst 24cm mellan inre delen av den lysande ytan på blinkersen fram, och 18cm bak. Det kan ju bli tight om du sätter dom direkt på en endurolykta.
Hade jag ingen aning om, tack så hemskt mycket!
Hur kan man lösa de på ett snyggt sätt?
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Hade jag ingen aning om, tack så hemskt mycket!
Hur kan man lösa de på ett snyggt sätt?
Och farbror Polisen meddelade mig här för några veckor sedan att nummerplåten bak är ett bra mått på minsta avstånd mellan blinkers bak.
 

Gsxrstreet

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2022
Hoj
Suzuki gsxr
Alright, när skall den inringade lampan lysa?

håller på att koppla framlampa och org är de 2st lampor som är 2-poliga, lampan jag skall sätta dit är en standard H4 plus den position t10.
Har fått halvljus samt helljus att lysa som det ska igenom att koppla plus minus på halv och sen tredje h4 kabeln på signal från helljus.
Är dock osäker när den lille ska fungera, ska den lysa med halvljus konstant och sen tändas starkare vid helljus?
I org lampan så lös den inte alls, kanske va kass.

mvh770ADC9C-63E2-406B-84EA-DECC06269AF3.jpeg
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Alright, när skall den inringade lampan lysa?

håller på att koppla framlampa och org är de 2st lampor som är 2-poliga, lampan jag skall sätta dit är en standard H4 plus den position t10.
Har fått halvljus samt helljus att lysa som det ska igenom att koppla plus minus på halv och sen tredje h4 kabeln på signal från helljus.
Är dock osäker när den lille ska fungera, ska den lysa med halvljus konstant och sen tändas starkare vid helljus?
I org lampan så lös den inte alls, kanske va kass.

mvhView attachment 471316
Har du körkort?
Sånt där ingår i körkortsteorin.
Fråga 1:
1. Helljuslampan
X. Halvljuslampan
2. Parkeringsljuset
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Det här gick alltid igenom utan några kommentarer, årsmodell 2002. Plastskiva som passagerarsadel. Sidblinkers från bil urborrade så jag fick i en 21W glödlampa istället för 5W. Tror inte e-märkning är så viktig. De fokuserar mer på funktionen.
 

Bifogat

  • DSCN0903.JPG
    DSCN0903.JPG
    171.7 KB · Visningar: 22
  • DSCN0900.JPG
    DSCN0900.JPG
    164.7 KB · Visningar: 23
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top