bygga om tank

rumpnisse

dragbike rookie
Gick med
21 Oct 2010
Ort
Alafors
Hoj
Honda cbr900rr turbo SGB
är det nån som vet nån i närheten av göteborg som kan bygga om en tank för mig ? har en cbr fireblade super gas bike men tanken sticker ju rakt upp i magen om man ska lägga sig ner för att få så låg viktpunkt som möjligt, alternativt göra en ny mycket mindre tank och en dummy istället för originaltanken. tacksam för svar.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag kan hjälpa dig med en dummy om du väljer den vägen, modellering av plugg, gjutformar och färdigt laminat.
 

rumpnisse

dragbike rookie
Gick med
21 Oct 2010
Ort
Alafors
Hoj
Honda cbr900rr turbo SGB
Jag kan hjälpa dig med en dummy om du väljer den vägen, modellering av plugg, gjutformar och färdigt laminat.

går det att fixa även om jag vill ha en mycket lägre profil på dummyn än vad tanken är ? poängen är ju att jag ska komma längre ner när jag lägger mig ner framåt.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
går det att fixa även om jag vill ha en mycket lägre profil på dummyn än vad tanken är ? poängen är ju att jag ska komma längre ner när jag lägger mig ner framåt.

Japp, inga problem med det, jag gör en lermodell efter vald design, storlek och form är mer eller mindre fritt valt.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top