Bwin Grand Prix České republiky 14 Aug - 16 Aug

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
:död
Det är ju iofs en sak med kvaltider, och en annan med racetider. Men Lorenzo har sett jävligt jämn ut den här helgen, för ovanlighetens skull. :crash Sålänge han inte lyckas öppna en lucka så kan nog både MM och VR hänga på, men får han en lucka lär han dra som en avlöning. Någon måste ligga och flåsa honom i nacken och tvinga honom att köra defensivt.

Visst är det så, och Rossi brukar ju ofta vara stark sett över hela racedistansen.

Max Biaggi verkar dock hålla på Jorge denna gången, men det kan ju också vara en aning bitterhet från en gammal utskåpad Rossi-konkurrent:smasha

http://www.motogp.com/en/news/2015/08/16/biaggi-i-hope-jorge-can-recover-some-points-on-rossi/181989
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Syntes tydligt att Rossi var överlycklig över att få starta från första led!
Nu är det helt öppet mellan Lorenzo, Rossi och Marquez imorgon känns det som! Kan bli ett kungligt race! :tummenupp

Lite rädd för att rossi är den som kommer att dra det kortaste strå't men hoppas att jag har fel som fan.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Rossi kommer nog få det svettigt att följa Marq och Lorenzo trots sin fina kvalposition. Idag räcker det inte!
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Fenati är tamejfaen helt otrolig

Ja, visst att Moto3 brukar vara rätt "dynamiskt" men 24 platser på 10 varv skojar man inte bort. Synd att han tappade till sjätte på sista varvet, men igen, så är det ju i Moto3.

För övrigt, största skämtet var ju livbojarna (a.k.a. kransarna) som vinnarna fick. Såg ut som någon hade limmat ihop med lite tidningspapper, hönsnät och glitterspray. Hela prispallen i Brno ser verklige rätt fattig ut...
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
2:02 i moto2.
Minns jag fel ifall jag tror TheViktor körde runt 2:06 på en R6 i våras? Respeeeekt isf.
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Gäääsp.... inte mycket som hände i det racet...
Lite komiskt att Abraham nästan blev varvad på sin hemmabana dock ^^
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Lorre ser för jävla stark ut, vinner han inte vm är det en stor skräll! Rossi med all erfarenhet och äntligen kämpat sig till en en plats i första led startar bort sig direkt:gnissla
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var ju inte ett helt överraskande, eller ens lite rafflande race. Lorenzo är imponerande när han får göra sin grej. Ska bli spännande att se hur det går med titelkampen de närmaste racen, om Rossi lyckas knipa tillbaka ledningen och det kommer fortsätta bli ledningsbyte fram till sista racet eller om Lorenzo cementerar en solid ledning resten av säsongen...
Marquez tror jag inte kommer kunna komma ikapp och ta titeln längre. Lorenzo ser alldeles för stark ut för den möjligheten. Det ska väl vara om hjälminredningen ramlar ner framför ansiktet på Lorenzo några mer race.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ska bli spännande att se hur det går med titelkampen de närmaste racen, om Rossi lyckas knipa tillbaka ledningen och det kommer fortsätta bli ledningsbyte fram till sista racet eller om Lorenzo cementerar en solid ledning resten av säsongen...

Ja, vilka banor är fördel Rossi? På Misano brukar han vara bra, liksom Philip Island. Malaysia är nog OK. Har för mig att han inte gillar Motegi eller Valencia så mycket. Vad gillar Lorre?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Inte för att det spelat någon roll. Rossi var flera tiondelar långsammare per varv hela racet igenom och hade inte kunnat hänga med även med en perfekt start.

Möjligtvis hade han kunnat haft en batalj med mm i slutet! Lorre och mm ryckte till sig en ledning på 2 sekunder ganska omgående medans rossi hade fullt upp med att ta sig om ducatina och sånt tar mkt för mkt tid. Men handen på hjärtat ser jag ingen annan vinnare av gp 15 än lorre, han ser för jävla stark ut.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Möjligtvis hade han kunnat haft en batalj med mm i slutet! Lorre och mm ryckte till sig en ledning på 2 sekunder ganska omgående medans rossi hade fullt upp med att ta sig om ducatina och sånt tar mkt för mkt tid. Men handen på hjärtat ser jag ingen annan vinnare av gp 15 än lorre, han ser för jävla stark ut.

Kanske en "batalj" under något av de första varven, men Lorenzo hade 10 sek marginal till Rossi vid målgång, och 4,5 sek till Marquez, samt var konsekvent ca 6-7 tiondelar snabbare per varv, så det spelade som sagt ingen roll att han inte lyckades med starten. Rossi sa ju dessutom själv i parc fermé att han inte hade tempot för att kunna hänga på Marquez och Lorenzo.

http://resources.motogp.com/files/results/2015/CZE/MotoGP/RAC/Analysis.pdf?v1_5c552ba1

Ang. mästerskapet så kan ju mycket hända, som t.ex. på Valencia förra året då Lorenzo gjorde en felsatsning på regndäck och fick bryta. Men, håller med om att han ser mycket stark ut.

-edit- aha, batalj med Marquez. Ja, kanske, men även han var konsekvent snabbare än Rossi över hela racet.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, vilka banor är fördel Rossi? På Misano brukar han vara bra, liksom Philip Island. Malaysia är nog OK. Har för mig att han inte gillar Motegi eller Valencia så mycket. Vad gillar Lorre?

Rossi sa att Silverstone nog var den värsta banan att köra mot Jorge för honom på de som är kvar, Rossi verkar inte riktigt ha hittat hem på den banan, och JL har varit stark förut.
MM är ju ett ganska god källa till stora poängskillnader när han som i det här rejset hamnar mellan JL och VR, och när DP inte har en mosad fot kan han ju också vara med och stångas där i top 4 helt klart.

Så nog finns det utrymme för en hel del spänning i titelmatchen mellan JL och VR fortfarande. Speciellt om det bjuds på ett par regnrace, så duccarna kan vara med och ställa till det alldeles förfärligt också, tillsammans med Tech3-satelliterna.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kanske en "batalj" under något av de första varven, men Lorenzo hade 10 sek marginal till Rossi vid målgång, och 4,5 sek till Marquez, samt var konsekvent ca 6-7 tiondelar snabbare per varv, så det spelade som sagt ingen roll att han inte lyckades med starten. Rossi sa ju dessutom själv i parc fermé att han inte hade tempot för att kunna hänga på Marquez och Lorenzo.

http://resources.motogp.com/files/results/2015/CZE/MotoGP/RAC/Analysis.pdf?v1_5c552ba1

Ang. mästerskapet så kan ju mycket hända, som t.ex. på Valencia förra året då Lorenzo gjorde en felsatsning på regndäck och fick bryta. Men, håller med om att han ser mycket stark ut.

-edit- aha, batalj med Marquez. Ja, kanske, men även han var konsekvent snabbare än Rossi över hela racet.

Kanske hade blivit lite annorlunda om rossi hade kommit loss redan från start och varit med från början så att säg! Lite tröstlöst att göra bort sig direkt och fastna bakom långsammare förare för att sedan ligga ensam i ingenmansland typ, även om lorre hade hängt av båda tror jag ändå att rossi skulle kunnat nosa upp mm mot slutet, kanske inte hela vägen men jag tror inte det hade skilt 4-5 sekunder i mål men det är egentligen skitsamma typ! Själv hade jag vissa förhoppningar om ett triangeldrama idag men det sket sig tyvärr omgående:gnissla nu ser vi fram emot nästa race och hoppas att rossi kan fortsätta kvala bra, jag tror att rossi kommer att fajtas ända in i kaklet även om han inser att lorre verkar fruktansvärt stark! Håller sig lorre på hjulen resten av loppen ser jag ingen annan utgång än att han får höja bucklan i valencia senare i höst!
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top