Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

ETM

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2012
Ort
Göteborg
Hoj
Buell Xb12sx 2010
Någon som har koll på vart man kan lämna in sin båge för mappning ?
Jag har en xb9sx 2009.

Jardine dämpare och k&n.

Kan man ens göra det själv utan bänk ?
 

Robertsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2009 Buell XB12Ss
Någon som har koll på vart man kan lämna in sin båge för mappning ?
Jag har en xb9sx 2009.

Jardine dämpare och k&n.

Kan man ens göra det själv utan bänk ?

Slå en pling till Tassen ute i Bollebygd. Han är ju en gammal räv inom Sportster. Jag vet att han har bänk och kunskap inom mappning. Dock kan jag inte lova dig att han inte kommer spotta och fräsa om man nämner luft och buller ihop med Buell... Annars kan han förmodligen dirigera dig vidare! Posta gärna vad som händer då även jag går i tankarna om att byta pipa!
 

Hogkiller

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Ort
Åvall
Hoj
2009 Buell 1125 CR, 2008 Buell 1125 R, 1999 Yamaha Dragstar 1100 XVS, 1993 Honda CBR 600 F, 2008 SMC 300......samt en Qvarna gräsklippare...
EFTERLYSNING!!
En av familjens Bueller har blivit stulen!!
Den försvann på Lidingö och eftersöks troligen mer av oss än av polisen!!
Buell 1125R -08, i princip nyskick med reg.nr CDG258.
Tyvärr inga större utsikter om att få den återfunnen, men hursomhelst jag saknar den!!
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Vart i världen köper man billigast bälthjul och drivbälte till m2 cyclone i olika antal kugg ? Jag vill ha 27t- 61t
Har hört att nyare Bullar har starkare bälten som tål köra lite stenar igenom sig,finns det även till äldre Bullar?
Nybliven m2 98 ägare
 

tl?

V-twin Abuser
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Tellus
Hoj
TL1000S/XB9S/CBR1000
Är det någon som har ett höger gaffelben till en XB9S att sälja? Har jagat runt men utan framgång...:huvet
Även intresserad av en komplett styrkorna.
Maila mig om ni har något att sälja:Bugar
 

Dogge1972

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2008
Ort
Mölndal
Hoj
Buell XB12R/S-04 moddad, Järnsportster XLCH -75
Slå en pling till Tassen ute i Bollebygd. Han är ju en gammal räv inom Sportster. Jag vet att han har bänk och kunskap inom mappning. Dock kan jag inte lova dig att han inte kommer spotta och fräsa om man nämner luft och buller ihop med Buell... Annars kan han förmodligen dirigera dig vidare! Posta gärna vad som händer då även jag går i tankarna om att byta pipa!

Fick nån utav er svar utav Tassen?
 

Dogge1972

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2008
Ort
Mölndal
Hoj
Buell XB12R/S-04 moddad, Järnsportster XLCH -75
Är det någon som har ett höger gaffelben till en XB9S att sälja? Har jagat runt men utan framgång...:huvet
Även intresserad av en komplett styrkorna.
Maila mig om ni har något att sälja:Bugar

Kolla med NCCR i Delsbo, dom brukar kunna ha en del begangnat annars e-bay.
 

martinj

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2012
Ort
Skällinge
Hoj
2008 Buell 1125r
Hello! Är det nån som känner till lite smäckrare lösningar till regskylthållaren till 1125r? Är inte så sugen på att såga i originalet!
 

Holke

Sporthojsnörd
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Kalmar
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000 -04
Surfade runt lite på ebay för några dagar sen och hittade en halvkåpa passandes X1. Har sett några enstaka bilder på dessa kåpor, någon som har någon info om tillverkare. Vet inte om jag tycker kåpan är speciellt snygg, men jag köpte den ialla fall, bara för att...:tungan $(KGrHqJ,!ogE-0uYQw14BQ!)3,5Np!~~60_12.jpg515695.jpg
 

CDL

Ny medlem
Gick med
15 May 2011
Ort
Nynäshamn
Hoj
Buell XB12 ss, Kawasaki zxr750
Fick exakt det här problemet på min '12X för ett par år sen. Både voltregulator och stator hade bränt - men det berodde på att kopplingen mellan generatorn och voltregulatorn var dåligt ihoptryckt, så efter ett tag hade kontakten skakat loss, och då blev det överslag/gnistbildning/kortslutning mellan polerna i kopplingen.
Så oavsett om du gör jobbet själv eller ber en verkstad ta hand om det, se till att du kollar upp den kontakten också, så du inte råkar ut för samma sak på nytt... :död

Hallå alla glada! Jag råkade ut för att min xb12ss-06 slutade ladda häromdagen och stannade på nynäsvägen. Den kommer knappt över 12 volt vid 2000 varv efter jag laddat batteriet igen. Är det någon som har något tips på en verkstad eller person i stockholmsområdet som kan göra ett bra jobb med felsökning och reparation till en vettig penning. Hus, två barn och fullt upp på jobbet gör tiden till en trång sektor.

Alla tips mottages tacksamt.

Mh

Daniel
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Hallå alla glada! Jag råkade ut för att min xb12ss-06 slutade ladda häromdagen och stannade på nynäsvägen. Den kommer knappt över 12 volt vid 2000 varv efter jag laddat batteriet igen. Är det någon som har något tips på en verkstad eller person i stockholmsområdet som kan göra ett bra jobb med felsökning och reparation till en vettig penning. Hus, två barn och fullt upp på jobbet gör tiden till en trång sektor.

Alla tips mottages tacksamt.

Mh

Daniel

Rädd att det är antingen tid eller pengar du får punga ut med om ingen schyst själ har lust att låna ut delar till dig.
Googla 77 connector för information om kontakten som hade pajat för mig. En sån Deutz-kontakt får du för några tior hos en välsorterad harley/customaffär, så det är inget konstigt. Du behöver bara plocka bort kåpan vid avgasröret och hitta den gråa kontakten på högersidan av motorn för att kolla just den biten, så det gör du på en kvart (Torx 27 är rätt bit att använda, och så lite loctite/gänglåsning när du ska sätta fast skruvarna igen - symptomet du letar efter är bränd plast nära polerna i endera sidan av pluggen).

Vad gäller hur man felsöker generatorn/voltregulatorn så måste jag erkänna att jag har dålig koll - jag bytte bägge för säkerhets skull, och passade på att montera laddningsvarnare när jag ändå var igång. Jag räknar kallt med att den aldrig kommer att behövas eftersom jag nu har den. :)

Ska du byta statorn så måste du öppna transkåpan och ta isär primärdrivningen, och då sticker timmarna iväg rätt snabbt oavsett om du mekar själv eller går till verkstan för att få jobbet gjort åt dig. Överslaget jag fick var 6 papp i arbete om jag inte minns helt fel, så då tyckte jag det var värt att bränna en helg på att göra det själv. :saknarmekvana
Men bestämmer du dig för det, skaffa för allt i världen verkstadshandboken - den är guld värd.
 

CDL

Ny medlem
Gick med
15 May 2011
Ort
Nynäshamn
Hoj
Buell XB12 ss, Kawasaki zxr750
Rädd att det är antingen tid eller pengar du får punga ut med om ingen schyst själ har lust att låna ut delar till dig.
Googla 77 connector för information om kontakten som hade pajat för mig. En sån Deutz-kontakt får du för några tior hos en välsorterad harley/customaffär, så det är inget konstigt. Du behöver bara plocka bort kåpan vid avgasröret och hitta den gråa kontakten på högersidan av motorn för att kolla just den biten, så det gör du på en kvart (Torx 27 är rätt bit att använda, och så lite loctite/gänglåsning när du ska sätta fast skruvarna igen - symptomet du letar efter är bränd plast nära polerna i endera sidan av pluggen).

Vad gäller hur man felsöker generatorn/voltregulatorn så måste jag erkänna att jag har dålig koll - jag bytte bägge för säkerhets skull, och passade på att montera laddningsvarnare när jag ändå var igång. Jag räknar kallt med att den aldrig kommer att behövas eftersom jag nu har den. :)

Ska du byta statorn så måste du öppna transkåpan och ta isär primärdrivningen, och då sticker timmarna iväg rätt snabbt oavsett om du mekar själv eller går till verkstan för att få jobbet gjort åt dig. Överslaget jag fick var 6 papp i arbete om jag inte minns helt fel, så då tyckte jag det var värt att bränna en helg på att göra det själv. :saknarmekvana
Men bestämmer du dig för det, skaffa för allt i världen verkstadshandboken - den är guld värd.

Tack för det snabba svaret!

Det låter som det får bli hemmafix. Garage och verkstadsbok har jag så på den fronten borde det vara lugnt. Det var tiden som det var brist på.

Ska kolla kontakten.

MVH

Daniel
 

Buell-x1

vobbla är skönt
Gick med
16 Aug 2010
Ort
vid en lansväg i skåne..
Hoj
Buell -x1 Lightning... Kawasaki Zx-9R Ninja... YAMAHA SR 500 Flat Tracker
Har aldrig sett denna modell på kåpa, men den är ju fräck :tummenupp och många kommer nog klia sig i huvudet :va när de ser mc´n.

Finns ett forum för äldre Buell"er på Sporthoj, som heter.....
Buell - Äldre modeller med stålrörsram. Det är nog större chans att någon där vet något om kåpan....

Länk: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=199390
odyssey color.jpg


Surfade runt lite på ebay för några dagar sen och hittade en halvkåpa passandes X1. Har sett några enstaka bilder på dessa kåpor, någon som har någon info om tillverkare. Vet inte om jag tycker kåpan är speciellt snygg, men jag köpte den ialla fall, bara för att...:tungan View attachment 367551View attachment 367552
 
Last edited:

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR

Bifogat

  • buell-odyssey-kolors_bf_33146.jpg
    buell-odyssey-kolors_bf_33146.jpg
    48.4 KB · Visningar: 105

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Se till att ni sköter Statorn på bästa sätt, H-D Sverige tror nämligen att vi vill lägga 11.000:- på en ny.
Tips på firmor som lindar om stator emottages tacksamt
 

MrMedin

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2010
Ort
Örebro
Hoj
XB12SST -07
Har fått lite problem med min firebolt, den går idag lite snålt så stiften var lite åt det vita hållet. Precis bytt ut dessa mot ett par nya idrium. Passade även på att beställa en EcmSpy kabel och tänkte ge mig på en TPS reset när den anländer, har jag förstått det rätt att efter återställningen så borde ecm:en mappa om sig mot en mer korrekt blandning?

Det sitter K&N filter, buell racing system men orginal ECM, har ej lyckats kontrollera om den är Racemappad eller inte än.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top