Jag har letat runt lite bland flera olika försäkringsbolag för att försäkra en 1125R eller CR.
Billigaste jag hittade för 30+ var bilsport MC som skulle ha drygt 3000:-/år för halvförsäkring.
Men de försäkrar endast CR modellen!
Finns det något annat försäkringsbolag som försäkrar R modellen till samma pris? Det är ju trots allt i princip identiska cyklar med samma nypris..
Om någon försäkrar en 1125R för ca 3000:-/år så tipsa mig gärna!
//K
Har du kollat med Svedea? De är ju rätt nya i branchen och skryter väl med riktigt bra priser och kunskaper om fordon?
Japps, detta är vad jag fick till svar:
"Vi kan enbart erbjuda dig trafikförsäkring på Buell 1125 R och Buell 1125 CR. Försäkringen är en årsförsäkring och kostar 26 500 kr/år vardera."
Jag svarade:
"HAHAHA, vilket skämt, tack!"
Uppenbarligen vill de inte försäkra den typen av hoj. Det konstiga är att Bilsport MC försäkrar XB12R, men inte 1125R, de försäkrar däremot 1125CR som är precis samma cykel med med några väldigt små detaljförändringar.
//K
min räknas som en hd men 1125r är väl ingen hd-motor i eller? kan vara det som skiljer
http://www.blocket.se/vasternorrland/Ny_buell_1125_cr_33547616.htm?ca=4&w=1&last=1
Måste tipsa om en annons jag såg. Tror utan att skryta att det är den billigaste 1125 CR du hittar i sverige. Den har gått 20 mil och är utan en enda repa!
Är det pga 2008-2010 XB modellerns mindre grenrör som får motorcykeln att blir så varm att kylningen låter 5 minuter efter man stängt av bågen eller är det XB/Buell i allmänhet?
Känns som motorn blir för varm, inte andas tillräckligt mycket.
Är det värt att lägga pengar på ett större grenrör? Har nyligen köpt ett emc för Drummer SS men har inte bestämt mig för om jag ska satsa på större grenrör eller anpassa den tilltänkta Drummer SS dämparen efter europeiska måttet för de nyare modellerna. Ganska mycket prisskillnad om jag väljer att köpa grenrör också.
Dock är jag villig att göra det om det verkligen behövs..
Först tänkte jag skaffa Remus för Europa mått men av det jag hört så verkar Drummer mycket tyngre.
Någon har kanske ett -2007 grenrör i bra skicka liggande för en billig peng och snabb affär...
Mvh Max
Är det pga 2008-2010 XB modellerns mindre grenrör som får motorcykeln att blir så varm att kylningen låter 5 minuter efter man stängt av bågen eller är det XB/Buell i allmänhet?
Känns som motorn blir för varm, inte andas tillräckligt mycket.
Är det värt att lägga pengar på ett större grenrör? Har nyligen köpt ett emc för Drummer SS men har inte bestämt mig för om jag ska satsa på större grenrör eller anpassa den tilltänkta Drummer SS dämparen efter europeiska måttet för de nyare modellerna. Ganska mycket prisskillnad om jag väljer att köpa grenrör också.
Dock är jag villig att göra det om det verkligen behövs..
Först tänkte jag skaffa Remus för Europa mått men av det jag hört så verkar Drummer mycket tyngre.
Någon har kanske ett -2007 grenrör i bra skicka liggande för en billig peng och snabb affär...
Mvh Max
hmm min fläkt går aldrig efter jag stannat... kanske nån gång då men jag kör med en "hemmabygge a´la kopia av race" dämpare utan katalysator, 07:an rör passar inte till din dämpare eftersom anslutningen mot dämparen är mycket grövre på 08-10 än 07.
Förstår inte varför alla i detta land köper sina ecm:er när man kan mappa/logga själv med tunerpro... och få alla värden anpassade efter setup och inte en generellt mappad ecm.
Är det pga 2008-2010 XB modellerns mindre grenrör som får motorcykeln att blir så varm att kylningen låter 5 minuter efter man stängt av bågen eller är det XB/Buell i allmänhet?...
Hej på er,
Jag ska besiktiga hojen imorgon och har väl förberett mig enligt konstens alla regler; bakreflex, diskbollar osv osv. Är dock lite skeptisk till diskbollsknepet och funderar på att slänga på originalpipan för att slippa åka dit på en sån enkel sak. Min fråga är om jag måste koppla in avgasspjället när jag sätter på originalpipan, eller om det räcker med att byta pipa eftersom Jardineröret kommer att åka tillbaks imorgon kväll igen?
Är det pga 2008-2010 XB modellerns mindre grenrör som får motorcykeln att blir så varm att kylningen låter 5 minuter efter man stängt av bågen eller är det XB/Buell i allmänhet?
Känns som motorn blir för varm, inte andas tillräckligt mycket.
Någon har kanske ett -2007 grenrör i bra skicka liggande för en billig peng och snabb affär...
Mvh Max
När jag har slängt på originalsystemet för besiktning så har jag inte brytt mig om att koppla in spjället. Jag har rensat ur uppe i luftburken så det skulle vara ett j-vla meck att bygga tillbaka det. Det räcker så gott att byta själva systemet.
Det låter schysst! Hade lyckats schabbla till min besiktningsbokning så min tid idag var som bortblåst. Har således en vecka på mig att byta system...
När jag besiktigade för nån månad sen så satte jag spjället i öppet läge för att dom ändå skall mäta på 3500rpm och spjället öppnar vid 3000rpm.
Dom tyckte att den väsnades för mycket och jag åkte på mätning. Dom fick fram 101db.....
Om jag inte minns fel så står det 95 el 96 db på plåten på ramen men besiktningen har tydligen även nån högre gräns på 102db så jag klarade mig precis.... med original rör.....
Hoppla! Så man skall alltså inte ens kunna vara lugn med original påkopplat... Vi får se - kanske är jag lat och slänger in db-killern och så många bollar som jag bara kan få in utan att motståndet dödar motorn.
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Prövotid på AM-körkortet införs
En ändring i körkortslagen ... |
|
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna
Husqvarna Motorcycles har p... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!
Carlbarks motor arrangerar ... |
|
”Vårservice”!
Ibland hinner man inte rikt... |
|
KTM 990 RC R på väg
KTM har presenterat prototy... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |