Lennart skrev:2155178Jag har tyvärr aldrig testat någon annan
Vore najs att dra ihop en liten Buell träff nåt tag i sommar??
Absolut!
Lennart skrev:2155178Jag har tyvärr aldrig testat någon annan
Vore najs att dra ihop en liten Buell träff nåt tag i sommar??
Bilder, bilder, show us!Lennart skrev:2155178Nu har jag monterat Special O.P.S systemet.........
Nu låter den inte gräsklippare längre....
Vore najs att dra ihop en liten Buell träff nåt tag i sommar??
Dark_Messenger skrev:2155457Bilder, bilder, show us!
Har själv funderat på olika system för hojen men det är ju så infernaliskt dåligt med tillbehör/utrustning för bullarna. Iaf i Sverige. Kör själv med Buells eget rejskit som jag tycker funkar mkt bra. Dessutom gäller ju också garantierna fortfarande om auktoriserade HD-mekaniker sätter dit skiten. Som jag fattat det måste man vända sig till tyskland eller USA för att hitta schyssta eftermarknadsprylar?
Sen hur funkar det med ditt system, får man bara dämparen eller medföljer ny ECM osv? Måste man koppla in den till gasspjällsvajern eller är dämparen fristående eller vad? Monteringen, skötte du det själv eller lämnade du in? Lätt eller svårt?
Angående träff så låter det helrätt!
Vi kan träffas och bara åka eller så kan vi sammanstråla hos nån och bara dricka brännvin och öl! Vilket som låter bra i mina öron. Har precis separerat och flyttat till eget så nu är inget omöjligt
Bor själv i södermanland, närmare bestämt i nyköping. Andra som också är sugna hoppas jag?
Garantin gäller säkert om du fortfarande har någon. Så taskiga kan de ändå inte vara att bara för du bytt dämpare så säger de att den inte gäller. Men vid större ingrepp (som du själv gör) kan de hävda att du själv har förverkat garantin. Detta gäller också om du inte servat hos auktoriserade verkstäder inom de intervaller som står i instruktionsmanualen.Lennart skrev:2161898Dämparen kom snyggt packad på en vecka.
Jag betalade 3000:- och värdet var nerskrivet så det blev ingen tull på det heller....
Det är en ombyggd orginaldämpare så vajern ska monteras tillbaka.
ECM:en behöver ej bytas.......
Demonteringen och monteringen var fixad av mig själv på en timme....
Nu har jag tid för första service i morgon så risken är väl stor att jag åker på en uppläxning att garantin inte kommer att gälla??
Dark_Messenger skrev:2164864Garantin gäller säkert om du fortfarande har någon. Så taskiga kan de ändå inte vara att bara för du bytt dämpare så säger de att den inte gäller. Men vid större ingrepp (som du själv gör) kan de hävda att du själv har förverkat garantin. Detta gäller också om du inte servat hos auktoriserade verkstäder inom de intervaller som står i instruktionsmanualen.
Allt för att tjäna pengar naturligtvis... och fucka oss maximalt.
Appropå utseendet så ser den nästan ut som det polerade rejssystemet jag har, fast den är något kortare ser det ut som. De dubbla utblåsen är fett!
Dock tyckte jag mig se att det var lite si och så med finishen? Om man studerar "torpeden" baktill vid utblåsen ser ytan/svetsarna väldigt gropig och fula ut eller är det bara som det ser ut på korten?
Blir det något mer mos i hojen? HK?
Ger systemet något förutom ett skönt ljud så är ju 3000 jävligt billigt. I alla fall om man jämför mot vad Buell tar för sitt eget kit
Mm.. sånt där har man ju varit med om. Sist jag servade så fick jag åka i ÖSREGN till firman i norrköping. Torka alla kläder där och åka hem i lite mindre ösregn förvisso men men...hojen är värd det! Lika kul varje gångLennart skrev:2172817
Service gick bra utan gnäll i alla fall! Det blev AC-Cycle i Karlstad som tog sig an den! Körde 11 mil hem i ösregn och tömde ur stövlarna efter halva vägen...
Har kollat in det faktiskt. Mkt bra och det ända buell forumet mig veterligen..? Det ända som stör mig är att det är ju amerikanskt och vet man då om det är samma specifikationer/mått osv de snackar om..? Menar Buell är ju Buell, men i jänkarland så har de ju en massa skruvade regler om avgas/ljudnivåer osv..Lennart skrev:2172817
Länkar även till detta busbra forum som är en guldgruva för oss udda folk!!
http://www.badweatherbikers.com/
Vilka blir det då? Keller eller? Kan varmt rekommendera. Små och snygga är de, men lyser med ett överraskande starkt sken. Halogenlampor är det i.Lennart skrev:2172817
Om bara Carlbarks kunde sms:a att mina diod miniblinkers har kommit hem då??
Mr.Buell skrev:2156401
Som fortfarande har noll mil på sig...
Pulverlackade hjul, vita speglar samt rampuckar och moddad XB12 ljuddämpare på bilden. Nu mera oxå ett högt kåpglas som inte är monterat på bilden.
Vore kul att se fler bilder på era Bueller här!
MVH,
Björn
Dark_Messenger skrev:2173710Vilka blir det då? Keller eller? Kan varmt rekommendera. Små och snygga är de, men lyser med ett överraskande starkt sken. Halogenlampor är det i.
Och du menar att vi inte har det?Dark_Messenger skrev:2173710men i jänkarland så har de ju en massa skruvade regler om avgas/ljudnivåer osv..
Lennart skrev:Så vansinnigt vackert och stilrent med vitt!!
Men 0 mil?? Varför???
Fick inga skisser tyvärr!Mr.Buell skrev:2175335Ang. din nya ljuddämpare, har du några byggskisser på den? Jag har nämligen monterat en XB12 dämpare på min som jag öppnat upp och modifierat lite. Skulle vara kul och se om det är samma modd dem utfört!
Lennart skrev:2175416Fick inga skisser tyvärr!
Men vad jag kan se genom slutrören så är den mest tom invändigt, förutom att det sitter ett typ grovt nät med ull runt väggarna.
Ser typ 3 stora hål längs in i burken...???
Tror jag i alla fall?
Men hur har du gjort med avgasporten på 12:a burken då?
Mr.Buell skrev:2175558Jag gjorde en liten skiss i paint, hoppas du förstår den!!
Det blev rätt kass storlek men om jag försöker förklara så tror jag du förstår hur jag tänkt det
Dämparen består av tre separata kammare, två i ändarna av dämparen och en i mitten. I den mittersta kammaren finns tre rör som sammanbinder dem tre kammrarna, rören är perforerade och runt dem finns isolering.
Det finns ingen isolering i dem yttre kammrarna.
Så avgaserna kommer in igenom inloppsröret direkt ner till rör nummer 1, utan kontakt med med kammare nummer 1. Avgaserna går sen igenom kammare 2 och in i rör 2, mittenröret. Därifrån in i kammare nummer 1 där det vänder och åker ut genom rör 3 och rätt ut i utblåset utan kontakt med kammare 2.
XB12'ans avgasventil sitter alltså på inloppsröret i kammare 1.
Så när den öppnar på höga varv så bypassar man så att avgaserna går direkt till kammare 1 och sen ut genom slutröret.
Det jag har gjort med min är att jag öppnat kammare nummer 2 och kapat av en liten bit av utloppsröret där. Så då slipper avgaserna hela sightseeing turen runt i dämparen! Självklart är detta bara gjort för att få lite roligare ljud!
Det påminner aningens om racekitets ljud faktiskt.... Ska bli kul att testa och se hur effekt kurvan blivit!
Det enda som skiljer XB9'ans mot XB12'ans dämpare är just den där ventilen.
Så jag kör med den stängd bara! Fast det skulle vara kul att koppla på XB12'ans servomotor och ha en knapp på styret så man kan laborera med motståndet medans man kör
Men det får bli senare
MVH
Björn
Lennart skrev:2175612Ok!
Jag tog mig friheten att göra om din bild lite!
Jag tror att min ser ut så här! Det mörka i ytterkant på stora kammaren är nätet med isolering runt hela den! Den är betydligt mer öppen i alla fall..
Den har väldigt djupt och ljudligt sound i alla fall..
Polisens kommande kommentarer kvarstår..
Byta olja? Gör du det själv? Har du inte råd att lämna in på verkstad??IronMike skrev:2175613går fort å byta motorolja eller .. å kvaliten "är den bästa" har jag hört
har svårt att se det mer än sportigare alternativ för tjock kluns med skägg som åkte hd med tryck på ryggen innan, å wannabe tuff, gärna med erbjudan om beskyddarverksamhet.. no offence
IronMike skrev:2175613går fort å byta motorolja eller .. å kvaliten "är den bästa" har jag hört
har svårt att se det mer än sportigare alternativ för tjock kluns med skägg som åkte hd med tryck på ryggen innan, å wannabe tuff, gärna med erbjudan om beskyddarverksamhet.. no offence
IronMike skrev:2175740jä jä de går bra faktiskt.. fått tag i en låda, som bara gått ett par hundra mil. Kanske nån av era brorsor som fixat fram en i bra skick.
vad beträffar kvalitet så kan allt gå sönder beroende på hur hårt man kör. just därför kör jag dussinhoj, det har tidigare inte alls funkat med italienskt eller americanskt
jawohl.. när jag e klar på phs, å surat mig igenom de första åren. så ere mig ni får kriga mot när jag pysslar med narcotics, semikriminell halvpolack med förkärlek till vapen...varken kompis med staten eller långhåriga drägg ifrån de mörkaste garage. jag vill panga pistol mer än allt annat
ta mina uppgifter nu, så slipper ni leta mer sen.
--
nu är ni säkert inte nåra av de hårdaste killarna som de var menat till... förlåt, tar i för mycket ibland.
Månadens konstigaste inlägg? Knepig inställning du verkar ha om du är seriös med att bli polis.IronMike skrev:2175740
jawohl.. när jag e klar på phs, å surat mig igenom de första åren. så ere mig ni får kriga mot när jag pysslar med narcotics, semikriminell halvpolack med förkärlek till vapen...varken kompis med staten eller långhåriga drägg ifrån de mörkaste garage. jag vill panga pistol mer än allt annat
ta mina uppgifter nu, så slipper ni leta mer sen.
Det jag menar är att i vissa delstater i det "förlovade landet" har de extrema utsläpp/avgaskrav. Tror Californien exempelvis är en av dessa. Mycket hårdare krav än här. Rätta mig gärna om jag har fel. Sen kan man ju diskutera deras sätt också. Exempelvis behöver man på många ställen inte ha ngn hjälm plus att man "får" dricka och köra (så länge inget händer), men hojen får inte låta något eller släppa ifrån sig lite skit..Lennart skrev:2175303Angående avgas/buller:
Och du menar att vi inte har det?
I vilken stad ligger kontoret förresten?
Ujujuj, dig kommer man ju aldrig träffa ute på vägarna. Du kommer ha fullt sjå i tvätthallen med att polera o putsa!Mr.Buell skrev:2175335Lika vackert som opraktiskt! Men vill man vara fin så...
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |