Brutales Bobber

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Klarlack behöver väl inte betyda blank. Har för mig att det fanns matt, halvmatt och blank när jag höll på med modellflyg (det enda jag målat i någon utsträckning)
Absolut, det finns i en himla massa olika varianter, men jag hade valt blank, iaf betalat för.

Men jag verkligen ogillar att garagelacka, speciellt efter att man haft "spons" på lackering av RR hojen och kontinuerligt sett hur bra det ska se ut.
Bilar man målat har ju ofta blivit OK, men inte bättre än så.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Det kom ut ett nytt avsnitt i onsdags som jag INTE prånglar ut länken till, men istället en bild om vad som komma skall.... eller man kan iaf se stuket nu.
Även om kvalitén och budget fortfarande är minimal så kan det duga till att handla korv på Biltema med.....
DSC_0564.JPG
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
"DET" har varit utomhus och vart igång, imorgon onsdag kommer kanske det som blir det näst sista avsnittet i detta projektet...

Hur blev den? Jo ungefär som jag tänkt mig inne i huvet i höstas, men med en detaljfinish som är låg då tid och pengar är bristvara :D
DSC_0600.JPG
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ja åkte ca 8 mil igår, och den saknar allt som R6an har :rolleyes:
Fast det kommer mera update om 14 dagar med i ett avsnitt...
 
  • Gilla
Reaktioner: RN

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
"DET" har varit utomhus och vart igång, imorgon onsdag kommer kanske det som blir det näst sista avsnittet i detta projektet...

Hur blev den? Jo ungefär som jag tänkt mig inne i huvet i höstas, men med en detaljfinish som är låg då tid och pengar är bristvara :D
View attachment 484784

Det blev jävligt bra
Men hur fan har du tänkt att få med dig dottern på den dära?
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Det blev jävligt bra
Men hur fan har du tänkt att få med dig dottern på den dära?
Nja... det slipper hon :D Men jag tvingade med henne 1 tur i höstas innan jag förstörde den.
Dock fick hon börja övningsköra på 125cc igår..... men hon har inte riktigt bestämt sig ännu, verkar nöjd med 60km/h på en Drac.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Summa summarum skulle man kunna säga :

 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jo men... då kan vi väll vara överens om att denna tråden har kommit till sitt slut!?!?!
Jag kan väll säga att den blev ungefär som jag tänkt rent visuellt, men inte alls speciellt rolig att åka på, eller jo om man kan tänka sig 70-80km/h och max 2-3 mil åtgången.

Byter munstycke idag igen då jag vill att den iaf ska gå BRA då man åker, men helst ser jag att någon befriar mig från detta obehag till åbäke, vill helt enkelt åka med huvudet först som man gör på sporthojar av senare modell.

Annonsen på blocket misstänkte jag skulle vara iskall då priset var i överkant, men man vet ju aldrig ? Det räcker med 1 person som vill handla dylika så är det ju OK.

Får väll skänka bort den framåt höstlovet.




Tack och Adjö för denna gången.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Nu är det inte så mkt Bobber, men jag kan ju iaf försöka förstöra eran vardag med lite skit:

 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jag har haft likadan R6! Blå 00:a! Funderar fan på att köpa en igen trots att den gör dig lite besviken just nu.

Kanske bara är lite nya shims eller spänna kamkedjesträckarn så går den som en inoljad katt igen. Håller tummarna.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag har haft likadan R6! Blå 00:a! Funderar fan på att köpa en igen trots att den gör dig lite besviken just nu.

Kanske bara är lite nya shims eller spänna kamkedjesträckarn så går den som en inoljad katt igen. Håller tummarna.
Har fipplat med kedjesträckaren lite och den va ganska tyst igen, men den va tyst igen redan innan, så fan vet vad det var.... men ska kolla alla shims i vinter ändå.
Kostar ju bara tid i stort sett, men men....
Den ska besiktigas och säljas så.... om du är spekulant i vår... :)

Har en r6a till ... men den kommer om några avsnitt framåt. :p
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top