Jocke K
Glad Medlem
"tryckpunkten" där bromshantaget tar, kommer längre in ju fortare jag kör.
Om jag pumpar några gånger när jag står stilla så hamnar "tyryckpunkten" på ca 20% av sträckan till gashandtaget. När jag kört en bit i 100 kmh så ligger "tryckpunkten ca 50 av slaget/sträckan till gashandtaget. Kör jag 200 eller mer så klämmer jag nästan lillfingret och ringfingret mellan bromshandtaget och gashantaget. Jag har köpt hojen ny och har alltid tyckt att handtaget tagit för långt in. Jag har påpekat detta vid en service, då bytte dom bromsskivor?? Jag har senare bytt till stålomspunna slangar. Det är ingen luft i systemet.
1. Varför tar bromshadtaget längre in ju fortare jag kör?
2. Varför går det inte ens vid stillastående att justera handtaget så att den tar i början av "slaget"?
/Jocke
Om jag pumpar några gånger när jag står stilla så hamnar "tyryckpunkten" på ca 20% av sträckan till gashandtaget. När jag kört en bit i 100 kmh så ligger "tryckpunkten ca 50 av slaget/sträckan till gashandtaget. Kör jag 200 eller mer så klämmer jag nästan lillfingret och ringfingret mellan bromshandtaget och gashantaget. Jag har köpt hojen ny och har alltid tyckt att handtaget tagit för långt in. Jag har påpekat detta vid en service, då bytte dom bromsskivor?? Jag har senare bytt till stålomspunna slangar. Det är ingen luft i systemet.
1. Varför tar bromshadtaget längre in ju fortare jag kör?
2. Varför går det inte ens vid stillastående att justera handtaget så att den tar i början av "slaget"?
/Jocke