Bromslyse KTM

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Ort
Gävle
Hoj
CBR F4I Stunt
Hej, ja behöver hjälp med mitt bromslyse, på ktm! Den funkar om man trycker ned pedalbromsen (bak), men inte med frambromsen... Vet inte var det sitter någon kontakt till frambromsen heller :va Hjälp mig gärna på traven! :rolleyes:
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kika på bromsgreppet, det skall sitta en liten mikroswitch som stänger när bromsgreppet går tillbaka. Sitter på undersidan av bromsgreppet. :)
 

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Ort
Gävle
Hoj
CBR F4I Stunt
Kika på bromsgreppet, det skall sitta en liten mikroswitch som stänger när bromsgreppet går tillbaka. Sitter på undersidan av bromsgreppet. :)

okey ska gå ut och kolla i garaget :) Men jag ser ingen sladd som går upp till bromsgreppet? :s
 

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Ort
Gävle
Hoj
CBR F4I Stunt
Kika på bromsgreppet, det skall sitta en liten mikroswitch som stänger när bromsgreppet går tillbaka. Sitter på undersidan av bromsgreppet. :)

Sitter ingen sladd alls upp till bromsgreppet, och vettefan, såg ingenstans man kunde sätta in en microkontakt heller :S var bara 2 jättesmå borrhål under hela bromspump/adaptern :S
 

carlo

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Järfälla
Hoj
CanAm 800 XXC -11 & KTM 200 EXC -07
Det är i de två små hålen som microbrytaren ska sitta. Ta loss frontkåpan och kolla där om du hittar något... antingen kabeln med microbytaren eller en ledig (tom) kontakt till denna kabel.
 

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Ort
Gävle
Hoj
CBR F4I Stunt
Det är i de två små hålen som microbrytaren ska sitta. Ta loss frontkåpan och kolla där om du hittar något... antingen kabeln med microbytaren eller en ledig (tom) kontakt till denna kabel.

jo jag ser 2 hål, och en kontakt som är ledig, den är typ vit och lite smått orange, inte så stor heller, lite större än kontakterna till blinkersena. Måste nästan vara den, ska jag beställa 11an?? :va
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
jo jag ser 2 hål, och en kontakt som är ledig, den är typ vit och lite smått orange, inte så stor heller, lite större än kontakterna till blinkersena. Måste nästan vara den, ska jag beställa 11an?? :va

Antagligen är det den kontakten du söker. Kolla så att färgerna stämmer med kabelschemat. (ska förmodligen ha samma färg som kablarna till den bakre bromsljuskontakten).
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top