Bromsbelägg Ebay vilka är bra vilka ska man passa sig för någon som köpt o testat?

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Har inte testat på gata men det tar några bromsningar innan de tar ordentligt och i regn tar det ytterliggare några bromsningar. Kör man aktivt på en kurvig väg där man bromsar ofta funkar de säkert men kör man ex motorväg så de kallnar så är det nog inte helt optimalt. Kanske bättre att ha ett par sintrade belägg för gatkörningen och sen byter till carbon om man ska köra bana isåfall.

Blanda inte carbonbeläggen och vanliga sintrade.. Jäkla jobb att göra rent skivorna emellan vid byte.
Tror mer att köra på helt vanliga sintrade gatbelägg och sedan köra SBS DS på bana isf. SBS DS är dyra, men riktigt bra.
Men det blir ny inslitning varje gång man byter och det bör ta rätt hårt på beläggen i längden.

Har inga bra alternativ. Men skulle jag köra gata skulle jag nog acceptera att man inte kan få allt och köra gatbelägg enbart.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Köra enbart gatbelägg fungerar inte.
Körde på SBS HS belägg på Nürburgring och glaserade beläggen in i Aremberg i ca 200.

Det får nog bli en till uppsättning 1375 isf.
De behöver lite värme för att fungera men sen nyper det ordentligt och har inte visat något tecken på att glaseras.
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Så snart mina galfer belägg är slut tänkte jag testa premier PH belägg, både addemoto och s-racing säljer dom.

"Fullsinter high performance belägg för dig som önskar absolut max. prestanda även vid extrem belastning.
Beläggen har högsta möjliga friktionsklassining (HH) och är extremt fadingresistenta.Jobbar i temperaturer upp till700 celsius. Perfekt bett direkt även i regn. Mycket god slitstyrka ger ca: dubbel livslängd jämfört med std. belägg (och därigenom lägre milkostnad). Designade för att användas på alla rostfria skivor Fungerar även utmärkt på gjutjärns och Premierskivor. PH beläggen ska ses som första val för alla sport och sporttouringcyklar." från http://www.addemoto.se/pdf/mc_kat.pdf
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Marknaden flödar över av piratkopior av märkesprodukter. Prylar på ebay till osannolikt låga priser = knappast original. Så ägna inte tid åt att hitta det absolut mest tokbilliga priset, kolla kritiskt efter vad det är för säljare och vad för övriga varor som säljs.

Att hitta ORIGINAL philips D2S xenon lampor på internet är näst intill omöjligt, iaf om man kollar lågpris/ebay osv.


Denna säljaren har. från ca 41-42 dollar inkl. frakt
http://myworld.ebay.com/mbparts24?_trksid=p2047675.l2559

dyrt eller billigt ?


// Henke
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Vesrah används mycket over there med bra recensioner.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Denna säljaren har. från ca 41-42 dollar inkl. frakt
http://myworld.ebay.com/mbparts24?_trksid=p2047675.l2559

dyrt eller billigt ?


// Henke

Troligen ej original. Men jag har redan löst mitt behov sedan länge, då från en svensk leverantör, som hade ett trovärdigt pris, men som ändå fick ta tillbaka skräpet han försökte få mig att acceptera som original i första leveransen...andra leveransen jag fick var iaf inte riktigt lika sopigt tillverkade, men jag är fortfarande inte helt säker då jag tyckte kornen hade lite fel färg....ja dom lyser ju iaf bättre än de 10 år gamla jag bytte ut.

Hur som helst, man skall vara lite kritisk och granska förpackningar och detaljkvalitet, kopiorna brukar oftast kännas lite "off", men tyvärr har kinafabrikerna blivit riktigt duktiga på att få till trycket av logotyper osv både på varan och kartongen nuförtiden.
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Senaste köpet från EBay var två par karbon bromsbelägg blandat med något annat hårt skit.Bromsar bra och utan oljud.Däremot höll jag på att gå i taket när jag sökte på vilka bultar som skulle lossas på plastraketen till dessa främre bromsok och hittade en sida där man rekommenderade att man lossade fem bultar på varje sida till både oket och hydrauliken.Behövdes ju f_n inte alls när det räckte att släppa en undre pinnbult och så trillade bromsklossarna ut.Så kan det gå när man söker på Internet ibland. :va :crash

Kör bankörning på gata. :lol
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top