Broms/bromsvätskefråga

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Hoj!

Köpte mig ett renoveringsobjekt i somras som jag fixade och donade med flitigt och fick körbar ganska fort.
Jag spenderade mycket tid på att renovera bromssystemet, gjorde rent allt putsa upp allt, renoverade ok och kolvar etc...
Nu ett par månader senare upptäcker jag att bromsvätskan är "svart", jag har varit med om detta med skitiga system och gammal vätska men helt nyrenoverat och på så kort tid??
Vad beror det på?8
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Det är med stor sannolikhet så att packningarna (och/eller dammskydden) till bromskolvarna drar in smutsen då du skriver att bromsvätskan blir svart. Kan också tycka det är konstigt på ett helt nyrenoverat bromsok, men du skriver inte exakt vad du gjort mer än att du la ner mycket tid på det.

http://www.wemoto.com säljer fina delar till bra priser om det är så att du skulle vilja beställa packningar eller bromsokskolvar till ett bättre pris än original (originaldelar är svindyra i de flesta fall, men vet ej vilken cykel det gäller då du inte angav det)
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
(Ur)gamla bromsslangar som släpper ifrån sig skit inifrån???
 

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
Det är med stor sannolikhet så att packningarna (och/eller dammskydden) till bromskolvarna drar in smutsen då du skriver att bromsvätskan blir svart. Kan också tycka det är konstigt på ett helt nyrenoverat bromsok, men du skriver inte exakt vad du gjort mer än att du la ner mycket tid på det.

http://www.wemoto.com säljer fina delar till bra priser om det är så att du skulle vilja beställa packningar eller bromsokskolvar till ett bättre pris än original (originaldelar är svindyra i de flesta fall, men vet ej vilken cykel det gäller då du inte angav det)

honat, byt packningar och damskydd, dessutom blåst igenom systemet med tryckluft.
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top