Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Alla MotoGP-hojar har tätade kedjor i 520-dimension och vanligast förekommande är nog den handbyggda DID ERV4. Som en ERV3 men med lite tajtare toleranser på alla ingående delar och som sagt handbyggd. Någon enstaka har värsta sortens RK och någon annan har värsta sortens EK, den med 3D-frästa plattor.
Ingen har otätade kedjor då deras livslängd blir för kort, i alla fall om man inte tänker åka omkring och stänka olja på konkurrenterna...
I dom motorsvagare klasserna då?
Jag har många år funderat över om man inte varit ganska korkad alla år man kört med o-ringskedja på 125cc crosshoj. Någon hk förlust på vägen till bakhjulet är ganska mycket på en sån.
Eller ännu värre alla knattecrossföräldrar som lägger pengar på trimprylar för att sedan montera en trög o-rinsgkedja åt adepten.
Inga tävlingscyklister har ju o-ringskedja i alla fall, men då producerar dom iofs mindre än en hk kontinuerligt.
Last edited: