Brink

Corbindallas

Medlem
Gick med
29 Apr 2022
Hoj
-21 Ktm 890, -60 Vespa touring
Hejsan
Jag har blivit ombedd av Anders Brinks bror att se hur Anders långa bandit samt alla delar han lämnade efter sig bäst kan säljas. Det är ju lite speciella grejer så blocket kanske inte passar bäst? Den långa hojen är gatregistrerad men avställd. det finns ett antal motorblock, kamaxlar, lustgas kit, topplock… nytt och begagnat etc. Hur gör man? Ingen aning om värden tyvärr. Auktion?
mvh
Micke
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Värdering kan du få hjälp med här om du postar vilka delar det gäller med bilder. Jag röstar sedan för blocket för både motorcykel och delar.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Auktioner i Sverige är tyvärr ganska dåliga på att nå ut till kunder. Speciellt hojar tenderar att gå billigt.
Det som brukar vara effektivast är att lägga upp en Blocket annons och ha lite is i magen med försäljningen. Typ inte sälja till första bästa, utan samla ihop några intressenter och se vart man hamnar.
VIktigt är att skriva en utförlig beskrivning av det man säljer och ta bra bilder.
Värdering kan nog folk på SH ge ganska bra hum om.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Hejsan
Jag har blivit ombedd av Anders Brinks bror att se hur Anders långa bandit samt alla delar han lämnade efter sig bäst kan säljas. Det är ju lite speciella grejer så blocket kanske inte passar bäst? Den långa hojen är gatregistrerad men avställd. det finns ett antal motorblock, kamaxlar, lustgas kit, topplock… nytt och begagnat etc. Hur gör man? Ingen aning om värden tyvärr. Auktion?
mvh
Micke
Ta kontakt med Henrik Söder som nästan bodde granne med Anders. Han har kunskapen och då speciellt Suzuki.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag tror tyvärr inte att du kommer att få någon vettig hjälp med värdering på detta forum. Alldeles för många åsikter och för många vilda gissningar…

Anders prylar är ju väldigt specifika för dragracing / streetracing och knappast något som gemene roadracer / sporthojsåkare har intresse av eller överhuvudtaget kunskaper kring.

Blocketannons med lite is i magen har nämnts och det är ett bra förslag som säkerligen når fler dragracers än detta forum. Annars att specifikt leta efter det fåtal medlemmar på detta forum som sysslar med sådant.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
On-topic: Tror du grejerna är värda mycket. Vad jag kunde utläsa av Brinks inlägg var att han inte verkade plöja ner miljoner i hobbyn. Ut med en annons på blocket, folk får lägga bud under en månads tid och sen säljer man.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
On-topic: Tror du grejerna är värda mycket. Vad jag kunde utläsa av Brinks inlägg var att han inte verkade plöja ner miljoner i hobbyn. Ut med en annons på blocket, folk får lägga bud under en månads tid och sen säljer man.
Kilopriset kanske inte är så högt, däremot har han ju lagt ner en hel del jobb på sina grejer, i synnerhet portningar mm, och det har ju ett värde om det hamnar i rätt händer.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag tror tyvärr inte att du kommer att få någon vettig hjälp med värdering på detta forum. Alldeles för många åsikter och för många vilda gissningar…

Anders prylar är ju väldigt specifika för dragracing / streetracing och knappast något som gemene roadracer / sporthojsåkare har intresse av eller överhuvudtaget kunskaper kring.

Blocketannons med lite is i magen har nämnts och det är ett bra förslag som säkerligen når fler dragracers än detta forum. Annars att specifikt leta efter det fåtal medlemmar på detta forum som sysslar med sådant.
Tycker väl iofs inte att det är så många åsikter eller vilda gissningar i tråden. Men omöjligt bedömma innan någon sett prylarna som har lite skinn på näsan. Det har hans fd granne och bor ju nästgårds. Men slutar nog ändå med vad du säger gissar jag. Ledsam tråd detta, tänker en del på "vår" Anders.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Tycker väl iofs inte att det är så många åsikter eller vilda gissningar i tråden. Men omöjligt bedömma innan någon sett prylarna som har lite skinn på näsan. Det har hans fd granne och bor ju nästgårds. Men slutar nog ändå med vad du säger gissar jag. Ledsam tråd detta, tänker en del på "vår" Anders.

Vänta bara tills kollektivet ska ge sina utlåtanden om förlängda svingar och dragracingkammar...

Nej, ditt tips är bra och även Turbo-Andersson och några till med intresse för dragracing bör kunna peka trådstartaren i rätt riktning. Annars bör han kunna ringa Klarkner på MotoSpeed som skickar vidare till rätt person.

Allt för att säkerställa att Anders familj inte blir blåsta.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Tror bink hade ute långsvingen på Blocket för 18 k men den blev ej såld så den skulle stå det blir ju väldigt speciellt med ett sådant bygge.

Ett vettigt pris så är jag iallafall spekulant på långsvingen trots 100 mil imellan oss.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Vänta bara tills kollektivet ska ge sina utlåtanden om förlängda svingar och dragracingkammar...

Nej, ditt tips är bra och även Turbo-Andersson och några till med intresse för dragracing bör kunna peka trådstartaren i rätt riktning. Annars bör han kunna ringa Klarkner på MotoSpeed som skickar vidare till rätt person.

Allt för att säkerställa att Anders familj inte blir blåsta.
Väl talat! ?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top