Bra vägar i Schwarzwald, Tyskland?

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Wien är vackert , men som i alla storstäder så krävs det tid. Man kryssar runt o kikar på byggnader , men vet ändå inte riktigt vad det är man kikar på. Ett besök på Ybbstrasse i Amstetten o kika på Herr Fritsl's hus kanske ? Snokade på hans bakgård förra året...:3freak

näe jag vet, är inte mycket för storstäder, rundvandringar och gamla katedraler etc egentligen men någon gång lär man väl besöka staden. det var väl lite det jag menade med att östra österrike inte känns som något förstahandsval att besöka i regionen.

haha men jo, amstetten vore kanske något! :gnissla
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
man kanske skulle kolla efter hojträffar i dessa länder, och köra dit i stället för att yra omkring i storstäder. Därifrån får man garanterat hänga på några och se något om man har lust.

Förresten hur är det i Tyskland och Schweiz med skylten, jag har min lite olagligt för Sverige
00147.jpg
Tror ni att de hänger upp sig på det där nere ? funderar på att sätta tillbaka den där fula originalgrejen för resans skull.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
ja det är ju iaf en idé!

ja det är onekligen en liten risk att inte ha den synligare om du ska ut å åka, tänker mest på att det ökar ju definivt chanserna att bli stoppad på vägen.
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
ja det är ju iaf en idé!

ja det är onekligen en liten risk att inte ha den synligare om du ska ut å åka, tänker mest på att det ökar ju definivt chanserna att bli stoppad på vägen.

Man ska ju inte till kommunistblocket där det finns fattiga poliser med radar i varje gathörn, men men .. det hade varit trist att åka på någon surprise-lapp med 2-300€ för en sån skitsak
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Man ska ju inte till kommunistblocket där det finns fattiga poliser med radar i varje gathörn, men men .. det hade varit trist att åka på någon surprise-lapp med 2-300€ för en sån skitsak

ja jo det är väl det jag menar, känns lite onödigt. bl.a. så slänger jag på den där sketna reflexen bakpå när jag drar ut på mc-svängar bara för å minska riskerna att bli stoppad.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top