Bra tjejhoj?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Monstern är ju skoj, men ingen racer :brynad
Körställningen är relativt avslappnad och jag kör lätt 30 mil i sträck.

foggy_liten.jpg
 

Scarver

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2002, BMW F650CS
Låter som mig -jag har dålig rygg & är 1,70 lång...

Jag kan rekommender BMW F650CS:tummenupp, om hon inte vill ha en ny hoj. Den tillverkades bara mellan -02 & -04 (har remdrift). Vikten är 180kg.
Jag sitter jättebra på den och kan sätta ner hela foten. Bränsletanken är under sadeln och där tanken "brukar" sitta finns utrymme för en väska alt låser hon fast hjälmen där. En fördel är att det sitter två bågar där som är bra för oss med dålig rygg när man ska på eller av cykeln.

Min sambo kör BMW 1250GS och tycker att min är pigg och kul att köra.:)
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Med tanke på att TS har den goda smaken att köra Ducati så tycker jag det är en självklarhet att frun i första hand skall åka Ducati och i andra hand twin. Och då det finns önskemål om nån form av kåpa så är jag mycket förvånad att ingen föreslagit Suki SV650 med halvkåpa.

Men vi vet ju ändå att hon backar på kåpa och landar en urläcker Monster. Kanske en 800 S2r?
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Med tanke på att TS har den goda smaken att köra Ducati så tycker jag det är en självklarhet att frun i första hand skall åka Ducati och i andra hand twin. Och då det finns önskemål om nån form av kåpa så är jag mycket förvånad att ingen föreslagit Suki SV650 med halvkåpa.

Men vi vet ju ändå att hon backar på kåpa och landar en urläcker Monster. Kanske en 800 S2r?

Ja, hon har väl den goda smaken att köra torrkoppling :fakta
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Hon är faktiskt lite Ducatifrälst och kollade på en Monster på Biscaya, ska se hur viktigt det blir med kåpa efter vintern.. :tungan

Men det finns som sagt många cyklar som är fina, vi får se hur det går... :rolleyes:
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
KTM 690 SM är mycket bekväm och skön sittställning.
Håller med A_NN_A annars att Ducati monster är en klockren idé. Skön, rolig och vacker. Vet en som är till salu om hon är nyfiken.
 

SubSub

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Ort
Stockholm
Hoj
-?-
F800R (går säkert att köpa ngn sorts kåpa till). Rätt jäkla låg med rätt sadel. När jag tog lappen var det en tjej som inte kan varit mer än kanske 150cm som körde en sån med bravur. Hon ramlade nästan aldrig... :)
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag tråkar mig och tipsar om en sån som jag har: Ducati monster. Låg, smal och smidig. Jag garvade högt i hjälmen när jag kryssade i trafiken häromdagen, den är så sjukt smidig.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag tråkar mig och tipsar om en sån som jag har: Ducati monster. Låg, smal och smidig. Jag garvade högt i hjälmen när jag kryssade i trafiken häromdagen, den är så sjukt smidig.

Missade du min fina Foggy-bild?! :kär :kär
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Hon är faktiskt lite Ducatifrälst och kollade på en Monster på Biscaya, ska se hur viktigt det blir med kåpa efter vintern.. :tungan

Men det finns som sagt många cyklar som är fina, vi får se hur det går... :rolleyes:

Har ni kollat på Ducati multistrada 620? Den har kåpa, är lätt och har en upprätt sittställning och så är det ju en Ducati :)
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Suck, så mycket konstiga förslag. Hon ska ju självklart ha en sån som jag har! :yoparty :banana

Jag är 1.76. Lite längre än hon men inte mycket. Sannolikt är jag äldre. Precis som hon älskar jag Ducati. Ducce är så speciellt så älskar man Ducce så är allt annat dåliga förslag. Min make har i olika omgångar föreslagit förnuftiga hojar till mig, men till slut blev jag ägare till en Ducce. Precis som jag drömt om. Efter att jag fick honom att falla för frestelsen och skaffa en Ducati superbike till sig. Kvinnans list och allt det där... :lol

Jag kör en 900SS. Den väger drygt 20 kg mindre än ST2. Jag upplever den sin liten och smidig. Körställningen är inte särskilt upprest men ger inte mig några problem. Jag kör väldigt, väldigt lite stadstrafik, nästan bara landsväg och banor. Har jag bara en vettig fart så håller fartvinden mig uppe och avlastar ryggen. Fungerar fint.

En 900SS från början på 2000-talet har insprutning och ligger precis i den prisklass ni vill ha.

Inget att tveka om. TJÖÖP!!! :rock
 
Last edited:

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Suck, så mycket konstiga förslag. Hon ska ju självklart ha en sån som jag har! :yoparty :banana

Jag är 1.76. Lite längre än hon men inte mycket. Sannolikt är jag äldre. Precis som hon älskar jag Ducati. Ducce är så speciellt så älskar man Ducce så är allt annat dåliga förslag. Min make har i olika omgångar föreslagit förnuftiga hojar till mig, men till slut blev jag ägare till en Ducce. Precis som jag drömt om. Efter att jag fick honom att falla för frestelsen och skaffa en Ducati superbike till sig. Kvinnans list och allt det där... :lol

Jag kör en 900SS. Den väger drygt 20 kg mindre än ST2. Jag upplever den sin liten och smidig. Körställningen är inte särskilt upprest men ger inte mig några problem. Jag kör väldigt, väldigt lite stadstrafik, nästan bara landsväg och banor. Har jag bara en vettig fart så håller fartvinden mig uppe och avlastar ryggen. Fungerar fint.

En 900SS från början på 2000-talet har insprutning och ligger precis i den prisklass ni vill ha.

Inget att tveka om. TJÖÖP!!! :rock

Jag kollade på en sån till mig själv faktiskt innan jag bestämde mig för ST2:an. :)

Men som sagt, ska hon ha nåt så får det nog bli nån Ducce faktiskt. Jag tror inte hon accepterar nåt annat. :hihi

Jag får se till att vinna på Lotto eller Triss så kan jag köpa nåra stycken olika... :rolleyes:
 
Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag kollade på en sån till mig själv faktiskt innan jag bestämde mig för ST2:an. :)

Men som sagt, ska hon ha nåt så får det nog bli nån Ducce faktiskt. Jag tror inte hon accepterar nåt annat. :hihi

Jag får se till att vinna på Lotto eller Triss så kan jag köpa nåra stycken olika... :rolleyes:

Vänta nu här? DU köpa? Vare inte tjejen som skulle ha hoj?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top