Bra ryggsäck för 17"

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Prata med Haglöfs. I sin tidigare Watatight-serie hade dom laptopfodral som var HHEELLTT vattensäkrade och slagtåliga dessutom. Jag har kört Europa runt i verkligen alla riktningar och i alla vädersträck dessutom, med en 10,1"på tvären i ett 15" fodral. Funkar kalas på hoj, och kan knölas ner i vilken halvtät burk som helst. Bra skit.
 
Last edited:

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jag älskar min Boblbee.
Men, hur mycket jag än kan rekommendera Boblbee:n, gäller alltid "Morpac's law on luggage", dvs det finns ingen väska som passar alla. Den enes guldväska är den andres hatobjekt.

Med tanke på storleken på investeringen tycker att du ska försöka låna de olika väskorna du funderar på i en vecka innan du bestämmer dig. Djävligt surt att lägga 1600 för en rygga som man sedan inte trivs med.

Jag kan låna ut min "vardags-Boblbee" till dig i en vecka under säsong för utvärdering. Hyreskostnad: en kall pilsner vid tillfälle eller ett lättsamt löfte att du hjälper någon annan någon gång.

Det var fantastiskt vänligt. Nu är det klart lite långt från Göteborg om det är samma Vejbystrand som jag tänker på strax norr om Ängelholm. Fint där, har inte varit där sen 2000-2001.

Skall kolla efter en Boblbee lokalt. Funderar på om jag klarar mig med den lilla Peoples Delight Executive eller om jag behöver en Megalopolis och om man i sådana fall skall ha Executive eller Aero.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Det var fantastiskt vänligt. Nu är det klart lite långt från Göteborg om det är samma Vejbystrand som jag tänker på strax norr om Ängelholm. Fint där, har inte varit där sen 2000-2001.

Skall kolla efter en Boblbee lokalt. Funderar på om jag klarar mig med den lilla Peoples Delight Executive eller om jag behöver en Megalopolis och om man i sådana fall skall ha Executive eller Aero.

Om vi hade kommit på det här förra veckan hade jag kunnat ta med mina ner till Göteborg när jag var på blixtvisit i helgen...

Baserat på att du vill få ner din dator och ombyte till vardags så rekommenderar jag Megalopolis. En Peoples Delite blir på gränsen för din dator och ombyte inklusive skor, om det bara hade gällt en av de sakerna hade jag röstat för Peoples Delite. På tvådagars tjänsteresor har du nog roligare med en Megalopolis också, då får du plats med en bok utöver det obligatoriska. I och för sig så har jag åkt på helgresor med min Peoples Delite, men... Megalopolis funkar även till vanliga vardagsaktiviteter och skiddagar och dessutom kan den byggas på med sidofickorna vid behov.

Det som skiljer mellan Megalopolis Aero och Executive är att Aero har ett lite smidigare snabblås (tänk snowboardspänne) och en större skyddsflik över locket, Executive har den klassiska Boblbee-resårstroppsstängningen och en mindre skyddsflik (som väl även är en ficka?). Jag har aldrig tyckt att resårstroppsstängningen är besvärlig, jag har den på alla mina tre Boblbees, men jag kan samtidigt se fördelen med snabblåset. Om du inte spontant känner mer för det ena eller det andra så tycker jag att du skall kolla på färg och pris och välja utifrån det.

Har du förresten kollat på Blocket? Här kan du få en Peoples Delite i krom(!). Den blev till och med jag sugen på...
http://www.blocket.se/goteborg/Helt_ny_Boblbe_ryggsack_56614015.htm?ca=7&w=3

Här är alla som ligger ute nu, det finns en mattsvart Megalopolis i Växjö.
http://www.blocket.se/varmland?q=boblbee&cg=0&w=3&st=s&ca=7&is=1&l=0&md=th
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Om vi hade kommit på det här förra veckan hade jag kunnat ta med mina ner till Göteborg när jag var på blixtvisit i helgen...

Baserat på att du vill få ner din dator och ombyte till vardags så rekommenderar jag Megalopolis. En Peoples Delite blir på gränsen för din dator och ombyte inklusive skor, om det bara hade gällt en av de sakerna hade jag röstat för Peoples Delite. På tvådagars tjänsteresor har du nog roligare med en Megalopolis också, då får du plats med en bok utöver det obligatoriska. I och för sig så har jag åkt på helgresor med min Peoples Delite, men... Megalopolis funkar även till vanliga vardagsaktiviteter och skiddagar och dessutom kan den byggas på med sidofickorna vid behov.

Det som skiljer mellan Megalopolis Aero och Executive är att Aero har ett lite smidigare snabblås (tänk snowboardspänne) och en större skyddsflik över locket, Executive har den klassiska Boblbee-resårstroppsstängningen och en mindre skyddsflik (som väl även är en ficka?). Jag har aldrig tyckt att resårstroppsstängningen är besvärlig, jag har den på alla mina tre Boblbees, men jag kan samtidigt se fördelen med snabblåset. Om du inte spontant känner mer för det ena eller det andra så tycker jag att du skall kolla på färg och pris och välja utifrån det.

Har du förresten kollat på Blocket? Här kan du få en Peoples Delite i krom(!). Den blev till och med jag sugen på...
http://www.blocket.se/goteborg/Helt_ny_Boblbe_ryggsack_56614015.htm?ca=7&w=3

Här är alla som ligger ute nu, det finns en mattsvart Megalopolis i Växjö.
http://www.blocket.se/varmland?q=boblbee&cg=0&w=3&st=s&ca=7&is=1&l=0&md=th

Jag slog till på Peoples Delight Cromon på Blocket. Riktigt trevlig men stor e den inte (som flickan sa). Funkar att få ner datorn och ett ombyte eller träningskläder. Kommer att komplettera med en Megalopolis Aero snart, antingen röd eller signalgul som det känns just nu.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Dottern bor i Göteborg. Hälsar på ofta. Hon har en vit, jag har en i signalgul. Sonen kör svart. Så transporten är ett mindre problem. ;-)

Annies röda försvann i Albacete. http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=1057992

Kul inslag! Bra reklam för Boblbee. :)
Men... Köra hoj i högklackade stövlar...?
Hett? Ja. Praktiskt? Nja.

Jag slog till på Peoples Delight Cromon på Blocket. Riktigt trevlig men stor e den inte (som flickan sa). Funkar att få ner datorn och ett ombyte eller träningskläder. Kommer att komplettera med en Megalopolis Aero snart, antingen röd eller signalgul som det känns just nu.

Grattis och välkommen till familjen! Du har redan börjat planera för nummer två alltså. Den röda är grymt snygg i verkligheten. :tummenupp

Du får gärna slänga upp bilden på kromryggan. Den borde vara vansinnigt cool i verkligheten och jag är lite avundsjuk... ;)
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
När jag såg trådrubriken var jag övertygad om att nåt pucko försökte trycka ner en 17" fälg i ryggan...:glömdet
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Kul inslag! Bra reklam för Boblbee. :)
Men... Köra hoj i högklackade stövlar...?
Hett? Ja. Praktiskt? Nja.



Grattis och välkommen till familjen! Du har redan börjat planera för nummer två alltså. Den röda är grymt snygg i verkligheten. :tummenupp

Du får gärna slänga upp bilden på kromryggan. Den borde vara vansinnigt cool i verkligheten och jag är lite avundsjuk... ;)

Här är en bild på Cromon från dagens hemresa från Trysil. Är som en spegel. Här försöker del yngsta avkomman göra sin hårda Steve McQueen look.
image.jpg
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Ang diskussionen, Kreiga R serie. Allt annat kan slänga sig i väggen (om vi pratar om att man vill ha tag på det bästa/mest prisvärda).
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top