Bra MC-Ryggsäck till vettigt pris?

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
...

Boblbee nämns ofta som alternativ. Säkert en kanonrygga men aldrig förstått varför man skulle välja den istället då den är hård, medioker som ryggskydd, dyrare och ser ut som att man har en snöpulka på ryggen.

Boblbee väljer man just för att den är hård. Den skyddar din rygg (om du mot förmodan väljer att inte ha ditt vanliga ryggskydd) men framför allt skyddar den det du har i ryggsäcken. Den är vattentät och den sitter som en smäck i varierande fart på olika hojtyper (i alla fall på mig). Dessutom tycker en del av oss att de faktiskt är snygga, vilket också är ett skäl att köpa en.

Man får i och för sig inte vara rädd för att prata med människor, för den öppnar för en del spännande diskussioner. Jag har fått frågor av allt från svenska pensionärer till tüska läderbögar (sant!) om vad det är jag har på ryggen. Förslagen har varierat från just pulka till fallskärm och jetpack och allt däremellan.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Det blev en R20! Fick jävla bra pris med!? 1000kr :) Dock har ja köpt hela min sambos utrustning på bike, så dem vet vem ja är plus att ja brukar köra med deras personal.

Tack för all hjälp!
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Jag har inte haft några problem med att min Kriega R20 fladdrar men jag har bara testat upp till 250. I övrigt är det en kanonryggsäck, jag har kört mellan 1000 och 1500 mil med min och den ser fortfarande ny ut. Den ska inte vara vattentät enligt Kriega men den klarar åtminstone en dag av ihållande norskt regn utan att innehållet blir fuktigt.
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Sambon hade den på sig till gymmet förut. Inget att klaga på! Skall bli intressant med stället!
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Har testat min R25a i 280-290 mätarfart, inget märkbart fladder.
Är väskan helt tom så fladdar nog vilken mjuk ryggsäck som helst.
 

AndreasC

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1 (-03), 690 Enduro (-14)
Dagligen pendlat med en Kriega R30. Vattentät, rymlig, kvalitetskänsla som är oslagbar. Dessutom sitter den skönt, och avlastar axlarna genom att lastens tyngd fördelas över bröstet. Dyr men värd prislappen.
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Dagligen pendlat med en Kriega R30. Vattentät, rymlig, kvalitetskänsla som är oslagbar. Dessutom sitter den skönt, och avlastar axlarna genom att lastens tyngd fördelas över bröstet. Dyr men värd prislappen.
Har en likadan, hängt med världen runt, grymt bra kvalle:tummenupp
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top