Bra Fiddymärken?

Tuplaskurken

Ny medlem
Gick med
25 May 2022
Hoj
Rieju drac 02
Hej jag funderar på att köpa fiddy och har sett att dbr och pitpro ska vara bra märken men hittar ingenstans att köpa dem. Vilka andra märken är bra och hur dåliga är dessa fiddys på typ motorsweden och superbilligt.se?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
DBR/Pitpro/Ten7/Exxo är bra grejer.
Det du hittar på motorsweden och liknande hade jag undvikit om du inte bara vill ha något kul att köra med i skogen ibland, det är galet stor skillnad på en sådan och på en "riktig" fiddy.

Nu är det snart 10 år sen jag hade min Exxo, men jämfört med polarnas Orion (motsvarande billigare hojarna) så var den sjukt stabil, kändes rejält byggd liksom.
Billigare Orion hojarna var som en gammal Crescent kärringcykel från 60-talet i jämförelse.
 

Tuplaskurken

Ny medlem
Gick med
25 May 2022
Hoj
Rieju drac 02
DBR/Pitpro/Ten7/Exxo är bra grejer.
Det du hittar på motorsweden och liknande hade jag undvikit om du inte bara vill ha något kul att köra med i skogen ibland, det är galet stor skillnad på en sådan och på en "riktig" fiddy.

Nu är det snart 10 år sen jag hade min Exxo, men jämfört med polarnas Orion (motsvarande billigare hojarna) så var den sjukt stabil, kändes rejält byggd liksom.
Billigare Orion hojarna var som en gammal Crescent kärringcykel från 60-talet i jämförelse.
Okej tack så mycket har bara hållt på med moppar har ingen aning om hur fiddys är, Vet du någon hemsida att köpa dessa bra fiddysar ifrån?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Okej tack så mycket har bara hållt på med moppar har ingen aning om hur fiddys är, Vet du någon hemsida att köpa dessa bra fiddysar ifrån?
Har ingen aning längre faktiskt, men bästa är nog att söka sig till någon grupp som kör/tävlar med fiddy och liknande.
Jag hade alla dagar i veckan föredragit att köpa en bättre begagnad hoj av någon som är inbiten och engagerad i sitt intresse/hoj, man får oftast en jäkla massa extra prylar/reservdelar med då.
Misstänker att det finns en och annan grupp på facebook, hoppas att någon annan här på forumet kan inflika med det.
 

Tuplaskurken

Ny medlem
Gick med
25 May 2022
Hoj
Rieju drac 02
Har ingen aning längre faktiskt, men bästa är nog att söka sig till någon grupp som kör/tävlar med fiddy och liknande.
Jag hade alla dagar i veckan föredragit att köpa en bättre begagnad hoj av någon som är inbiten och engagerad i sitt intresse/hoj, man får oftast en jäkla massa extra prylar/reservdelar med då.
Misstänker att det finns en och annan grupp på facebook, hoppas att någon annan här på forumet kan inflika med det.
Tack för svaren ansökte till en facebook grupp om fiddys nu faktiskt
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Kanske inte topic men varför Fiddy? Får man inte sjukt mycket bättre kvalité och prestanda i en japansk 80-125cc? Fiddys är ju bara kinesisk liten skit med en klon av hondas trötta liggande fyrtaktare.
 

Tuplaskurken

Ny medlem
Gick med
25 May 2022
Hoj
Rieju drac 02
Kanske inte topic men varför Fiddy? Får man inte sjukt mycket bättre kvalité och prestanda i en japansk 80-125cc? Fiddys är ju bara kinesisk liten skit med en klon av hondas trötta liggande fyrtaktare.
letar billigt under 15000 tror inte man får någon hoj i den prisklassen
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top