Bra/Dåliga Hantverkare

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Hittade en bra tråd i OT forumet med varningar för olika hantverkare, men den va mest varningar runt om i övriga landet i. Men med tanke på hur mycket dåliga och opålitliga hantverkare det finns idag så gör vi en för oss i Göteborgs området också! :)

Så kan vi lista företag som man ska hålla sig undan:

1. NYoRÖR
2.
3.
4.
5. osv...

Kan passa på att hänga ut en VVS firma som vi använt oss av på jobbet.

När vi flyttade in i vår Salong i Wallenstams lokaler så fick vi själva stå för indragning av vatten och avtal pga. rivningskontrakt. Vilket va ok för vår del.
Sen kommer wallenstam med krav på att vi måste använda en av dem godkänd entreprenör.

Vi hade då dit en kille från NYoRÖR här i Göteborg, som då gjorde jobbet utan att gnälla osv. Dock blev det rejält dyrt. Halva jobbet va då gjort men eftersom vi inte hade nått tvättställ att sätta dit vid den ena stationen så avtalades det att han skulle komma tillbaks och göra det senare.

och innan vi fick tag i honom igen... jösses....

Och som om inte detta vore nog, så har vi nu omförhandlat våra kontrakt med Wallenstam och ska åter igen göra om i våra lokaler... och givetvis dra in vatten.
Då vill Wallenstam återigen att vi ska använda oss av den här firman, som jag då påtalar är bristfällig. men dom står fast vid sitt krav, och vi kan i princip inget göra...

Så nu skulle dom komma för 3 veckor sen och kolla på möjligheterna för nydragning, vilket dom också gjorde.
Jag förklarar då för dom precis EXAKT vart jag vill ha saker och ting, och dom ska ner i källaren och kolla om det går.
Jag frågar då för säkerhetsskull om dom kommer upp igen och meddelar mig vad som går och inte, vilket dom säger att dom kanske kan göra, ev ska dom maila. Sen försvinner dom ner i källaren... och dyker såklart inte upp igen.

Dagen går, dagen därpå med och ytterligare en dag, varpå jag tillslut ringer dom och frågar vart dom tog vägen. Svaret blir ett mail, där dom förklarar att dom inte kom in överralt i källaren och därför inte kunde kolla ordentligt och därmed inte heller kan ge mig en prisuppgift. MEN dom ska iallafall komma igen nästa vecka och kolla det ordentligt.

Veckan går och på torsdag kväll har fortfarande ingen kommit och kollat. Jag skickar ett till mail och påtalar att det faktiskt är lite brottom för vår del och vill försäkra mig om att dom kommer på fredagen. Inget svar.

En vecka till går, och ännu en halv vecka.

Idag ringde min kollega till dom för att fråga vafan som händer,och dom säger då att dom ändå har saker att göra i vårt område i veckan... så dom tar det samtidigt. Men något besked om och när får vi inte.


Så ni här i Göteborg, använd er inte av NYoRÖR!!!
 
Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Ska vi inte starta en tråd om dåliga jobbiga krångliga kunder som bara tar massa tid och pengar också?

Så företagare vet när de ska skita i att lyfta på luren :p
 

fjäder

Frukost är för mesar.
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
07 KTM Superduke
Enligt TS finns det många och opålitliga hantverkare idag.

Var finns den "statistiken"?

Hade varit jättekul att se den, TS !
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Enligt TS finns det många och opålitliga hantverkare idag.

Var finns den "statistiken"?

Hade varit jättekul att se den, TS !

"FUSKBYGGARNA" på TV4 var i Eskilstuna igår, den kåken fick dom plocka ner och sätta upp på ny grund!!
Den killen hade inte gjort ETT RÄTT!

Dom skulle visst till Göteborg framöver.........

/KentW
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Enligt TS finns det många och opålitliga hantverkare idag.

Var finns den "statistiken"?

Hade varit jättekul att se den, TS !
Jag känner väldigt många bra hantverkare också, som får jobbet gjort på utsatt tid och som kommer när de avtalat tid. Och dom ska såklart ha all kredd!

Men jag hade ÖNSKAT att det hade funnits en sådan här tråd innan jag gjort diverse saker... då hade jag sluppit en himla massa bekymmer och irritation.

Och Som sagt, gör gärna en litsa med de bra hantverkarna ni anlitat också, så man vet vart man ska vända sig!
 

fjäder

Frukost är för mesar.
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
07 KTM Superduke
Påstår du att det inte finns dåliga hantverkare?



Nej, absolut inte. Men i inlägget verkar nästan alla vara det.


Innan någon sätts på en slags dålig lista över "vadsomhelst" bör nog denna "någon" vara dömd på ett mera objektivt sätt en att en person är missnöjd.
Den utpekade borde också få komma till tals.
Annars kommer också "oskyldiga" hängas ut av ren illvilja, misuppfattningar, konkurrenssyfte m.m.

Kan inte DU se det?

Jag förstår TS och ser irritationen och frustrationen för hennes del att bli behandlad och hindrad i sitt yrke på detta sätt. Jag försvarar inte den nämnda firmans agerande.

I detta fall tycker jag dock inte att det verkar vara solklart att det är den enes fel. Det är tre parter här och fastighetsägarens agerande är mycket märkligt.
 

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Ort
GBG
Hoj
Honda CB1000RA
Kanske är så att NYoRÖR har ett fint litet avtal med Wallenstam om att Wallenstam kanske måste använda denna firman när dom bygger om i sina lokaler. Då skulle ju faktiskt Wallenstam gör ett kontrakt/avtals bort, inte så himla bra kanske...

Men vad vet jag...
 

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Landvetter
Hoj
2xR1
"FUSKBYGGARNA" på TV4 var i Eskilstuna igår, den kåken fick dom plocka ner och sätta upp på ny grund!!
Den killen hade inte gjort ETT RÄTT!

Dom skulle visst till Göteborg framöver.........

/KentW

HAHAHA ja det var väl inte så konstigt när han jobbat som politiker ? :arsele
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top