Bra Aprilia-verkstäder i söder till RSV, RSV4?

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Ort
Malmö
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
Hur ser det ut med service nätverk till Aprilias literhojar i Sverige (södra)?

Finns det några riktiga Aprilia-auktoriserade verkstäder som har litteratur, specialverktyg o utbildade duktiga mekare som man kan anförtro t.ex. en RSV4 till?
Dom måste ju få göra garantiarbete och kunna göra större ingrepp o få fram delar typ samma år.
Eller är man hänvisad till scooter verkstäderna??
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Har du lust att åka uppåt Halmstad så finns Marcussen MC strax utanför i Eldsberga. Se http://www.marcussenmc.se/
Autoriserad för bland annat Aprilia. Hemskt duktig på att skruva och även på att köra om du kollar på "om oss" :)
 

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Ort
Malmö
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
Tackar för svaren.

Snackade med Nordbeck idag.
Allting verkar hänga i luften just nu eftersom HD precis har tagit över sverigeagenturen från danskarna,
HD har tydligen köpt upp Piaggio gruppen med Aprilia o allt.

Får väl kolla om nån vecka vad framtiden kan ha i sitt sköte.

Fler referenser på bra o dåliga verkstäder??
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
jonasb46 in da house:
HD har tydligen köpt upp Piaggio gruppen med Aprilia o allt.


Det där är väl att ta i lite, Svenska Harley Davidson AB har ett systerbolag som heter SPG Motor AB (Svenska Piaggio Gruppen) som har tagit över importen till Sverige av hela Piaggio Gruppens sortiment (Piaggio, Vespa, Gilera, Derbi, Aprilia & Moto Guzzi) som tidigare legat hos tre olika importörer för Sverige. SPG Motor håller som bäst på med att bygga organisation och Aprilia & Moto Guzzi ska få tillbaka sitt goda rykte, kosta vad det kosta vill är deras målsättning, man ser om sitt ÅF nät och ska bara ha utbildade och fullt fungerade verkstäder för att få fortsätta sälja märket. Jag tror att det kommer att bli ganska stora förändringar vad gäller Aprilia & Guppi ÅF, reservdelar kommer inte längre vara ett problem då SPG köpt upp ett Svenskt företag (Motoricambi) som i många år jobbat direkt mot Piaggio i Italien och försett några av oss handlare med de delar importören gick bet på....

DP says: 2010 för Aprilia blir ett intressant år, på många sätt....
 

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Ort
Malmö
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
DP says: 2010 för Aprilia blir ett intressant år, på många sätt....[/QUOTE]

Vet du när detta blir klart så man kan börja handla cyklar, vet tilldelningen till Sverige o vet vilka handlare som kommer ifråga?

Kommer Sverige ha full tillgång till RSV4or o sånt till säsongen?
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
jonasb46 in da house:
Vet du när detta blir klart så man kan börja handla cyklar, vet tilldelningen till Sverige o vet vilka handlare som kommer ifråga?


Jag vet att man från SPG har gjort klart med vilka ÅF som ska få sälja Vespa, Gilera, Piaggio & Derbi och just i dagarna börjar med ÅF nätet på Aprilia & Moto Guppi, vi (www.starol.se) kommer att träffa dom närmaste dagarna sen fortsätter dom land & rike runt, dom kommer tydligen att besöka på plats dom som kommer att få förtroendet. Vad gäller hojar så bör i princip alla modeller & färger finnas tillgängliga i Sverige, leveranstider & priser kommer att presenteras till ÅF vid mötena så vi pratar nog om ett par veckor (ren & skär gissning) innan allt Aprilia & Moto Guzzi är på plats sen är det bara att kolla nya siten för din närmsta ÅF www.spgmotor.se

Vad jag vet är att JAG kommer att åka RSV4 sen om det blir några över så.... Alvarligt talat så verkar intrycket jag får från SPG att dom kommer att hårdsatsa på att ge Aprilia & Guppi tillbaka sin lyster, det känns väldigt tryggt som ÅF som snacket går idag och SPG är väldigt PÅ, annonserar redan i Svenska Scooter Klubbens medlemstidning och racing står långt upp på deras lista, garanti, reservdelar och ÅF kvalite är ledord men som sagt dom är helt nya att jobba med Italienare så det återstår att se hur det blir....

DP says: 1 maj är första Aprilia eventet, stay tuned.....
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
fettsnok in da house:
Lägger min röst på Marcussen MC jag med.


Jag med!!! Han är bästa valet i södra landet, han är en av dom få som är auktoriserad på RSV4 och är en skön lirare vi snackar ofta.....

DP says: Inte så många Aprilia ÅF att välja mellan....
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Någon som har koll på vilka intervaller det är på service på en RSV4:a? Vad ligger service på i ca pris?

Var inte på HD i Göteborg och suget efter en RSV4 börjar bli enormt :huvet
 

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Ort
Malmö
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
Handlade RSV4 hos Marcussen förra året och har blivit mycket bra och professionellt bemött!
Den hojen hade dock den osmakliga böjelsen att hamna i en åker och bli utdömd i höstas..
Var och hämtade en ny i förra veckan och såg att han hade cyklar hemma i olika utförande: RSV4 R, RSV4 Factory, Factory räser...

Jag sätter min peng på honom, sålt många så bra erfarenhet och seriös inställning!

Vad gäller service är väl Aprilian ungefär som en Japs, inte som Ducati med ventiljustering o täta intervaller o sånt.
 

Bifogat

  • DSC00945_0402.JPG
    DSC00945_0402.JPG
    76.2 KB · Visningar: 142
Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Ja, suget är stort. Har just för tillfället lite problem med förvaring dock har precis flyttat). Skall lösa det innan jag går vidare :)
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Västerut!

Har vi någon bra Aprilia-mek i Göteborgsområdet? Mest nyfiken....
 

Johan Sven

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2016
Ort
Stockholm
Hoj
APRILIA RSV4
Någon som har koll på vilka intervaller det är på service på en RSV4:a? Vad ligger service på i ca pris?
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top