Bråkigt i firefox...

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har liiite "tålamodsproblem" i firefox när det ska till att postas något, så till den grad att jag drar mig det längsta innan jag gör det...

Klickar man svara, ladda upp, smilies posta osv. så står det och tuggar någonstans mellan 15-20sekunder till tja., tills man tröttnar och får börja om, ibland så postas meddelandet och ibland får man posta igen(samma gäller övriga knappar som smilies osv.)

Är detta något som gäller mig, firefox eller är det något som går att åtgärda?

Firefox är den läsaren som funkar i min gamla surfdator, övriga vill ha för mycket resurser så allt går evighetslångsamt, så jag fortsätter helst med den, leta upp tjejens dator, starta och logga in blir ju ett projekt som inte känns värt och byta dator känns "neeeeeh!" när allt annat jag gör funkar, är så jävla dyrt att köra hoj nu så har fan inte råd! :gnissla (det tog 27sekunder från jag klickade smiliesikonen tills rutan poppade upp nu)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag kör FF och har inga problem så det borde vara lokalt. Var har du för Add-ons installerade?
 

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Upplever inga problem med firefox, kör ändå med många tillägg installerade.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ok...

Mig veterligen inga tillägg, endast laddat ner och uppdaterat när det kommit sådan.

Deleta och ladda om?

Annat alternativ?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
hej, jag vet jag periodiskt sett detta och tror helt enkelt det kan vara störningar på internet, delvis.

Om du upplever problem igen, kan du klicka på F12 och se om konsollen ger dig röda varningsrader. I så fall klistra in dom här eller skärmdump :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
hej, jag vet jag periodiskt sett detta och tror helt enkelt det kan vara störningar på internet, delvis.

Om du upplever problem igen, kan du klicka på F12 och se om konsollen ger dig röda varningsrader. I så fall klistra in dom här eller skärmdump :)

Detta kom upp när jag klickade svara(vilket tog en 25sek innan det var klart)

Denna sida använder icke-standardegenskapen “zoom”. Överväg att använda calc() i relevanta egenskapsvärden eller använd “transform” tillsammans med “transform-origin: 0 0”. bråkigt-i-firefox.292623
Resursen vid “https://www.sporthoj.com/forum/styles/fonts/fa/fa-regular-400.woff2?_v=5.15.1” förladdad med förladdning av länk användes inte inom några sekunder. Se till att alla attribut för förladdningstaggen är korrekt inställda. bråkigt-i-firefox.292623
Resursen vid “https://www.sporthoj.com/forum/styles/fonts/fa/fa-solid-900.woff2?_v=5.15.1” förladdad med förladdning av länk användes inte inom några sekunder. Se till att alla attribut för förladdningstaggen är korrekt inställda. bråkigt-i-firefox.292623
Laddning misslyckades för <script> med källan “https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-844857-1”. bråkigt-i-firefox.292623:121:1
Vissa kakor missbrukar det rekommenderade attributet "SameSite" 2
Kaka "_gd1657795578990" har inte ett korrekt "SameSite" attributvärde. Snart kommer kakor utan attributet "SameSite" eller med ett ogiltigt värde att behandlas som "Lax". Detta innebär att kakan inte längre skickas i externa sammanhang. Om din applikation beror på att denna kaka är tillgänglig i sådana sammanhang, lägg till attributet "SameSite=None" till den. Läs https://developer.mozilla.org/docs/Web/HTTP/Headers/Set-Cookie/SameSite om du vill veta mer om attributet "SameSite" inject.js:1369:23
Kaka "_gd1657795578990" har inte ett korrekt "SameSite" attributvärde. Snart kommer kakor utan attributet "SameSite" eller med ett ogiltigt värde att behandlas som "Lax". Detta innebär att kakan inte längre skickas i externa sammanhang. Om din applikation beror på att denna kaka är tillgänglig i sådana sammanhang, lägg till attributet "SameSite=None" till den. Läs https://developer.mozilla.org/docs/Web/HTTP/Headers/Set-Cookie/SameSite om du vill veta mer om attributet "SameSite" inject.js:1369:23
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
det där ska nog inte påverka. Men testa logga in i inkognito-läge och se om det postar korrekt. Om det vore något i cookies etc som stör.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
det där ska nog inte påverka. Men testa logga in i inkognito-läge och se om det postar korrekt. Om det vore något i cookies etc som stör.
Verkar funka i privat fönster, edge funkar knapparna med men det tar en jäkla tid att öppna ny sida istället precis som det brukar...får logga in privat i fortsättningen så blir det bra. :)

Rensade cookies och historik men ingen skillnad, lika segt när jag klickar på en knapp om jag inte är privat...
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kör edge "inprivate" nu, verkar funka riktigt bra!

Får väl ha den dedikerad till SH och köra allt annat i FF. :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Trist när cookies orsakar det här. Det är alltså överbelastning, eller scriptfel i cookiesnätverket. Som jag inte har någon koll över då tyvärr, utan säkert del av google ads.

Hade ju varit enklare och verkligen hitta orsaken om jag själv hade felet :p

men bra tillfälligt hack löste det.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Använder Seamonkey till SH. Men jag kör Linux Mint 20.1 och det är kanske annorlunda i Windows. För snabba upp datorn gör en hostsfil från
underverk tycker jag.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top