Hej alla kloka, det visar sig att min gamla SR 400 från -82 inte är helt idiotsäker.
Inte elsystemet i alla fall.
Monterade nya blinkers häromsistens och eftersom mitt gamla batteri var slut anslöt jag ett bilbatteri med förlängningssladd.
Kunde inte hålla mig från att kicka igång och torrgasa lite.
Dock släppte anslutningen till bilbatteriet... men inte f-n märkte jag det förrän jag varvade hojen och framlampan lyste upp som en sol (typ) för att sedan slockna.
Ansluter jag batteriet går hojen fortfarande att kicka igång och motorn går som en klocka.
Allt annat är svart; alla lampor inklusive instrumentbelysning.
Ni som vet:
1) har jag bränt spänningsregulatorn? Eller nåt annat?
2) vad annat kan jag ha ställt till med, och behöver jag ta höjd för att fixa det också?
Tacksam för all hjälp!
Inte elsystemet i alla fall.
Monterade nya blinkers häromsistens och eftersom mitt gamla batteri var slut anslöt jag ett bilbatteri med förlängningssladd.
Kunde inte hålla mig från att kicka igång och torrgasa lite.
Dock släppte anslutningen till bilbatteriet... men inte f-n märkte jag det förrän jag varvade hojen och framlampan lyste upp som en sol (typ) för att sedan slockna.
Ansluter jag batteriet går hojen fortfarande att kicka igång och motorn går som en klocka.
Allt annat är svart; alla lampor inklusive instrumentbelysning.
Ni som vet:
1) har jag bränt spänningsregulatorn? Eller nåt annat?
2) vad annat kan jag ha ställt till med, och behöver jag ta höjd för att fixa det också?
Tacksam för all hjälp!