Bostad sökes i Malmö/Lund!!

*brandy*

Gone green!
Gick med
13 May 2007
Ort
.
Hoj
.
Hej!

Jag hade redan presenterat mig nån gång i medlemstråden men inte skrivit så mycket sen dess, men nu blir det dags att skärpa mig! Jag ska nämligen flytta till Sverige om en månad! :tummenupp

Kommer från Nederländerna och har letat efter jobb i Skåne sedan förra sommaren, och nu har jag äntligen hittat något bra :) För en vecka sen fick jag höra att jag ska börja jobba 2:a augusti :D

Och där har vi problemet: boende

Är det nån här som kan tipsa om en ledig lägenhet eller tillfälligt boende? I eller i närheten av Malmö, inga problem att pendla. Helst nånstans där jag kan ha hojen så jag slipper lämna den kvar i Holland alltför länge... Man ska ju hinna njuta lite av den svenska sommaren också ;)

Börjar känna av pressen nu, värst mycket att fixa innan man åker och det verkar ganska jobbigt att hitta bra boende i Malmö...

Förresten, vilka omräden ska man som hojägare helst undvika? Bra att veta när man reagerar på annonsor på Blocket o sånt...

/Roos aka Brandy
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Hej Roos!

När det gäller undvika ställen man ska ha hojen på så finns det tyvärr inget sånt, vill dom sno den så gör dom det även om du bor i limhamn eller bunkeflostrand. Om du vill kan du få ha hojen stående i mitt garage, kan inte garantera dig någon säkerhet då min hoj blev stulen stående där. Men tillfälligt och under sommaren då man använder hojen nästan hela tiden tror jag inte det är något problem. Bor centralt i malmö.

När det gäller boendet så är det väldigt svårt, ett tips är att ta något i andra hand från blocket så länge och sen leta satan när du väl är här. Skriv in dig på MKBfastigheter.se och ställ dig i kö hos alla bostadsförmedlingar som finns. :tummenupp

Varmt välkommen till La Sverige! :tungan
 

*brandy*

Gone green!
Gick med
13 May 2007
Ort
.
Hoj
.
Hej Roos!

Du har PM. :)

Du har fått ett svar!

Undvik Rosengård..:tummenupp

Hehe jo så mcyket hade jag upptäckt ;)

Hej Roos!

När det gäller undvika ställen man ska ha hojen på så finns det tyvärr inget sånt, vill dom sno den så gör dom det även om du bor i limhamn eller bunkeflostrand. Om du vill kan du få ha hojen stående i mitt garage, kan inte garantera dig någon säkerhet då min hoj blev stulen stående där. Men tillfälligt och under sommaren då man använder hojen nästan hela tiden tror jag inte det är något problem. Bor centralt i malmö.

När det gäller boendet så är det väldigt svårt, ett tips är att ta något i andra hand från blocket så länge och sen leta satan när du väl är här. Skriv in dig på MKBfastigheter.se och ställ dig i kö hos alla bostadsförmedlingar som finns. :tummenupp

Varmt välkommen till La Sverige! :tungan


Tack!

Jo det är sant, vill de verkligen så tar de hojen ändå... min blev stulen för några år sen så nu står den fastlåst med en tjock kedja runt en stolpe. Bara en jäkla massa hundar som verkar hittar till hojen nu :tungan

Jag registrerade min på Boplats Syd i februari men det lär inte räcka till med så kort kötid. Blev dock inbjuden till visning nu på torsdag med köplats 21, inte illa för ett 1:a försök ;) Provar min lycka just nu hos privata hyresvärdar och på Blocket som du sa :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top