Borås/viskafors träning 2010

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Hej!

Det har kommit ganska allvarliga klagomål kring ljud från kommunen nu gällande lägret.
Fick reda på att supermoton ligger under en egen utredning men att vi har dispens tillsvidare. Så vi måste vara hårdare med ljudet framöver.

Vill att ni tar med er detta och tänker på hur vi beter oss i och kring depån. Det räcker med ett klagomål för att vi alla skall bli lidande.

Mvh
Patrik Kerttu
Ansvarig Supermoto FMCK Borås och Kortedala MK
0702 173377
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Hej!

Det har kommit ganska allvarliga klagomål kring ljud från kommunen nu gällande lägret.
Fick reda på att supermoton ligger under en egen utredning men att vi har dispens tillsvidare. Så vi måste vara hårdare med ljudet framöver.

Vill att ni tar med er detta och tänker på hur vi beter oss i och kring depån. Det räcker med ett klagomål för att vi alla skall bli lidande.

Mvh
Patrik Kerttu
Ansvarig Supermoto FMCK Borås och Kortedala MK
0702 173377

Vafaaan :(
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Hej!

Det har kommit ganska allvarliga klagomål kring ljud från kommunen nu gällande lägret.
Fick reda på att supermoton ligger under en egen utredning men att vi har dispens tillsvidare. Så vi måste vara hårdare med ljudet framöver.

Vill att ni tar med er detta och tänker på hur vi beter oss i och kring depån. Det räcker med ett klagomål för att vi alla skall bli lidande.

Mvh
Patrik Kerttu
Ansvarig Supermoto FMCK Borås och Kortedala MK
0702 173377


hur i helvete kan dom rikta klagomål mot oss en helg när vi är 10 pers som MAX på banan sammtidigt.

när det sammtidigt körs sm i cross 200 meter därifrån där dom är 30 pers som öppnar spjällen sammtidig?:va
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Flera orsaker,
Crossarna slutade köra 1700, vi fortsatte till 1800 vilket vi hade ok på men ändå nåt som det anmärkts på. Sen så var det några som rullade bort till crossbanan och det såg heller inte särskilt bra ut.

Det finns fler saker som det klagats på som inte vi är skyldiga till. Men det jag vill ha sagt är att vi får tänka på hur vi beter oss för det finns alltid någon som kan ta illa upp. Tex ta det lugnt i depån och db-killers i (särskilt för stora hojar). Dvs inga fullgas körningar ut på gruset i depån (även om det är nästan tomt i depån).

En stor skillnad med vår körning är att vi drar ur mer och längre samt att det inte finns något som tar upp ljudet på samma sätt som terrängen runt crossbanan. Jag har varit lite naiv då vi tidigare inte fått några klagomål och med tanke på crossbanan så har vi inte varit särskilt hårda på ljudet.

Ljudet från supermoton skall utvärderas vid nästa tillsyn. Vi vet ju inte när detta händer och fler klagomål kommer ligga oss i fatet. Better to be safe than sorry...
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Flera orsaker,
Crossarna slutade köra 1700, vi fortsatte till 1800 vilket vi hade ok på men ändå nåt som det anmärkts på. Sen så var det några som rullade bort till crossbanan och det såg heller inte särskilt bra ut.

Det finns fler saker som det klagats på som inte vi är skyldiga till. Men det jag vill ha sagt är att vi får tänka på hur vi beter oss för det finns alltid någon som kan ta illa upp. Tex ta det lugnt i depån och db-killers i (särskilt för stora hojar). Dvs inga fullgas körningar ut på gruset i depån (även om det är nästan tomt i depån).

En stor skillnad med vår körning är att vi drar ur mer och längre samt att det inte finns något som tar upp ljudet på samma sätt som terrängen runt crossbanan. Jag har varit lite naiv då vi tidigare inte fått några klagomål och med tanke på crossbanan så har vi inte varit särskilt hårda på ljudet.

Ljudet från supermoton skall utvärderas vid nästa tillsyn. Vi vet ju inte när detta händer och fler klagomål kommer ligga oss i fatet. Better to be safe than sorry...



bra då kör vi. antingen kör vi fullt ut eller inget alls.

kontroll av alla cyklar innan vi rullar ut. plocka med dig ljudmätningsutrustningen med jämna mellanrum.

samt kraschpuckar. antingen SKALL man ha det eller så skall man inte ha det. jag såg flera hojar på lägret som körde utan skydd på varken axlar eller fotpinnar. många har skydd med sig men skiter i att sätta på dom för att hjulen kommer skiftas 5 gånger till under dagen...


jag menade inte att ifrågasätta reglerna utan mer en tanke som stör mig att vi inom supermoton är så jävla jagade jämt.

har vi nu fått klagomål tycker jag att vi tar fram regler som sedan följs stenhårt. blir det diskussion är du, patrik kerttu eller tillsatt träningsledare enväldig domare.

att en stackare får åka 20 mil i onödan pga bristfälliga skrapskydd eller för hög ljudnivå skiter jag fullständigt i. blir vi utsparkade från borås lägger jag ner och säljer av hojen...
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Träning onsdag, om det inte spöregnar då...

1.
2.
3.
101. Kolle
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Träning onsdag, om det inte spöregnar då...

1. Tapper
2. Ev lilleman.
3.
101. Kolle
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Iom att tävlingen är inställd i helgen så kör vi vanlig söndagsträning.

Söndag:
1. Kerttu
2. Lilltryne
3. Dennis
4.
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Iom att tävlingen är inställd i helgen så kör vi vanlig söndagsträning.

Söndag:
1. Kerttu
2. Lilltryne
3. Dennis
4. Kolle

Jag och Tapper skippar onsdagskörningen då jag är sjuk och Tapper full...
 

Explosive

Medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki Z 1000 utbytt mot Ktm 690 Superretard, Aprilia RS 250 SP samt en grussprättar Qvarna
Iom att tävlingen är inställd i helgen så kör vi vanlig söndagsträning.

Söndag:
1. Kerttu
2. Lilltryne
3. Dennis
4. Kolle
5. Explosive (Mattias)
 

miche

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2007
Ort
ja det vet bara ja
Hoj
suzuki dr650 r såld, suzuki sv650s:)
1. Kerttu
2. Lilltryne
3. Dennis
4. Kolle
5. Explosive (Mattias)
6. Tapper
7. Annica__________________
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Bor inne i Göteborg, lite väl mycket omväg.

Vädret enligt yr.no:
"Partly cloudy. Light breeze, 3 m/s from west. 0 mm precipitation." 14 grader. Kanske finns hopp...

Omväg är inga problem, ska ändå till gbg på vägen hem. Har inga extra spännband så det får du fixa. Dock så är jag på bröllop nu, ska ta det lugnt men man vet aldrig. Vi kan höras runt 10. Patrik 0702173377
 

Indigo

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
690 SMC -09
Vill bara passa på att tacka för trevligt bemötande i söndags !!

Riktigt kul att komma ut och få så många trevliga människor att tala med. Jag var han med den svarta ktm 690.

Nu fixas fotpinnskydd så ses vi på banan framöver..
Ha det toppen..

:yoparty
Mathias..
 

Explosive

Medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki Z 1000 utbytt mot Ktm 690 Superretard, Aprilia RS 250 SP samt en grussprättar Qvarna
Vill bara passa på att tacka för trevligt bemötande i söndags !!

Riktigt kul att komma ut och få så många trevliga människor att tala med. Jag var han med den svarta ktm 690.

Nu fixas fotpinnskydd så ses vi på banan framöver..
Ha det toppen..

:yoparty
Mathias..

Gott :tummenupp
Man kan ju bara säga att det var en kanondag!
Vi ses som sagt på banan :)

Mattias
 

Droopfy

#13
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Nu börjar det ordna upp sig med armar å ben igen.
Sugen på å köra.

om inte annat så blir de lite crossåka i höst.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top