Bonzos Nostagitripp

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vore lite kul, men jag tror att det får bli KTM'en i år också. Tror det är bäst för allas skull, så vi inte blir stående halvvägs längs Trollstigen.

Däremot finns det planer på att ta den här hojen upp till Piteå i sommar. Har en kompis som ska köra på sin CB500 med stelsvetsad bakram och jag vill ju inte framstå som en fegis. :D
Jag fick förgasarna fulla med klägg precis i början av trollstigen förra veckan. Inte kul men trajjan klättrade på ändå trots ilsket smatter! ? Norsk förgasarrengöring är kanongrejer för övrigt! Grön flaska, bara köp.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag fick förgasarna fulla med klägg precis i början av trollstigen förra veckan. Inte kul men trajjan klättrade på ändå trots ilsket smatter! �� Norsk förgasarrengöring är kanongrejer för övrigt! Grön flaska, bara köp.

Jag har hunnit vara i Norge både en och två gånger sedan inlägget och det blev nyare hoj båda gångerna.
Jag skulle nog behöva göra något åt både sadel och fjädring på min gammel om jag ska åka längre sträckor med den. Även om hojen skulle hålla maskinellt är det inte helt säkert att föraren skulle göra det. #gammalochstel

Du tog alltså inte Haschbobbern till Norge? Det hade ju varit lite tuffare.:D
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag har hunnit vara i Norge både en och två gånger sedan inlägget och det blev nyare hoj båda gångerna.
Jag skulle nog behöva göra något åt både sadel och fjädring på min gammel om jag ska åka längre sträckor med den. Även om hojen skulle hålla maskinellt är det inte helt säkert att föraren skulle göra det. #gammalochstel

Du tog alltså inte Haschbobbern till Norge? Det hade ju varit lite tuffare.:D
Ja nä dels så är guldsadeln så satans obekväm att den äter upp svanskotan på cirkus 10 mil, men det är ju irrelevant eftersom jag har en airhawk! Däremot (åter)upptäckte jag att svinglagren var skrot när jag försökte hänga på offroad dämpare och få lite markfrigång kvällen innan avfärd? får bli nästa gång..
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ja nä dels så är guldsadeln så satans obekväm att den äter upp svanskotan på cirkus 10 mil, men det är ju irrelevant eftersom jag har en airhawk! Däremot (åter)upptäckte jag att svinglagren var skrot när jag försökte hänga på offroad dämpare och få lite markfrigång kvällen innan avfärd�� får bli nästa gång..

En airhawk är ju en bra idé, det skulle ju kunna vara en lösning på vissa av mina problem. Skulle jag sedan kunna hitta ett par dämpare som fjädrar åtminstone lite grann och även byta tillbaka till vanligt styre så skulle det nog gå att köra några timmar om dagen.
Hmm, dags att börja planera för nästa sommar. :tummenupp
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
En airhawk är ju en bra idé, det skulle ju kunna vara en lösning på vissa av mina problem. Skulle jag sedan kunna hitta ett par dämpare som fjädrar åtminstone lite grann och även byta tillbaka till vanligt styre så skulle det nog gå att köra några timmar om dagen.
Hmm, dags att börja planera för nästa sommar. :tummenupp
Ja det var lite utvärderingssäsong för mig med. Den där sadeln är ju frän och stör nästan samtligas estetiska sinne, men det måste vara den sämsta skit jag nånsin gjort! ?
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
image.jpgimage.jpgimage.jpg


Bytte styre till ett halvhögt. Funkade med originalvajrar. Supernöjd med styret.
Öhlinarna är lite längre än original. Funkar och är coola.
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Tjena tjaba hallå :D
Jag har ett par Öhilns "Piggyback" dämpare som ligger i min Kawa låda o väntar på att bli renoverade.

Dom kan du få köpa om du vill :) , då får du upp rumpan på hojen lite grann å den blir lite bekvämare på resa :tummenupp

Pepe'
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Tjena tjaba hallå :D
Jag har ett par Öhilns "Piggyback" dämpare som ligger i min Kawa låda o väntar på att bli renoverade.

Dom kan du få köpa om du vill :) , då får du upp rumpan på hojen lite grann å den blir lite bekvämare på resa :tummenupp

Pepe'

Det är inte helt ointressant. Jag hör av mig när jag ska till Eskilstuna nästa gång.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top