Bombarrepa Requested!

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Göötebörg
Hoj
nästa år!!!
Jag tänkte att, i tider där man knappt får fisa utan att någon blir kRenCKt, det borde finnas en tråd där man kan önska en bombarrepa av hojåkare så att vi stationära åhörare och åskådare får se och höra ett sant skådespel av motorsymfoni :yoparty

Hur funkar det? Vi som vill ha bombarrepor skriver vart här i tråden och ni som åker hoj bombar åt oss :kär

Griniga grannar kan dra åt helvete!

Jag börjar:
  • Göteborg, Gibraltargatan 78 (rondellen vid mossen/ fysiken). Ett par snabba uppväxlingar uppför gatan och sen hård motorbroms och gärna lite avgasknallar innan rondellen, och sen på't igen upp på kullen tack

(disclaimer: bombning sker på egen risk och i den mån föraren anser är lämplig. Förslagsvis försök hålla rimlig hastighet)
 

Smagatusk

Guest
Den här tråden känns lite som när man passerar en liten unge med hojen, och han ger tecken att han vill att man gasar.
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Mellan Falkenberg och Torup utmed väg 150. Helst med hojar som smäller bra vid motorbromsning.
Pallar ni inte att bomba hela sträckan så kör förbi Mossjön och vänd efter en kilometer. :tummenupp
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
eller så kan ni som vill ha bombar repor göra dessa själva istället för att uppmana andra att göra det åt er....
eller har ni inte ballar nog till det???
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Nepp jag är för feg för att bomba men sitter gärna på altanen och myser med en ljummen öl när det bombas ute på vägen.
 

Jimmy

Guest
Den här tråden känns lite som när man passerar en liten unge med hojen, och han ger tecken att han vill att man gasar.

Ja, och när man då vrålar till på twinmanér, då börjar fanskapet lipa och mamman ger onda ögat. No ligga there, inte...:huvet:död
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ja! Den här tråden är precis vad SH behöver. En vitamininjektion när det är snack om glidare och krengkta hästägare:rock

Sukkaha, lovar att bomba sönder väg 150 förbi ditt varje gång :yoparty
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag är dålig på att bomba, jag är för feg eller klok, välj vilket, så jag kan tyvärr inte ställa upp. Jag tar mig till en bana för att gasa hårt. Men där kan man njuta av andras välljud också, nästan som att bomba fast utan risken att åka fast! :tummenupp

Men det finns ju landsväg där det går fort...

https://www.youtube.com/watch?v=OmNXCJt7K3Q

Man kan också besöka en motorcykeltävling om man gillar motorcyklar som kör förbi i hög hastighet. :tummenupp
Tyvärr är det alldeles för ofta för få åskådare...
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
:va

Förord - Med risk för att låta lite pretentiös och nedlåtande, men jag tar den risken ändå !


Det har hänt så många gånger innan, och kommer att hända så många gånger i framtiden - killar som berättar "hur grymt fort det gick" och "vilken bombarrepa" eller "kommer polisen så bara kuggar jag ner ett hack, de har inte en chans".........sedan ser man dem på motorbanan när de med fuktiga armhålor och svettiga händer köper sig en plats i långsam/medel och kör runt Falken på 62 sekunder !!!

Då brukar jag fråga mig - Varför ligger de och kör som gammelfarmor på motorbanan och är små Rossis på landsväg ? Borde det inte finnas en logik i att göra tvärs om !?!.....Jag fattar ingenting !

För oss som verkligen ÄLSKAR att köra "fort som saaaatan" (på bana dårå) - Ja vi har lärt oss en sak. Det finns alltid en större fisk. Varje gång man "flyttar upp ett steg" så inser man att man är rätt medioker ändå !!! Att vara "snabbast i snabb grupp" är väl trevligt, men det finns alltid någon som är bättre......MÅNGA som är bättre, mycket bättre.

Denna månaden ska jag till Sturup raceway och Anderstorp (förutom onsdagskörningarna på Falkenbergsbanan) - Jag kan sitta och drömma om 1:43:00 tider på Anderstorp.....men det kommer aldrig att inträffa. Extra pinsamt att en del då skulle sätta en 1:43 tid i sömnen (med en Er-6:a). Men så är det....livet är ORÄTTVIST !

Jag får vara nöjd med tider över 1:50:00 - Jag är helt enkelt inte bättre !

Och då slår det mig - MIN "jag kör fort som saaatan" är någon annans "idag tog jag det skitlugnt för det regnade och jag hade feber"


Så.............När denna trådstarten pratar om "bombarrepor" och "smatter vid gassläpp" så möter jag det med en gäspning (bombarrepor) och tänker på felinställda förgasare/spruckna insug som gör att hojen smäller vid gassläpp (inte någon 14.7:1 bensinmix alltså) och en kille som inte är någon "stjärnmekaniker", och dessutom.............han är STOLT över att vara så medioker i garaget.

Men..........kanske går jag in i depån nästa körning på Torpet och är SKITSTOLT över en hög 49:a - Det kommer självklart att stå någon där och gäspa över den tiden......There is always a bigger fish !!!!
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nåja. Nu var det nog inte "fortast som sattan" som efterfrågas utan mer " låter som fort som sattan".
/Läs första inlägget gringubbar

Den är inte snabb men den är för jävla ful
 
Last edited:

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Nåja. Nu var det nog inte "fortast som sattan" som efterfrågas utan mer " låter som fort som sattan".
/Läs första inlägget gringubbar

Den är inte snabb men den är för jävla ful


Okej - jag missade essensen i trådstarten ser jag nu !

.............Men man kan ju för fasen inte vara stolt över att ha en maskin som bluddrar vid gassläpp ändå !
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Tar debatten med en viss nypa salt men är inte bombarrepor för den absoluta majoriteten att ut och köra och ha kul, med viss avsaknad av att läsa hastighetsskylten. Att jaga "banrekord" på bulten är det ytterst få som gör och (med tanke på antalet olyckor) färre som klarar av.

För min del är en "bombarrepa" att sprida välljud på fina landsvägar, lagom mycket för fort så att jag vet att jag kan njuta av middagen efteråt...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
.............Men man kan ju för fasen inte vara stolt över att ha en maskin som bluddrar vid gassläpp ändå !

Joho!

Lagom fet blandning vid avslag för att övergång mellan motor broms och pådrag blir så len och fin. Korta pipor så står det fina lågor samtidigt
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Melodifestivalen är musikens motsvarighet till 4-cylindriga hojmotorer....
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tar debatten med en viss nypa salt men är inte bombarrepor för den absoluta majoriteten att ut och köra och ha kul, med viss avsaknad av att läsa hastighetsskylten. Att jaga "banrekord" på bulten är det ytterst få som gör och (med tanke på antalet olyckor) färre som klarar av.

För min del är en "bombarrepa" att sprida välljud på fina landsvägar, lagom mycket för fort så att jag vet att jag kan njuta av middagen efteråt...

För min del är det som brittiska motsvarigheten "thrash" och det är inte att köra lite lagom utan ja, som att "bomba" ungefär! :D
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top