Bogesund 080806

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Som utomstående expert måste jag säga att det blir lite tråkigt med bilder från samma ställe. Visst, det funkar väl som dokumentärfoto. "Såhär såg samma motorcykel ut en vecka senare. Notera att mannen idag bär ett tonat visir. Förhållandena torde vara mer gynnsamma idag, ty nedlägget är något mera vågat." Men konst blir det ju inte.

Just Bogesund är extremt ljussvår ,,tycker jag iaf, väldigt få ställen att stå på.Speciell vid dåligt ljus. :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jo, jag tänkte på det också.. Vandrade runt en del där för att hitta en bra plats lite längre bort, men då kom alltid massa strån o skit i vägen..:gnissla Dom måste klippa ner den där åkern :fakta Så jo, jag stod nog ganska nära :(

Följ med nästa gång vettja så kan jag få massa bra tips :D :crash
:

He he jag är också blåbär så nja du får hojta till via PM så får jag se om jag kan åka med!

Vad kör du med för utrustning?

Just Bogesund är extremt ljussvår ,,tycker jag iaf, väldigt få ställen att stå på.Speciell vid dåligt ljus. :)

Ha ha hur var det där med att sno lite ifrån hushållskassa, en ny glugg finns i en butik nära dig! :D
 
Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jotack ,,jag sitter här med en blåtira nu och samma gamla objektiv :p
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Det borde vara förbjudet att åka med klart visir dagtid...en annars fin bild ser ju helt sjut ut när man ser ett likblekt ihopknycklat nylle i hjälmen.


ps.
Emelie är en fin tjej
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
njae,,men det jag vill ha kostar 18 000 :- ,,och hur rimligt är det?..för lite hobbyfotande..:)
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Hörrö "experten"...
Varför var inte du med i onsdags för då och visade vägen?? :7peta
Därför att motorcykelkörning är ett egoistiskt sätt att dränera moder jord på hennes resurser. Dessutom är det farligt. Förutom dessa faktum störs boende utmed bogesundsvägen av alla kamikazepiloter som prompt ska använda vägen som rekordförsöksträcka. Jag skäms å kollektivets vägnar!

Fast egentligen var det för kallt och så.
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Jag som sällan är vid bogan undrar om det inte finns någon karta över vägen med bra platser för fotografering utmärkta (som det finns för bulten) om det sedan ser ut som andras får det väl vara så ....
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Bra svar :fakta :hihi Nä jag kom precis efter din kille så du dissa nog mig helt enkelt :D

Fan Putte, du måste vara lite finkänslig mot damen ju... Sabba inte en bra bortförklaring.:D :tungan Vissa av oss är så übergrymma så att vi kommer inte med, eller så blir vi sudiga.:)
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Som utomstående expert måste jag säga att det blir lite tråkigt med bilder från samma ställe. Visst, det funkar väl som dokumentärfoto. "Såhär såg samma motorcykel ut en vecka senare. Notera att mannen idag bär ett tonat visir. Förhållandena torde vara mer gynnsamma idag, ty nedlägget är något mera vågat." Men konst blir det ju inte. Find your own way, föffan. ( :mad: :5sure )

Du e bara avis :såjaponken

(Konst sysslar jag inte med... än.. :hihi Tränar för fullt, så jag spelar säkra kort: åker dit där det garanterat finns hojar.. Bilderna som ligger uppe är mer för skoj för dom som körde tänkte jag..:tummenupp )

ps.
Emelie är en fin tjej

:kiss
 
Last edited:

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
He he jag är också blåbär så nja du får hojta till via PM så får jag se om jag kan åka med!

Vad kör du med för utrustning?

Verkar vara fotografernas dagar numera :tungan Jättemånga som ploppar upp.. Skitkul :tummenupp

Jag köpte en Canon eos 400d för ett par månader sedan och har inte fotat nåt alls innan dess.. Vet knappt vad jag har :hihi :va "Ingick" ett 18-55' objektiv, sen har jag lånat farfars gamla tele (100-300 om jag inte har helt fel), som jag för övrigt testade med på de här bilderna..
 

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1 -07
Bra svar :fakta :hihi Nä jag kom precis efter din kille så du dissa nog mig helt enkelt :D


Var väl tur det annars så hade jag börjat undra... :tungan
Ligga där bakom och slipstreama när det fotadax... dålig rutin eller taskig tajming... U pick...:D
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Fan Putte, du måste vara lite finkänslig mot damen ju... Sabba inte en bra bortförklaring.:D :tungan Vissa av oss är så übergrymma så att vi kommer inte med, eller så blir vi sudiga.:)

Bortförklaring?? ja va ju snabb ju :4skrika

Var väl tur det annars så hade jag börjat undra... :tungan
Ligga där bakom och slipstreama när det fotadax... dålig rutin eller taskig tajming... U pick...:D

Ja det va fan taskig timing.. skulle ha stekt dig innan :fakta
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top