Bmx kunniga på Sh?

"Nels"

Z1000 till salu!
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Z1000
Hej!

Är lite i banor att köpa Bmx cykel främst för streetbruk. Har ingen som helst vetskap om detta och letar därför hjälp från er som kan eller kan länka till någon bra sida. Typ av märke som passar street?,prisklass för amatörbruk dock ej "galne gunnar" style.Kanske just du har en hoj till salu..


Tacksam för svar/ Lasse
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
En okvalificerad gissning är att du bör ha en hoj med 14mm hjulaxlar, tredelat vevparti och kanske dubbelbottnade 20" fälgar. :va
kostar kanske från ca 3000kr och uppåt.

Exempel på märken:
Haro, Diamondback, Cyclepro, Specialized... Finns egentligen hur många som helst.

Du kan ju fråga GUW här på sh vad han rekommenderar, har för mig att han är cykelförsäljare.

Annars kan du ju kolla vad som finns på blocket.
 

P-E

Guest
Köp en BMX för MINST 3000:- på ordinare pris. Allt under är skit och barnleksaker.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Esquire skrev:
En okvalificerad gissning är att du bör ha en hoj med 14mm hjulaxlar, tredelat vevparti och kanske dubbelbottnade 20" fälgar. :va
kostar kanske från ca 3000kr och uppåt.

Exempel på märken:
Haro, Diamondback, Cyclepro, Specialized... Finns egentligen hur många som helst.

Du kan ju fråga GUW här på sh vad han rekommenderar, har för mig att han är cykelförsäljare.

Annars kan du ju kolla vad som finns på blocket.

Jag skriver under på allt här, jag själv säljer bara en modell, och det är väl kanske det billigaste som ändå funkar till dig.
Det är en allround-bema, utan särpräglade flatland/ramp/dirt egenskaper.
Ideal BMX
Den är rejält uppgraderad från tidigare år, då den mest var en lekcykel för barn, men nu har den ny ram, tredelad vev och bättre nav, modellnamnet har dom tyvärr behållit så folk tror att det är samma cykel som tidigare...

Köp så dyrt du har råd med, men inte billigare än 3loppor
Sen kanske du bara har tänkt ägna dig åt en sorts BMX åkning, siktar du exemelvis mest på dirt så ska du ju köpa en dirt bema, siktar du på att bli värst i ramp så finns det andra hojar till det.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top