BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Ort
typ mitt i Stan (Gbg)
Hoj
Husa 650
Jag har ett Arrow som jag nog vill byta med :) om det är intressant bor i gbg med :)



Hallu allesammans!

Våren närmar sig med stormsteg.. Hojen är nu nedmonterad i smådelar och en rejäl makeover väntar :)
Jag har ett helsystem ifrån Akrapovic (Shorty varianten) för tillfället..

Jag hade velat byta detta systemet emot ett Arrow eller AR (Austin Racing) system...

Skulle någon vara intresserad så hojta gärna till :)
 

ErlandS

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
BMW S1000RR-16
Så var några fräcka j*vlar framme och stal min hoj förra veckan i företags garaget mitt på dagen.
Från övervaknings kameran ser man en sluten VW Multivan köra in i garaget och tillbringa 9 minuter innan utfart.
Enligt försäkrings bolaget har den troligen försvunnit ur landet eller säljs som delar till racecyklar.
Är det någon som känner till om det finns någon plats på ätet eller liknande där delar till S1000RR brukar säljas?

:mad: :mad: :gnissla :huvet
 

#21

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Halmstad
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
Min S1000RR -15 stals den 12 november utanför jobbet på dagtid så fräcka j*vlar är det.:mad::huvet
Enligt mitt försäkringsbolag är det ligor som håller på och att 80% av alla exklusiva hojar och bilar som själs försvinner på andra sidan östersjön och det är inte så att dom skickar en och en utan man fyller hela containrar och skickar.
Min hoj har dom inte hittat men det har löst sig ändå fick ut en ny på försäkringen, det sura var självrisken 15000:- trots att den var låst med dubbla lås och larmad.
 

ErlandS

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
BMW S1000RR-16
Min S1000RR -15 stals den 12 november utanför jobbet på dagtid så fräcka j*vlar är det.:mad::huvet
Enligt mitt försäkringsbolag är det ligor som håller på och att 80% av alla exklusiva hojar och bilar som själs försvinner på andra sidan östersjön och det är inte så att dom skickar en och en utan man fyller hela containrar och skickar.
Min hoj har dom inte hittat men det har löst sig ändå fick ut en ny på försäkringen, det sura var självrisken 15000:- trots att den var låst med dubbla lås och larmad.

Funderar på hur man bäst kan få behålla hojen (när man skaffat en till), kanske det är bättre att låsa fast MC:n precis utanför dörrarna till huvud entrén på kontoret istället för i garaget. Där går det folk in och ut hela tiden.
 

#21

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Halmstad
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
Funderar på hur man bäst kan få behålla hojen (när man skaffat en till), kanske det är bättre att låsa fast MC:n precis utanför dörrarna till huvud entrén på kontoret istället för i garaget. Där går det folk in och ut hela tiden.
Numera så kedjar jag fast hojen i cykelstället (kraftig 4-kantsbalk) på jobbet med klass 4 kätting & lås.
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Har någon annan än jag upplevt att motorcykeln går ryckigt ibland?
Det känns precis som soppatorsk..ryckigt till o från.
Antar att det är insprutningsrelaterat.
Har haft den hos Bactor förra säsongen och då uppdaterade vi pc5an.
Efter det gick den ryckfritt mer eller mindre hela våren och sommaren, men nu så är det tillbaks.
Någon som har tips?

Mvh/Johan
 

#21

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Halmstad
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
Hur långt har den gått?
Hade problem med min S1000RR -10, det var precis som motorn hackade (misstände) på låga varv och på tomgång.
Det visade sig att det var ryckutgämnarna i kopplingskorgen som var orsak.
Det började så smått vid ca 2500 mil och blev långsamt värre och värre.
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Hur långt har den gått?
Hade problem med min S1000RR -10, det var precis som motorn hackade (misstände) på låga varv och på tomgång.
Det visade sig att det var ryckutgämnarna i kopplingskorgen som var orsak.
Det började så smått vid ca 2500 mil och blev långsamt värre och värre.

Den har rullat strax över 1500mil, men det känns inte som ett mekaniskt problem.Hojen går ju kanon med undantag för dessa ryck då o då. Riktigt irrieterande och jag vill komma tillrätta med problemet.
 

Mr RR

speedaholic
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
S 1000 RR
Hej,

Jag kör en HP4 2013 och har alltid kört på originaldimension på mina däck.
Har ny möjlighet att köpa 190/55 däck...
Går det bra att bara byta eller måste något ställas om med tanke på Dtc?

En annan fundering jag har (höst/vinterprojekt) är att byta ut mellanröret där katten finns.till ett vanligt rör med normalt genomflöde.

Min tanke är att såklart uppdatera elektronik anpassad för systemet utan katt.

Har någon gjort.detta eller har erfarenhet av detta?
Nästa tanke är att i samband med detta köra hojen i bänk och optimera allting.

Tacksam för Svar:)
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Hej,

Jag kör en HP4 2013 och har alltid kört på originaldimension på mina däck.
Har ny möjlighet att köpa 190/55 däck...
Går det bra att bara byta eller måste något ställas om med tanke på Dtc?

En annan fundering jag har (höst/vinterprojekt) är att byta ut mellanröret där katten finns.till ett vanligt rör med normalt genomflöde.

Min tanke är att såklart uppdatera elektronik anpassad för systemet utan katt.

Har någon gjort.detta eller har erfarenhet av detta?
Nästa tanke är att i samband med detta köra hojen i bänk och optimera allting.

Tacksam för Svar:)

Jag lämnade in min hp4 till Bactor och de tog bort katten o ersatte med titan mellanrör. Jag har Pc5 och den är bänkad hos Andersson Turbo.
Vad gäller däck dimensionen skall det ej vara något problem.
Har du någon länk till de kraschkåpor du säljer?
 

Mr RR

speedaholic
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
S 1000 RR
Hej,

Tack för svar.
Vet du om Bactor beställde original.acra mellanrör eller valde de något annat? Ska inte göra någon skillnad.
Vad gäller pc5.. Var det stor prisskillnad eller ansåg du eller Bactor att pc5 är en bättre lösning än original uppdaterad elektronik?
Hur mycket skillnad blev det effektmässigt samt själva effektkurvan och vrid?

Jag är inte speciellt ofta inne på sporthoj så der är en gammal signatur:)

Men jag kollar gärna ifall tillverkaren har kåpor till våra hojar samt pris.
Några särskilda kåpor du är ute efter eller komplett set?
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Hej,

Tack för svar.
Vet du om Bactor beställde original.acra mellanrör eller valde de något annat? Ska inte göra någon skillnad.
Vad gäller pc5.. Var det stor prisskillnad eller ansåg du eller Bactor att pc5 är en bättre lösning än original uppdaterad elektronik?
Hur mycket skillnad blev det effektmässigt samt själva effektkurvan och vrid?

Jag är inte speciellt ofta inne på sporthoj så der är en gammal signatur:)

Men jag kollar gärna ifall tillverkaren har kåpor till våra hojar samt pris.
Några särskilda kåpor du är ute efter eller komplett set?


Nej det var ett eftermarknadsrör. Dock ej gratis ändå:)
Den hade redan pc5 när jag köpte den. Det är 182hk både med och utan. Den låter lite mulligare och det sägs att mellan registret skall bli bättre. Jag är amatör och kan ej avgöra om så är fallet:hihi
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Efter åtta år på bana kan jag säga att det där är framtiden! Funkar klockrent för ICKE raceputtar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Ni som kör bana, är ni nöjda med orginalfjädringen och DDC?

- Nja, det beror på årsmodell.
Jag har en -11 och den tyckte jag att jag var nödsakad att låta modifiera
med K-techfjädring/dämpning. Styrdämparen bytte jag oxå till Öhlin.

DDC:n vet jag inte så noga. Vet bara att den räddade mig från ett hemske-släpp en gång. Har aldrig haft uppmärksamheten riktad på DDC-lampan så jag vet som sagt inte.

Efter -10/-11 blev det, om jag förstått rätt, betydligt bättre komponenter i hojarna.

Skall tilläggas att jag inte är särskilt snabb på räserbana.
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Ni som kör bana, är ni nöjda med orginalfjädringen och DDC?

Jag jag är glad amatör och den fungerar alldeles kanon. De riktiga racers gillar nog inte elektroniska dämpare. Jag tycker fjädringen är betydligt hårdare på Hp´n jämfört med min tidigare 10a. Men visst här korrigeras fjädringen per automatik om du har båda sensorerna på hojen. Det har jag:D
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Ska förtydliga att jag nu kör en -16. Den -10 jag hade innan var mycket jobb med innan det gick någorlunda, höll på i tre år med justeringar. Den nya är bara att köra!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr -11
Ni som kör bana, är ni nöjda med orginalfjädringen och DDC?

Till en börjar vad jag super nöjd med allt... Sen när varvtider börja sjunker så börja problemen. Mitt första var fjädringen eller min (över)vikt och byte till K-tech som faktiskt var till det sämre innan jag fick upp farten än mera. Bästa är nog att bara köpa rätt fjäder för din vikt och att ha hojen inställd där efter.

Jag skulle nog även säga att det kan vara bättre att köra utan DDC & ABS som finns på -11:a men detta gäller enbart för tävling.
 

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr -11
Har någon annan än jag upplevt att motorcykeln går ryckigt ibland?
Det känns precis som soppatorsk..ryckigt till o från.
Antar att det är insprutningsrelaterat.
Har haft den hos Bactor förra säsongen och då uppdaterade vi pc5an.
Efter det gick den ryckfritt mer eller mindre hela våren och sommaren, men nu så är det tillbaks.
Någon som har tips?

Mvh/Johan

Jag har haft liknande problem, misstänkte då att det hade något med soppapumpen... Den dagen slutade dock med en highsider ut ur s:et på gelleråsen så då fick jag andra och större problem :död.
 
Nyheter
Stenegärd på Gränsö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Customiserade CL:s-modeller på Wheels and Waves

Honda presenterar 16 custom...

KTM fyller på med Enea Bastianini och Maverick Viñales

KTM har presenterat en helt...

Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Top