BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Har en hoj som inte vill starta, soppapumpen verkar inte gå igång, har kollat kontaktstycken, tagit med pumpen till den lokala återförsäljaren men dom vill inte mäta upp den. fått batteriet uppmätt, nån som har nå ider, hojen drar runt men tänder inte, inga felkoder, nån som vet vad originalbatteriet ska ge under belastning. Tips mottages tacksamt.
`
Jag har tyvärr inga tips, men jag lyfter din fråga lite så någon kanske ser den.
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
...använde i princip aldrig min men när jag var på service så hade mekanikern "tightat upp" den för han tyckte den var svampig berättade han när jag var där och hämtade den och jag åkte glad därifrån och bromsade bara en gång inför en rondell för att testa den och sen spättade på ut på motorvägen och vid nästa avfart när jag växlade ner så tyckte jag hojen gick trögt och kollar ner och ser att skivan bak är helt "blånad" och allt ligger på.... Dom fick så klart byta både skiva och klossar men tydligen är det så att den måste vara lite "svampig" för annars skiter det sig :) Allt eller inget kan man säga....

Just det du beskriver har hänt mig...råkade justera den så pass mycket att det började lukta bränt.
Fick släppa på den men tycker den är kass jämfört med hojen i övrigt...som en gammal Cresent Compakt bakbroms...:crash
 

hjonet

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
umeå
Hoj
Honda cbr 1000 08
Tack Hultqvist, jag monterade tillbaka soppapumpen idag, samt provade å starta med en annan nyckel, då startade den direkt, hade dock underhållsladdat batteriet innan samt provade starta med första nyckeln och det funkade, ska ut å köra imorgon, så får se hur den går då.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Tack Hultqvist, jag monterade tillbaka soppapumpen idag, samt provade å starta med en annan nyckel, då startade den direkt, hade dock underhållsladdat batteriet innan samt provade starta med första nyckeln och det funkade, ska ut å köra imorgon, så får se hur den går då.

Fattar inte riktigt, menar du att det kan ha varit fel på nyckeln? Jag sätter en peng på underhållsladdningen och att det saknades kräm till att öppna rätt relä eller nåt…
 

hjonet

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
umeå
Hoj
Honda cbr 1000 08
Nä, jag sa inte att det var nåt fel med nyckeln, men var nån som tipsade mig att prova den andra, om hojen skulle tappat kontakt med den(nyckeln) , ska köpa nytt batteri, men ett original yuasa skulle dom ha 2000 för, så jag ska leta vidare å se om jag hittar nåt något billigare, du kan nog ha rätt peter.
 

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Småland
Hoj
BMW S1000RR 2010
Ni som har tagit bort passagera fot pinnarna, hur har ni gjort för att dölja hålen som blir kvar sedan?
 

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Småland
Hoj
BMW S1000RR 2010
En till fråga: Vart kan man få tag i sådana "gummipluggar" till depåstödet bak? Borde vara Universal tycker jag men jag kommer inte på det korrekta namnet..
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Tips om bobins som inte går emot den frästa kanten på svingen önskas.
 

martin2011

Medlem
Gick med
21 May 2011
Ort
göteborg
Hoj
s
Har nån bra tips på att få bort gummihandtagen från värmehandtagsplaströren? Har någon provat dra på nya handtag över de gamla original?
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Har nån bra tips på att få bort gummihandtagen från värmehandtagsplaströren? Har någon provat dra på nya handtag över de gamla original?


Jag har inte handtagsvärme men antar att det är samma plaströr ändå. Det är ett jäkla pyssel ska jag säga, BMW verkar som de INTE vill att man skall byta själva gummit då de typ gjutit fast handtagen i plasten. Jag fick skära, slipa och trixa för att bli av med det gamla gummit. Plocka bort hantagen från hojen i alla fall, tycker det var lättare en när de sitter monterat på hojen.

Men jag tycker det var värt strulet..nu sitter mjuka rental grips på istället. Jättesköna:)
 
Last edited:

martin2011

Medlem
Gick med
21 May 2011
Ort
göteborg
Hoj
s
Ok tack ja det får väl bli att karva bort de gamla från plaströren....:( Tänkte kanske det fanns nåt smart att trä över de gamla
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
- Du ska nog vara lite försiktig med den muttern så att du inte justerar för långt. Stänger du hålet i cylindern mot vätskebehållaren så kan bromsen inte släppa vilket slutar med att bromsskivan går varm, sväller och det börjar nypa ordentligt i bakbromsen.
Jag vet emellertid inte hur samspelet med ABS:et funkar ihop med ett sådant förhållande.

Bakbromsen på s1000rr är så jävvvla dålig så jag tror inte att den används av många.

Är det någon som har besiktigat sin hoj ännu och fått bakbromsen godkänd?

Jag har testat kompisens RR och den bakbromsen var bättre, inte lika svampig och tar inte lika långt ner.
Hur vet man om skivan är dålig efter ha gått varm.? Beläggen ligger inte emot..
Har beställt nya belägg att montera i veckan. Kanske ska satsa på en nya skiva bak eller?

Skall också passa på att lufta bromsen.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Jag har testat kompisens RR och den bakbromsen var bättre, inte lika svampig och tar inte lika långt ner.
Hur vet man om skivan är dålig efter ha gått varm.? Beläggen ligger inte emot..
Har beställt nya belägg att montera i veckan. Kanske ska satsa på en nya skiva bak eller?

Skall också passa på att lufta bromsen.

vad ska du med bakbroms till? :tungan
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top