BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Nu har bakcuts löst sig o bakramen e det inge bråttom med, däremot kåpglas.
Har kikat runt på olika sajter o hittat allt från fina för typ 1000 kr till lite enklare för halva pengen. Behöver ett förhöjt klart kåpglas för rejskåpor. Någon som kan rekommendera något?
 

hjonet

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
umeå
Hoj
Honda cbr 1000 08
Nån som vet om det går att köpa en hylsa i handeln som passar dom lite underliga muttrarna som grenröret är dragna med, köpte på biltema men passade inte.
 

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Ort
Stockholm/Öfvre Aspudden
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Nån som vet om det går att köpa en hylsa i handeln som passar dom lite underliga muttrarna som grenröret är dragna med, köpte på biltema men passade inte.

Ehh, vanlig 10mm ringnyckel som du säkert redan har hemma, duger: du slipper att handla :)
(Alltså ingen "star" eller "splines"-hylsa för de 7mm muttrarna till topplocket, iaf inte i min hoj..)

-men med tanke på din momentfråga tidigare som jag nu märkte: är du osäker hur hårt du ska dra, går det att öva "14Nm" med en momentnyckel, blocknyckel och skruvstäd+skuv+bult (t.ex M6 stålskruv med 10mm skalle pallar 14Nm). Du kommer tillräckligt nära med handen då du monterar; med sådan enkel flans är det faktiskt inte nåt rocket science (och sen är det ändå bra att efterdra/prova lite med en nyckel, efter att det gått varmt).
Annars måste du väl köpa en 10mm 12-kantshylsa (helst 1/4" dvs smal modell): 12-kantshylsor har nästan försvunnit från alla billiga satser, "jula" "btema" men alla kända tillverkare typ Gedore, Facom, (Kamasa) har på sin produktlista. Desvärre kan en sådan lös hylsa bli en beställningsvara hos en auktoriserad säljare.
 
Last edited:

Joggen

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
PANIK, är det någon som har några bromsbelägg fram till HP4?
Jag har beställt tidigare av leverantör, men det har hakat upp sig för dom.
Men nu ser det illa ut, jag skall upp till Rudskogen och köra imorgon.
HJÄLP! en bandag håller på att gå åt skogen.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
PANIK, är det någon som har några bromsbelägg fram till HP4?
Jag har beställt tidigare av leverantör, men det har hakat upp sig för dom.
Men nu ser det illa ut, jag skall upp till Rudskogen och köra imorgon.
HJÄLP! en bandag håller på att gå åt skogen.

Är det andra belägg på hp4an jämfört med s1000rr? Jag vet att det är andra ok på hp:n men beläggen kanske ser likadana ut?
 

Rs_125

Medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Småland
Hoj
BMW S1000RR 2010
Skall montera en Tail Tidy på hojen. Undrar hur jag skall göra med den röda reflexen bak?
Går det bra att sätta fast den på registreringsskylten där skattemärket egentligen skulle suttit?

Någon som har erfarenheter och Besiktat på detta vis?
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Skall montera en Tail Tidy på hojen. Undrar hur jag skall göra med den röda reflexen bak?
Går det bra att sätta fast den på registreringsskylten där skattemärket egentligen skulle suttit?

Någon som har erfarenheter och Besiktat på detta vis?

Besiktningen har inga åsikter om det, trafikpolisen däremot gillar inte när något annat än skattemärke sitter på skylten. Egentligen borde reflexen sitta strax under skylten, många hållare har stöd för det också
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Halloj!
Jag är sugen på Taylomade systemet till min hoj, tycker det ser ascoolt ut.
Är det någon här som känner till eller har erfarenhet av detta system.?
Vad jag förstår behöver man ej någon powercommander till systemet...

Svar mottages tacksamt.:tungan
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Halloj!
Jag är sugen på Taylomade systemet till min hoj, tycker det ser ascoolt ut.
Är det någon här som känner till eller har erfarenhet av detta system.?
Vad jag förstår behöver man ej någon powercommander till systemet...

Svar mottages tacksamt.:tungan

Det har skrivits flera gånger i tråden om Taylormade systemet. Sök i tråden om du inte får några svar inom kort här! :tummenupp
Det finns även en hel del filmer på Youtube om systemet och anpassning till S1000RR.
 

hjonet

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
umeå
Hoj
Honda cbr 1000 08
Hallå i cyberymden.
Har monterat tillbaka orginalavgassystem på en 2010 inför besiktning samt försäljning, men är osäker på hur vajrarna till avgsspjällen ska vara justerade. Nån som kan dela med sig kunskap eller sitter på en verkstadshandbok. Tacksam för svar. Var inte jag själv som demonterade när det begav sig.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hallå i cyberymden.
Har monterat tillbaka orginalavgassystem på en 2010 inför besiktning samt försäljning, men är osäker på hur vajrarna till avgsspjällen ska vara justerade. Nån som kan dela med sig kunskap eller sitter på en verkstadshandbok. Tacksam för svar. Var inte jag själv som demonterade när det begav sig.

Vad har du för helsystem på den? :)
 

hjonet

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
umeå
Hoj
Honda cbr 1000 08
Sorry mannen, inget helsystem, har kört med slipon (acra)+linkpipe, samt ett original grenrör.
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Hm efter mångar år med Aprilior v2 samt en tuono v4r var det dags för en bättre resekamrat. Touring samt abs var kravet. Sambons krav:fakta
S1000rr var det enda alternativet. Hoppas nu att man blir nöjd ett bra tag:yoparty

Tips på väskor tages gärna emot.:hej
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top