BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Boendet 10-17 november i Jerez och Portimao...

1395397_10201235952795443_532079313_n.jpg1383498_10201235953315456_720910587_n.jpg

Osså banorna förstås...

236603_aerial+view+of+the+jerez+circuit-1280x960-jan23.jpgportimao.jpg

Edit: Lite drygt kanske att retas på detta sätt, men jag hoppas att fler på tråden ser möjligheten och vågar prova på detta koncept som inte behöver bli så dyrt som många tror...
 
Last edited:

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
I set här fallet tror jag mer att det var för kallt i backen + däcken snarare än att du puschade för hårt
Det är också något man lär sig så småningom att det ibland är bättre att stå över när förhållandena är för kassa...
På't igen bara! :)

Nja folk körde 1.07 tider på eftermiddagen så nog fanns fäste :) Men det fanns inte utrymme för latmanskörning denna dag däcken tappa temp extremt fort och det tog längre tid för gatåkarna att bygga temp än vanligt.

Själv snurrade jag lite i fållan med!! Kul det gick bra 2 hjul hoppas du fick hem alla grejor efter ordning skönt du slapp en vända ner bara för att hämta dom :tummenupp
 

2hjulkul

---o7o
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Stockholm
Nja folk körde 1.07 tider på eftermiddagen så nog fanns fäste :) Men det fanns inte utrymme för latmanskörning denna dag däcken tappa temp extremt fort och det tog längre tid för gatåkarna att bygga temp än vanligt.

Själv snurrade jag lite i fållan med!! Kul det gick bra 2 hjul hoppas du fick hem alla grejor efter ordning skönt du slapp en vända ner bara för att hämta dom :tummenupp

Jag måste säga att den hjälp jag fick var helt Suverän! Liksom hela bandagen :banana
Mojja och Kenneth fixade och donade med allt möjligt :tummenupp
Ricke spolade av hojen och lastade :tummenupp
Bröderna Boström körde hem ekipaget till stan :tummenupp
Sallkvisten med fru hämtade alltihop och lastade av i garaget och parkerade släpet :tummenupp
Jag har svårt att uttrycka hur tacksam jag är :krama
Vilket gäng :yoparty
Hoppas att jag inte har missat någon :)
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Har rikligt med hoj-abstinens nu! Men jag har 182 sidor i den här tråden att läsa ikapp och sysselsätta mig med. Rolig läsning såhär långt. :D
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Har rikligt med hoj-abstinens nu! Men jag har 182 sidor i den här tråden att läsa ikapp och sysselsätta mig med. Rolig läsning såhär långt. :D

Då kan du ju roa oss andra lite med att berätta vad det är du köpt och vad du har tänkt göra med den (körning, moddar osv) :)

Och välkommen till planet power! :tummenupp
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Då kan du ju roa oss andra lite med att berätta vad det är du köpt och vad du har tänkt göra med den (körning, moddar osv) :)

Och välkommen till planet power! :tummenupp

Tackar för välkomnandet! :D
Ja som jag nämnde tidigare så bytte jag in min Street Triple R mot en S1000RR nyligen.
Själva bytet gick rätt snabbt då jag hör och häpna fick ett bra pris på inbytet. Om jag ska vara ärlig så var jag såld redan vid provkörningen. Så sjukt kul hoj!

Jag kommer att använda den både som brukshoj och hoppas på att få tillfälle att köra bana till våren.
Körde en del knix med Triumphen och på Gälleråsen en gång med SMC , nu är jag sugen som fan på att testa BMW:n på bana. Är värsta nybörjaren på det men det kommer bli kul.

Till vardags så pendlar jag till jobbet ca: 7 mil om dagen när det inte snöar eller är för jävligt väder.
Sista biten hem går via slingerbulten så det blir en daglig tur där och ofta ett par kvällsrepor med.

Vad gäller grejer till hojen så är jag rätt säker på att den räcker som den är just nu :D
Är en 2010 i motorsportfärger med HP fotpinnar som av någon anledning är inställda med olika höjd.
Så förutom att fixa till det hade jag nog mest tänkt mig stå och vaxa lite med en öl i handen under vintern.
Kanske skaffa motorskydd, för att förbereda ifall det blir något nerlägg i min iver att testa bana sen i vår... :crash
Rullade in den i gästtstugan så den står fint där nu.

Det jobbigaste att jag inte hann med att köra mer än ett par veckor innan det blev för kyligt.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Ska du köra bana så kan jag rekommendera byte av styrdämpare. Välkommen till världens bästa tråd:banana

Är det så? 2013 var första säsongen jag prövat bana så ja kör som en mes, men hittills har det inte blivit mer än ett par mysiga ruskningar. :)

Ett stycke styrdämpare och dom där fotpinnarna som Mbracing länkade till tidigare i tråden kanske man skulle ta å slå te på i vinter!
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hur har det gått för som kört HP4 i Sverige i år, har det rönts några framgångar inom RR eller har det sopats rent vid bankörningar?
 

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
Jag åkte på original dämparen några bandagar ( Öhlins fästet var feltillverkad) och hade några riktiga aha upplevelser så jag rekommenderar inte det på 09-11 år modeller vet ej hur 12 or och framåt har det med styrdämparen men de ska vara bättre.
De modden jag kan av erfarenhet rekommendera som är relativt billiga är en kugg ner fram och styrdämparen om man vill köra bana:)
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Jag blev lite obehagligt överraskad när jag efter en kurva gick över ett krön och hade framhjulet i luften lite. Det höll sig inte riktigt så lugnt som jag hade hoppats på :)
Kan det avhjälpas med bättre styrdämpare?
Det gick ju bra men hojen wobblade läskigt när jag satte ner hjulet.
 

Joggen

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Jag sitter och budgeterar/planerar Jerez nu. Och allt är helt och hållet ditt fel.

Hur går dina planer? Tänker du sköta transporten ner själv i bil eller har du hittad någon annan bra möjlighet? Man blir ju så sugen när man kikar runt på möjligheter till banåkning.
 
Last edited:

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Hur går dina planer? Tänker du sköta transporten ner själv i bil eller har du hittad någon annan bra möjlighet? Man blir ju så sugen när man kikar runt på möjligheter till banåkning.


Fick lite second thoughts när jag googlade och upptäckte att man kunde ha otur med vädret även så långt ner i Spanien så sent på året. Brassa 360 mil enkel resa och riskera pissväder är inte så lockande. Jag siktar nog på September 2014 istället
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top