BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Då har man blivit med här också i denna gruppen=) Blev en ny svart och säljaren bjöd på ett akra slipon så det blir spännande, var dock bra ljud orginal för att vara orginal tyckte jag. Velda länge om färgen men svart syns inte flugorna på iaf=)


Provkörde hojjen i förra veckan och blev helt frälst, har nog aldrig åkt en sporthoj jag suttit så bra på samtidigt som den kändes så smidig. Har aldrig kört quickshift innan men tyckte det var helt grymt!

Nu blir det en lång vecka innan jag får den bara
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
...förmodligen den längsta veckan i ditt liv :D
Härligt ! Grattis till din nya fina hoj, du kommer skratta mycket i hjälmen när du kört in den och släppt spärren så du kan gå över 9000 rpm ... vid 10 000 börjar det roliga :yoparty

Då har man blivit med här också i denn:Da gruppen=) Blev en ny svart och säljaren bjöd på ett akra slipon så det blir spännande, :Dvar dock bra ljud orginal för att vara orginal tyckte jag. Velda länge om färgen men svart syns inte flugorna på iaf=)


Provkörde hojjen i förra veckan och blev helt frälst, har nog aldrig åkt en sporthoj jag suttit så bra på samtidigt som den kändes så smidig. Har aldrig kört quickshift innan men tyckte det var helt grymt!

Nu blir det en lång vecka innan jag får den bara
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Då har man blivit med här också i denna gruppen=) Blev en ny svart och säljaren bjöd på ett akra slipon så det blir spännande, var dock bra ljud orginal för att vara orginal tyckte jag. Velda länge om färgen men svart syns inte flugorna på iaf=)


Provkörde hojjen i förra veckan och blev helt frälst, har nog aldrig åkt en sporthoj jag suttit så bra på samtidigt som den kändes så smidig. Har aldrig kört quickshift innan men tyckte det var helt grymt!

Nu blir det en lång vecka innan jag får den bara

Du kommer inte ångra dig! :D Välkommen i gänget!
 

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Japp=) Bör man vänta med att sätta på slipon eller kan man ha det under inkörningen?


Har börjat titta på vad det finns för kul att plocka på.

Ritkigt sugen på denna, någon som testat? Ser riktigt bra ut och man undrar ju varför det ej sitter på någon orginal?
http://www.tecbike.de/BMW/S-1000-RR...-RR.html?force_sid=sotve4v69obdovs1veojgqdfu6



Någon som har någon billig skylthållare och billiga broms/kopplingsgrepp att tipsa om som de testat?
Tycker inte det är värt 2-3000kr för nya handtag men man vill ju inte köpa vilken skit som helst.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Japp=) Bör man vänta med att sätta på slipon eller kan man ha det under inkörningen?


Har börjat titta på vad det finns för kul att plocka på.

Ritkigt sugen på denna, någon som testat? Ser riktigt bra ut och man undrar ju varför det ej sitter på någon orginal?
http://www.tecbike.de/BMW/S-1000-RR...-RR.html?force_sid=sotve4v69obdovs1veojgqdfu6



Någon som har någon billig skylthållare och billiga broms/kopplingsgrepp att tipsa om som de testat?
Tycker inte det är värt 2-3000kr för nya handtag men man vill ju inte köpa vilken skit som helst.

Det ska inte vara några problem att sätta på sliponet på en gång, de mesta motståndet sker innan slutburken.

Vet att vi diskuterat Tecbikeplåten under avgasburken på tråden men jag tror inte någon slagit till än...

Finns mycket handtag till s1000rr, kolla in Ebay. Men köp inte för billigt, framför allt kopplingen måste passa hyfsat, det finns ett par småsaker som skall sitta rätt annars blir det knas med quickshiftern bla.
Kör själv med Alpha racings grejer, inte helt billigt men inte det dyraste heller, och det fungerar kanon.
 

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Kalmar
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Japp=) Bör man vänta med att sätta på slipon eller kan man ha det under inkörningen?


Har börjat titta på vad det finns för kul att plocka på.

Ritkigt sugen på denna, någon som testat? Ser riktigt bra ut och man undrar ju varför det ej sitter på någon orginal?
http://www.tecbike.de/BMW/S-1000-RR...-RR.html?force_sid=sotve4v69obdovs1veojgqdfu6



Någon som har någon billig skylthållare och billiga broms/kopplingsgrepp att tipsa om som de testat?
Tycker inte det är värt 2-3000kr för nya handtag men man vill ju inte köpa vilken skit som helst.

Grattis till ett mycket bra köp:yoparty

Angående den där grejen som gömmer katalysatorn så vet jag att Rootofevil monterat en sådan. Var själv innne på att köpa en sån. Den var tydligen lätt att montera och bra passform om jag minns rätt:tuttar

Köpte R&G skylthållare och den kostade 900kr ungefär, mycket enkel att installera och ser bra ut:tummenupp
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Grattis till ett mycket bra köp:yoparty

Angående den där grejen som gömmer katalysatorn så vet jag att Rootofevil monterat en sådan. Var själv innne på att köpa en sån. Den var tydligen lätt att montera och bra passform om jag minns rätt:tuttar

Köpte R&G skylthållare och den kostade 900kr ungefär, mycket enkel att installera och ser bra ut:tummenupp

Jajamensan! Jag har väl ingen klockren bild på den men jag la till två bilder till i mitt garage på den. Får se om länk funkar:

EDIT: Nehepp det verkar det inte göra, direktlänkar då.
http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=120665
http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=120664
 
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Jag köpte en tailtidy från D3, runt 500 kronor ink leverans.

Jag har AC Schnitzer grepp och de är kalas. Men inte gratis även om de är, iirc, billigare än BMW HP.

Ska du banköra rekommenderar jag stomp grips eller liknande. Jag har Tech Spec och de fungerar kalas, smälter in bra på en svart hoj också.
 

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Kalmar
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Vad kör ni med för stöd fram? Har för tillfället en sånt stöd man lyfter under gaffelbenen med. sitter som 2 piggar man kör in i gaffelbenet undersida. Men det är lite rangligt och bökigt att lyfta om man är själv. Sett biltema har nån variant med rullar typ.
 

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Jag köpte en tailtidy från D3, runt 500 kronor ink leverans.

Jag har AC Schnitzer grepp och de är kalas. Men inte gratis även om de är, iirc, billigare än BMW HP.

Ska du banköra rekommenderar jag stomp grips eller liknande. Jag har Tech Spec och de fungerar kalas, smälter in bra på en svart hoj också.


Verkar vara en vettig hållare. Vart köper man dessa handtag då? Och vart finns alpha racing att köpa?

Tack för svaren=)
 

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj

SteveB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Ort
Stockholm
Hoj
-01 R1 Turbo
Då har man blivit med här också i denna gruppen=) Blev en ny svart och säljaren bjöd på ett akra slipon så det blir spännande, var dock bra ljud orginal för att vara orginal tyckte jag. Velda länge om färgen men svart syns inte flugorna på iaf=)


Provkörde hojjen i förra veckan och blev helt frälst, har nog aldrig åkt en sporthoj jag suttit så bra på samtidigt som den kändes så smidig. Har aldrig kört quickshift innan men tyckte det var helt grymt!

Nu blir det en lång vecka innan jag får den bara

Grattis!:tummenupp Jag har kört med akra från dag ett,funkar klockrent!:yoparty Låt verkstan montera röret till leverans,så kan du ju njuta av ljudet första 100 milen också.I väntan på första service!:banana
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Däcksbyte på gång inför Nürburg Ring kursen...
Har kört på originalmonterade Continental SportAttack, har funkat bra men jag har inget att jämföra emot då detta är min första sporthoj.

Fram till nu har jag i princip bara kört den på bana, men nån vägkörning blir det ju.
Kommer sätta på nya gummiringar och har planerat att köra hojen ToR Adenau.

Värdesätter om ni kan delge mig era erfarenheter.
Eifel har ju en del regn så våtegenskaperna är en viktig punkt.

Continental SportAttack - för / emot ??

Dunlop Sportmax Sportsmart - för / emot ??

Metzeler Sportec M5 Interact - för / emot ??

Både jag och kompisen skall ned till ringen och vi har köpt in var sitt nytt set av Dunlop Sportsmart.
Anledningen till det var att det däcket tillsammans med Michelin Power Pilot, enligt tester av sportdäck, har bästa våtgreppet och OM det regnar därnere så sägs ringen bli väldigt hal.
Sedan gick valet till Dunlop av de två eftersom det däcket enligt tester tål hårdast körning, det tål även ett betydligt lägre tryck bak om det ges möjlighet att köra riktigt fort.
Utöver det skall Dunlopdäcket hålla lite längre än övriga motsvarande däck.
 
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Däcksbyte på gång inför Nürburg Ring kursen...
Har kört på originalmonterade Continental SportAttack, har funkat bra men jag har inget att jämföra emot då detta är min första sporthoj.

Fram till nu har jag i princip bara kört den på bana, men nån vägkörning blir det ju.
Kommer sätta på nya gummiringar och har planerat att köra hojen ToR Adenau.

Värdesätter om ni kan delge mig era erfarenheter.
Eifel har ju en del regn så våtegenskaperna är en viktig punkt.

Continental SportAttack - för / emot ??

Dunlop Sportmax Sportsmart - för / emot ??

Metzeler Sportec M5 Interact - för / emot ??

Överväg ett Conti RaceAttack före SportAttack. Varför? Därför att det gör S1000 mer rättvisa.

Sportmax och M5 är fina däck som fungerar bra även vid regnkörning.

Om jag vore du skulle jag köra ner till ringen på däcken som du har på nu. Sedan skulle jag lägga på nya däck där nere utifrån det väder som prognoserna utlovar. Då får du ut det mesta ur din resa. Jag skulle om vädret tillåter ta ett rejsigare däck än SportAttack. Som ett RaceAttack, Metzeler K3 eller Pirelli SuperCorsa SP.
 

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Då var man hemma, var uppe o hämtade den i sthlm idag. Sen var det bara att köra hem de 50milen(snart service=)) och det gick relativt bra, en av de bekvämare sporthojarna jag ägt faktiskt.
Solsken största delen förutom sista typ 20 milen, fick stanna på biltema o köpa en rygga som tålde vatten. Helt okej faktiskt kolla in den.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/bagage/Ryggsack-MC/

Så fort man svängde av motorvägen för att tanka eller sträcka på benen så ville man inte köra på e4an igen=) Imorgon blir det små vägar, hoppas vädret blir bra.

Trevlig kväll alla!
 

Bifogat

  • IMG_0209.jpg
    IMG_0209.jpg
    244.2 KB · Visningar: 101
  • IMG_0213.jpg
    IMG_0213.jpg
    245.3 KB · Visningar: 92

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Då var man hemma, var uppe o hämtade den i sthlm idag. Sen var det bara att köra hem de 50milen(snart service=)) och det gick relativt bra, en av de bekvämare sporthojarna jag ägt faktiskt.
Solsken största delen förutom sista typ 20 milen, fick stanna på biltema o köpa en rygga som tålde vatten. Helt okej faktiskt kolla in den.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/bagage/Ryggsack-MC/

Så fort man svängde av motorvägen för att tanka eller sträcka på benen så ville man inte köra på e4an igen=) Imorgon blir det små vägar, hoppas vädret blir bra.

Trevlig kväll alla!

Grattis än en gång! Glöm inte att kika efter någon bandag så du får känna på hojen ordentligt! För att inte tala om alla tillbehör som du behöver! :D
 

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Grattis än en gång! Glöm inte att kika efter någon bandag så du får känna på hojen ordentligt! För att inte tala om alla tillbehör som du behöver! :D

Haha ja fyfan, vissa saker måste bort o andra bytas=) Är nästan sugen på gå o riva bort den fula skylthållaren redan ikväll.
 

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Ort
Kalmar
Hoj
2011 Bmw S1000RR
Tänkte höra med er som varit på Arlanda TT med Smc. Står att banan inte är en riktigt RR-Bana, kör man runt mellan koner då eller vad? :)
 

2x3m

Medlem
Gick med
23 Jul 2006
Ort
Märsta
Hoj
S1000RR -10
Tänkte höra med er som varit på Arlanda TT med Smc. Står att banan inte är en riktigt RR-Bana, kör man runt mellan koner då eller vad? :)

Inga eller väldigt små avåkningszoner, bestående av makadam :näsblod, Men där ska man ju inte åka :tuttar På senare tid har man satt upp koner mitt på raksträckan som ett led att få ner bullernivån, men annars en klart trevlig bana att åka på
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top