BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Värmeslag på hojen?!

Både min och polarns hoj går varm ganska fort när man kör i stan. Visst blir alla hojar varma när man åker långsamt och stannar vid rödljus men det går fort över 100 grader och polarns har flera ggr gått upp till 115 grader och fått röd blinkande lampa i dispalyen.

Nån annan som råkat ut för samma? När ska fläkten gå igång?´

PS. Dags för en bild, varje sida måste ha en cool bild på en S1000RR. DS.

bmw_s1000rr_001_cd_gallery.jpg
 
Last edited:

2x3m

Medlem
Gick med
23 Jul 2006
Ort
Märsta
Hoj
S1000RR -10
Både min och polarns hoj går varm ganska fort när man kör i stan.
Nån annan som råkat ut för samma? När ska fläkten gå igång?´

Känns som om polarn ska lämna in hojen på koll,
Termostat öppnings temp =85C, Fläkten start temp=101C
Det stämmer klockrent på min, sen är jag osäker på när fläkten stänger av
C:a 96C, Lampan ska komma på vid 118C. Har tagit siffrorna från verkstadshanboken
Och jag behöver hålla en fart på c:a 60-70km/h för att tempen ska hålla sig låg, men då å andra sidan är den LÅG, C:a 75-79C
 
Last edited:

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Min fläkt går på vid 101 och jag har aldrig sett en temperatur över 103 även när det var som varmast i sommar och i stadstrafik. Som föregående talare sa borde ni kanske låta dem kolla termostaten om ni är säkra på att fläkten går igång!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 

SteveB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Ort
Stockholm
Hoj
-01 R1 Turbo
Sviestad 10/6 bilder

2xbild från BMW bandag i juni!
 

Bifogat

  • IMG_0154.JPG
    IMG_0154.JPG
    155.9 KB · Visningar: 114
  • IMG_0169.jpg
    IMG_0169.jpg
    142.5 KB · Visningar: 219

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Jag var anmäld till den första bandagen som inte blev av med bokat hotellrum och extrakostnader som följd men kunde inte närvara vid deras "ersättningsdag". Jag avanmälde mig och ställde frågan om en ny ersättningsdag nästa säsong men de har inte ens behagat svara eller bekräfta mitt mail. Är det någon annan som fått ett livstecken av BMW efter "hoppsan det vart dubbelbokat"?
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Tack båda två! :tummenupp Jag ska prata med polarn, tycker också det var konstigt med rödlampa osv.

P

Min fläkt går på vid 101 och jag har aldrig sett en temperatur över 103 även när det var som varmast i sommar och i stadstrafik. Som föregående talare sa borde ni kanske låta dem kolla termostaten om ni är säkra på att fläkten går igång!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Vi är ett gäng som missade BMW:s bandag tillsammans med SMC pga sen avbokning eller dålig info/kommunikation.
Här listar vi alla som passar in på ovan och vill ha en ny chans nästa säsong. Vi kör listan ett tag sen drar jag ett samtal med BMW Stockholm och undersöker hur vi hamnar på VIP-listan till 2011! :tummenupp

Här är vi som vill ha en ny chans på bana med BMW/SMC 2011;

1. Peter H
2.
3.
4.
 
Last edited:

2x3m

Medlem
Gick med
23 Jul 2006
Ort
Märsta
Hoj
S1000RR -10
Vi är ett gäng som missade BMW:s bandag tillsammans med SMC pga sen avbokning eller dålig info/kommunikation.
Här listar vi alla som passar in på ovan och vill ha en ny chans nästa säsong. Vi kör listan ett tag sen drar jag ett samtal med BMW Stockholm och undersöker hur vi hamnar på VIP-listan till 2011! :tummenupp

Här är vi som vill ha en ny chans på bana med BMW/SMC 2011;

1. Peter H
2. Anders P
3.
4.
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Vi är ett gäng som missade BMW:s bandag tillsammans med SMC pga sen avbokning eller dålig info/kommunikation.
Här listar vi alla som passar in på ovan och vill ha en ny chans nästa säsong. Vi kör listan ett tag sen drar jag ett samtal med BMW Stockholm och undersöker hur vi hamnar på VIP-listan till 2011! :tummenupp

Här är vi som vill ha en ny chans på bana med BMW/SMC 2011;

1. Peter H
2. Anders P
3. Johan L
4.

På allmän (?) begäran lite fler åkbilder på S1000rr:
 

Bifogat

  • 2GG_7377.JPG
    2GG_7377.JPG
    76.6 KB · Visningar: 200
  • 2GG_7096.JPG
    2GG_7096.JPG
    82.1 KB · Visningar: 112

Tmc

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2007
Ort
Kungsholmen
Hoj
BMW S1000RR
Bandag 2011

Vi är ett gäng som missade BMW:s bandag tillsammans med SMC pga sen avbokning eller dålig info/kommunikation.
Här listar vi alla som passar in på ovan och vill ha en ny chans nästa säsong. Vi kör listan ett tag sen drar jag ett samtal med BMW Stockholm och undersöker hur vi hamnar på VIP-listan till 2011! :tummenupp

Här är vi som vill ha en ny chans på bana med BMW/SMC 2011;

1. Peter H
2. Anders P
3.
4.Tony C

Jag vill också få en ny chans. Min anmälan från återförsäljaren till BMW verkar ha försvunnit på vägen någonstans. Fantastiskt kul tråd det här. Bra att kunna dela erfarenheter och slippa göra om misstag.
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Jag vill också få en ny chans. Min anmälan från återförsäljaren till BMW verkar ha försvunnit på vägen någonstans. Fantastiskt kul tråd det här. Bra att kunna dela erfarenheter och slippa göra om misstag.


Hej och välkommen till tråden! Angående listan är det bäst om du bara lägger till ditt namn längst ner, nu tog du även bort mig. Jag fixar!

1. Peter H
2. Anders P
3. Johan L
4. Tony C
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Luftfilter och kraschpuckar bakhjul till BMW S1000RR

Fick syn på det via Ebay, men det går naturligtvis att köpa direkt från återförsäljare och säkert KN:s webbshop.

http://cgi.ebay.co.uk/BMW-S1000RR-S1000-RR-S-1000-K-N-HIGH-FLOW-AIR-FILTER-/200517370313?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2eafc441c9

Jag o polarn köpte varsitt ex av dessa, vilket var ett mycket prisvärt köp. Satt bra och verkar vara bra kvalitet!

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320570516106&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Ny chans till er som missade BMW:s bandag!

Vi är ett gäng som missade BMW:s bandag tillsammans med SMC pga sen avbokning eller dålig info/kommunikation.
Här listar vi alla som passar in på ovan och vill ha en ny chans nästa säsong. Vi kör listan ett tag sen drar jag ett samtal med BMW Stockholm och undersöker hur vi hamnar på VIP-listan till 2011! :tummenupp

Här är vi som vill ha en ny chans på bana med BMW/SMC 2011;

1. Peter H
2. Anders P
3. Johan L
4. Tony C
5.
6.
7.
8.
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Vi är ett gäng som missade BMW:s bandag tillsammans med SMC pga sen avbokning eller dålig info/kommunikation.
Här listar vi alla som passar in på ovan och vill ha en ny chans nästa säsong. Vi kör listan ett tag sen drar jag ett samtal med BMW Stockholm och undersöker hur vi hamnar på VIP-listan till 2011! :tummenupp

Här är vi som vill ha en ny chans på bana med BMW/SMC 2011;

1. Peter H
2. Anders P
3. Johan L
4. Tony C
5. Sven L (sporthoj xst)
6.
7.
8.
 

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Ort
Huddinge
Hoj
1cylindrig med abs
Rainläge

Idag var jag på arlandabanan och körde:tummenupp
Sista passet vräkte det ned regn och jag vill bara säga att rainläget fungerar skiitbra:yoparty
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Provtur med Dunlop GP 211 R på "kall" gata.

Har ett par begade Dunlop GP 211R monterade på hojen, tänkt att köra bana med, men de är ju även godkända för gata. Har blivit lite varnad för att köra dem på gatan, speciellt när det börjar bli lite kallare ute och framför allt när det är blött.
Samtidigt säger de som vet att det går att få upp ok värme i dem om man tar det lite lugnt i början. Sagt o gjort - ut på en sväng.

Sportsmart_tcm386-54276.jpg


Däcken känns backelithårda när de är helt kalla, inte alls som mina Conti Sportattack som står i garaget.
Det var ca 12 grader ute, någonting liknande i backen, så jag tog det lugnt och lagligt ut på ganska kurviga Sollenkrokavägen på Värmdö. Jag hade tagit ned trycket något från reckommenderat - 2,35 fram och ca 2,5 bak för att få lite mer rörelse i däcket.
Precis i början var feedbacken hemsk och däcken kändes stenhårda. Det här ändrades efter ett par kilometer och efter ca 6 km stannade jag och kände på däcken. På ytan kändes de ljumna och hade faktiskt betydligt bättre värme än vad jag väntade mig. Nu var säkert inte däcket varmt rakt igenom, men feedbacken var helt ok och däcket bettade bra vid provocerade bromsningar.

Åkte en lite längre sväng, lite mer "inspirerat" utan att köra som en galning. Provade försiktigt att öka på gaspådraget ut ur böjarna, hade "sportläget" inställt, och TC blandade sig inte i. Däcket kändes nu helt ok och jag började lita på det. Däremot skulle jag inte lägga på riktigt branta nedlägg på gatan, det får vänta till nästa bandag.
Stannade hos en kamrat som har en hel del erfarenhet av olika däck och även han var nöjd med den värmen som kändes vid handpåläggning.

Summa summarum, egen bedömning, helt ok att åka på om man kör sansat och låter det få ett par kilometer att värma upp. Klarar av bett för inspirerad körning, men det bör nog vara typ 10 grader eller varmare ute. Jag kommer dock aldrig åka i regn med det, inte med flit i alla fall...

Så det här är alltså ett däck som gör mycket bra tider på banan, ett rent racedäck, som går att ha på gatan fina dagar och köra till o från jobbet om det inte är allt för kallt eller blött! Mao kan det sitta på hela tiden, och jag slipper kränga däck mellan gata och bana! :banana

I morgon skall det bli hyfsat väder men lite kallare på morgonen. Hmm - det får bli timer till däcksvärmarna!!! :D När det är dags att åka hem från jobbet är det lite varmare.. :D
 
Last edited:
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top