BMW S1000R (inte RR) - tråden!

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Exakt så tänker jag med :) Nu har jag bara haft gamla hojar tidigare så jag kan inte uttala mig om vad som är normalt. Men jag har läst lite om S1000RR och dom säger samma sak men jag ska hålla ögonen öppna i ämnet. Fick mitt Akrasystem idag så det råder kanske bot på det ;)

Intressant ang akrat. Har läst att många inte upplevt någon direkt skillnad, vare sig effekt- eller ljudmässigt. Endast estetiskt. Dela gärna med dig av din upplevelse. :tummenupp
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Intressant ang akrat. Har läst att många inte upplevt någon direkt skillnad, vare sig effekt- eller ljudmässigt. Endast estetiskt. Dela gärna med dig av din upplevelse. :tummenupp

När jag hämtade min hoj, så stod det en till s1000r där med ett akra slipon. Vi pratade lite om det och startade sen båda hojarna för att jämföra. Skillnaden var knappt märkbar, inte så konstig med tanke på burken som sitter undertill.. Måste ändå säga att hojen låter gott med orginaldämparen:)
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
11.500:- hel/hel Bilsport & MC

La märke till en sak på papprena från B&MC, det står att modellen är K10. Mig veterligen är det S1000RR?
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22

Svårt att få med ljudet men här är ett klipp. Akrasystemet låter djupare än originalpipan men Katten tar bort det mesta av ljudet. Vill man ha race-ljud får man gå på helsystem.

Ps. Ber om ursäkt för den kassa filmningen.
 
Last edited:

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
24 bosatt i Växjö

Igår testade jag att stänga av abs, men får inte igång det igen.. eller så är det nått fel.
När man slår på tändningen ska abs-lampan blinka i takt med DTC-lampan, och sedan slockna när man kör över 5 km/h, detta när abs är på.

Min lampa lyser med ett fast sken, och slocknar inte när man kör iväg.
Om jag har stängt av ABS så ska det ju vara igång nästa gång jag vrider av/på tändningen, men den bara fortsätter lysa. Testade även att låsa bakhjulet och det sladdade fint..

Får be dom kolla det på 100mil servicen på fredag..
 
Last edited:

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
24 bosatt i Växjö

Igår testade jag att stänga av abs, men får inte igång det igen.. eller så är det nått fel.
När man slår på tändningen ska abs-lampan blinka i takt med DTC-lampan, och sedan slockna när man kör över 5 km/h, detta när abs är på.

Min lampa lyser med ett fast sken, och slocknar inte när man kör iväg.
Om jag har stängt av ABS så ska det ju vara igång nästa gång jag vrider av/på tändningen, men den bara fortsätter lysa. Testade även att låsa bakhjulet och det sladdade fint..

Får be dom kolla det på 100mil servicen på fredag..

Funkar abs annorlunda än dtc och ddc menar du? Ingen resettas vid tändning av av dom.
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Hmm, tittade i manualen och så är det.

"Lyser ABS-varningslampan, efter det att tändningen kopplats från och till och man har kört vidare med följande minimihastighet, föreligger ett ABS-fel.".

Dock står det även.

"ABS-funktionen tillkopplad. Om kodningskontakten inte är isatt, kan man som alternativ även koppla tändningen från och till igen". Har du pluggen ?

Hoppas det löser sig
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Precis, pluggen är monterad ja. Ska testa att ta bort den. Skönt med garanti med sånna här grejer iaf:)
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Fan vad jag stör mig på det där tickandet. Tycker inte att det låter normalt och blir mer och mer övertygad om att det inte låtit så i början.

Läste borta på www.s1000r.co.uk att de som haft det har blivit av med det efter 100-mila servicen. Nått med viskositeten på motoroljan.

Då börjar man ju fundera på om KW glömt byta olja, struntat i det eller använt fel olja? :(

Nåja...

Vad sägs om att mötas upp ett gäng? Köra en sväng och sen ljuga lite över en glass? :crash
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
"problemet" med min abs är löst...:glömdet Var bara jag som missförstod manualen om hur man aktiverar/avaktiverar abs och dtc.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top