Blocket.

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Söder
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Fredda66 skrev:
Okey, kanske bara jag som fortfarande tycker att det är roligt att skratta åt andras annonser på blocket men so what. Då har ju jag iaf kul!

http://www.blocket.se/view/4825883.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Om man försöker göra det seriöst och vet att man inte är så bra på att uttrycka sig i skrift kunde man kanske åtminstone be en polare korrekturläsa.

//F


Jag tänkte först, vad är det som är kul med denna då? men sen fick man ju svar på frågorna..... :D
Bränslekartor? kan nån förklara för mig vad det är? tydligen finns det att hämta på nätet iaf till PowerC... :7peta :tungan
Och såna där bakdrev är inte lätta att få tag på alltså....ska ha tur om man lyckas få tag i framdrev till denna säsong....:p men men får väl prova tills nästa då....moooooaaaahahahahaha
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Ser inte det roliga i den där annonsen. Den verkar imo välskriven och pedagogisk. :va
 

Solid snake

Guest
HAHAHAHAHA!!!! FYYFAAAN VA JAG GARVAR!!!! :rofl :rofl :rofl





















Typ inte...
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Solid snake skrev:
HAHAHAHAHA!!!! FYYFAAAN VA JAG GARVAR!!!! :rofl :rofl :rofl
Typ inte...

Appropå nåt annat... eller som Mothy Python brukar säga. "And now for something completely different".

"Vad är upp" med den där krokodilen? Har sett fler som har den.
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
morlock skrev:
Appropå nåt annat... eller som Mothy Python brukar säga. "And now for something completely different".

"Vad är upp" med den där krokodilen? Har sett fler som har den.
Det är schnappi, der kleine krokodile.
:spam
 

gamle svarten

Avliden medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
stockholm
Hoj
GIXXER 750 -00 såld och en risig sp1:A_00 STULEN
[QUOTE

"Vad är upp" med den där krokodilen? Har sett fler som har den.[/QUOTE]


dom har väl sett krokodilen på bolli bompa.......
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Ort
North yard street, West Man Land
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Hojen är drevad bak, dvs det är ett nytt drev med en kugg mindre för rappare respons.

... eh... drevar man ner en kugg bak så blir den inte rappare (läs. starkare/accelerationssnabbare) den blir slöare men får högre toppfart.

Gör om gör rätt. :mattias

...annars så såg jag tyvärr inte humorn i det hela.
 

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden, Håbo, Bålsta
Hoj
Brumm brumm
Okey, fler som har IG i svenska här alltså. Jag kör lite första klasslärare påpekningar i korrektur form.
Jag har kört med denna hojen 4 gånger och tycker den är helt fantastisk. Anledningen till att jag säljer den är pga kommande lägenhetsköp.
Det var en jäkel att ha bedömt hojen snabbt. 4 körningar, Vivo och tebax då?
Jag skulle ringa och fråga vart han skall flytta, sedan antecka det (du märker ju även hur länge han funderar). Sen ringer jag två dagar senare och kallpratar lite och frågar igen vart han skall flytta, min gissning är att han försöker placera ett svepskäl istället för att säga varför han vill sälja hojen. Och då är risken att han säger olika ställen då det alltid är svårare att komma ihåg en lögn än faktisk fakta.
Undersök hur många mil han har kört sedan han köpte den. Rätt snabbt gjort via lite samtal.

* Den är utrustad med Akrapovic Titan helsystem och låter extremt gott.
De flesta andra hojägare är nog lite ledsna att deras hoj inte låter så.
Rad två där borde definitivt utgå. Ett antagande taget helt ur luften.

* Powercommander finns installerad för att kunna bestämma bränsleflödet (bränslekartor hämtas från internet gratis).
Den där förklaringen borde sannerligen ha uteblivit, förvirrar bara eventuella köpare. Antingen vet man vad en powercommander är, eller så frågar man när man ringer. Den där förklaringen förvirrar enbart.

* Bakdäcket är ett Pirelli Cobra och varar hela denna säsongen, grymt grepp. Framdäcket är liknande kvalitet och bra skick. Bytesdäck medföljer både fram och bak.
Hur kan han veta hur länge däcket varar? Vet han hur och hur mycket jag kör? Antagandet taget ur luften. Grymt grepp, även på grusvägen ut till landstället då eller?
Liknande kvalité, vad är det? Gummiblandningen då eller? Gå ut och läs vad du har för däck och skriv det samt hur många millimeters mönster det är kvar istället. Bytesdäck? Varför skulle jag vilja ha det. - "Ett extra set däck av modell xxxx medföljer" borde det stå.

* Hojen är drevad bak, dvs det är ett nytt drev med en kugg mindre för rappare respons. Dessa drev är inte helt enkla att få tag på.
Hojen är alltså nerdrevad bak, det gör då inte hojen rappare utan precis tvärtom högre toppfart men mindre acceleration.
Vad f-n är det som är så svårt med att få tag i ett drev?

* Hojen är billig att försäkra (jämfört med tex R1).
Okey, återigen bra konstiga antaganden, R1 1998års modell blev felregistrerade i Sverige och går att försäkra för en spottstyver, visste han det? Han vet ju inte mina (köpare) förutsättningar.

* Hojen är fullservad, finns dokumenterat.
Okey äntligen något bra. Här kan du ju få reda på lite om hojen iaf.

Hojen är i extremt bra skick, vågar påstå nyskick. Den har stått i garage alltid.
Om den alltid stått i garage så är det ju en 0 milare och då är det självklart nyskick!
Om den däremot har rullat 1200 ärliga mil som han säger tidigare i annonsen så är den väl ändå inte i nyskick? Men visst, återigen egna reflektioner kring något som han borde låta eventuell köpare ta ställning till.


För denna ögonstenen vill jag ha 75000 kr. Jag kan gå ner "lite" vid snabb affär.
Gå ner "lite".
WTF, vad är lite för han då? Jag hade inte gett mer än 50 000kr. Han kanske skulle uppleva det som mycket iofs, men jag tycker det är rimligt med tanke på vad andra hojar i den där klassen kostar.

På vissa bilder är hojen lite orange, men det är min kamera som strular.
Hojen är knallröd.
Vafan, fixa det med Photoshop dådå. Och om man inte fixar det så behöver man ju inte skriva att hojen ser orange ut. Har man lagt ut bilder behöver man inte skriva vad man skall se. Det är ju återigen mina ögon som skall bedöma den och inte hans. Om jag upplever den som "lite" orange så frågar jag väl om det ifall jag är intresserad av att köpa den.


Kan jämföras med:
Ducati 916/996, Yamaha R1, Honda CBR 900 RR, Suzuki GSXR 750/1000, Kawasaki ZX9R
Blocket har ju en policy att du inte får sätta in sökord i dina rubriker. Detta var iofs en snyggt sätt att komma runt det. Dock tror jag inte han tänkte på det avsiktligen. Men han prickar ju in jämförbara hojar hyfsat, sett till kategorin sporthoj. Dock har han inte med en enda Twin, vilket kanske hade varit en mer korrekt jämförelse.

Han ger ju ett uruselt intryck på mig som köpare. Jag hade ju inte lagt någon vikt överhuvudtaget på det han säger. Låter bara fånigt och han framstår som dåligt påläst, kan väl vara acceptabelt om man säljer någon annans hoj. Men sin egen borde man väl ändå veta åtmistone lite om?
Jag tycker det luktar död hund om hela affären.

Aja, en liten svenskakurs på komvux skulle inte skada för den där grabben.

//F
Ja jag är en besserwiser.
 
Last edited:

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Satte mjölken jag drack i halsen när jag läste detta:

* Den är utrustad med Akrapovic Titan helsystem och låter extremt gott.
De flesta andra hojägare är nog lite ledsna att deras hoj inte låter så.
:rofl :D

Jag tyckte den va rolig iaf :D
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Fredda66 skrev:
Du är lite tragisk som gräver ner dig på saknivå i folks annonser. Annonsen är fortfarande inte rolig. Det är väl inte killens författarförmåga du ska köpa. Läs mellan raderna och låt folk försöka skriva sina säljande annonser; för det är förmodligen det den här killen försökte göra.

Det ska vara lite sanning med modifikation för att det ska gå hem.
 
Last edited:

iuridae

www.veteranstallet.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Kramfors
Hoj
CBR 900RR Fireblade
morlock skrev:
Du är lite tragisk som gräver ner dig på saknivå i folks annonser. Annonsen är fortfarande inte rolig. Det är väl inte killens författarförmåga du ska köpa. Läs mellan raderna och låt folk försöka skriva sina säljande annonser; för det är förmodligen den här killen försökte göra.

Det ska vara lite sanning med modifikation för att det ska gå hem.

Kan inte annat än att hålla med, liksom orka analysera en annons.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top