Blir av med lappen nu...

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
:va hur då? (va tamefn det virrigaste inlägget jag läst på länge, blanda inte in sarkasm om du inte kan)


/J

SH-skribent efter SH-skribent uttrycker sin glasklara uppfattning om hur fel beslutet är. Sida upp och sida ner. Därefter kommer ett inlägg med innebörden att det är svårt för oss som inte är insatta i ärendet att bilda en klar uppfattning. Uppenbarligen var det bara jag som tyckte att, även om TS situation var svår i sig, att just detta var hysteriskt roligt. Och är det bara jag som tycker den humorn var stor så förstår jag att en spinn på det faller pladask. :glömdet
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Nu har jag haft lite samtal med myndigheter. Jag har ätit två sorters medicin som ej är tillämpliga när man kör motorfordon. De är Sobril och stilnoct! Va bra att de tog dem 7 år för att ta reda på det! Ännu bättre är att det är över ett år sedan jag slutade med piller helt och hållet även om jag hade det på recept.

Ska upp på måndag till läkare och lämna ett pissprov för att visa att jag är ren..
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
SH-skribent efter SH-skribent uttrycker sin glasklara uppfattning om hur fel beslutet är. Sida upp och sida ner. Därefter kommer ett inlägg med innebörden att det är svårt för oss som inte är insatta i ärendet att bilda en klar uppfattning. Uppenbarligen var det bara jag som tyckte att, även om TS situation var svår i sig, att just detta var hysteriskt roligt. Och är det bara jag som tycker den humorn var stor så förstår jag att en spinn på det faller pladask. :glömdet

Du var inte ensam och inlägget uppfattades precis som du avsåg.

Hur i h-e någon kan misstolka det förstår jag inte.
 

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Kalmar/Trekanten
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Får du behålla kortet om det visar sig att ditt prov är rent nu då?
 

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Ort
Bispgården
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Får du behålla kortet om det visar sig att ditt prov är rent nu då?

Förmodligen. Men kommer att få fortsätta att ta prover tills de fattar att jag inte äter piller längre. Bara inte det tar 7 år också. Frugans dotter fick ett likadant brev, men hennes lapp blev återkallat då hon fortfarande äter sina tabletter. Så är tydligen farligt att bli sjuk i detta land. - Även om jag förstår varför dom kollar upp sådant, så tycker jag att det är lite extrem väg att börja plocka lappen av de som minst förtjänar det.

Men kanske är deras väg att gå. Ta lappen av de sjuka så de ej kan ta sig till sjukhus mm, så kan vi friskförklara dom eftersom de ej dyker upp. :va
 
Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Dumskalle! Undra på du är deppad!
Om det var pga biverkningar du inte ville leva med så byt sort tills du hittar en som funkar som den ska. Finns en hel uppsjö olika varianter och tillverkare!

Fast egentligen, hur långt bort ligger det att en svårt deprimerad människa tar livet av sig?
Mången är de tågförare och lastbilschaufförer som fått sig en erfarenhet i livet de inte förtjänat...

Klart att det förekommer, menar bara att avsaknaden av körkort knappast är ett hinder för en person som skulle vilja ta livet av sig. Min erfarenhet av deprimerade är att de behöver så många positiva saker runt om kring sig.
Är man så sjuk att man verkligen utgör en fara för sig själv och/eller andra så ska man vara omhändertagen och då kan ju körkortet kvitta. Tyvärr är det många gånger så att folk trillar mellan stolarna, inte ordentligt friska för ett helt normalt liv men inte tillräckligt sjuka för att få ordentlig vård.

Nu vill jag poängtera att jag inte hobbydiagnostiserar TS, utan detta är min helt personliga åsikt baserad på erfarenheter som inte rör TS.
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top